Пилотите от Формула 1 масово предпочитат по-къси състезателни уикенди. Според тях е по-добре те да бъдат в два дни, а не както от много години насам – в три: петък, събота и неделя.

По думите на спортния директор на Формула 1 Рос Браун до 2021 година не се предвижда намаляване на дните, в които се провеждат състезанията. Според промоуърите редуцирането би имало негативен финансов ефект. Промени обаче може да има конкретно за петъчния ден.

Само преди дни тайфунът "Хагибис" предизвика отмяна на целия съботен ден от Гран при на Япония. И квалификацията, и състезанието пък се проведоха в неделя, което на практика доведе до съкращаване на уикенда именно до два дни. "Забавлявах се с този формат в Япония", коментира пилотът на "Рено" Даниел Рикардо и продължи: "Неделните дни така или иначе са дълги за нас. Отиваме на пистата доста рано. Имаме срещи, работа с медиите и караме сравнително по-малко. Ако шефовете се стремят да добавят повече стартове в календара, по-късите състезателни уикенди ще са повече от добри за нас."

Подобна позиция изрази Кевин Магнусен от "Хаас", според когото уикендът в Япония е бил много интересен. "Ще се радвам да видя този подход и в бъдеще", каза Магнусен, а Карлос Сайнс добави: "Беше малко по-тежко физически, но се справих много добре и беше чудесно, защото карахме повече по време на деня."

Няколко отбора от Формула 1 пък поставиха под съмнение легитимността на двигателя на "Ферари". Те са подали официално писмено запитване към Международната автомобилна федерация (ФИА) с въпроси за някои аспекти в настоящия двигател на италианския тим, твърди авторитетното издание Autosport. Според него, конкурентите на "Скудерия" искат потвърждение дали дизайнът на двигателя на италианците е по правилата, за да започнат развитието на подобни свои концепции. "Ферари" категорично има най-мощната задвижваща система този сезон и направи значителна стъпка напред в представянето си след лятната пауза във Формула 1. Разковничето е в аеродинамичните промени, които въведе отборът, смятат специалистите. Всичките пет квалификации за състезанията след паузата бяха спечели от пилотите на "Ферари", които ликуваха и в три от надпреварите. Преднината на задвижващата единица пък достига сериозните 0,8 сек. на някои писти.

От ФИА до момента обявиха само, че продължават да следят всички параметри на задвижващите системи.

По темата: Формула 1 Ферари
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кузманов триумфира на турнир в Анталия

Националът за Купа "Дейвис" Димитър Кузманов направи успешно завръщане на корта след 6-седмично отсъствие заради лечение на контузия на коляното и спечели титлата на турнира по тенис на клей в Анталия (Турция) с награден фонд от 15 хиляди долара.

Наш кикбоксьор препаса европейски пояс

Българският кикбоксьор Димитър Пенчев завоюва европейския пояс на WAKO Pro в категория до 66,800 кг. Това се случи на галавечер в испанския град Памплона, организирана от единствената призната кикбокс организация и нейното професионално направление - WAKO PRO.