Не беше далеч времето, когато навсякъде около нас се говореше за играта Pokemon Go, големи и малки вървяха, тичаха, караха колело, а някои дори и кола, за да търсят нещо. Какво правят те: търсеха покемони или по-точно ловяха покемони (нарисувани фигури на анимационни герои). Може би се чудите защо такава истерия по нещо толкова тъпо може да впечатли толкова народ, а накрая имаше и загинали, докато се опитваха да хванат някакъв си дракон ... За да се докажат сред себеподобните си.

Нещо подобно отново се задава, само че за вече порасналите почитатели на игрите, а доказването е като ... печелят пари. Една американска компания стартира дейност у нас преди няколко дни, предлага алтернативно придвижване на жителите и гостите на София чрез електрически тротинетки. Необходимо е да имате смартфон, приложението за наемане на скутери и банкова карта към сметка.

Като почитател на всички видове транспорт бях очарован. Но азбучната истина, че технологията изисква човешка намеса все още е реалност и при този бизнес. Скутерите трябва да бъдат зареждани. Затова вече десетки столичани станаха "джусъри" (зареждачи на машините), поне на хартия. Процедурата да започнете да заработвате допълнително пари е лесна и бърза, но след това ентусиазмът може бързо да изчезне. Толкова и бързо разбирате, че скутерите тежат повече от продаваните в магазина, необходимо е да имате подходящ автомобил - поне комби, а най-добре ван. Също така, за да сте на печалба, трябва да зареждате колкото се може повече е-скутери. За зареждането на един ще се бръкнете около 70 ст. за ток и тук не слагаме на масата отработени часове и гориво. А трудът е основно през нощта. И не на последно място - не забравяйте, че трябва да си платите данъците за дейността, за да не ви почукат от НАП с глоба. Така мечтаните 150$, с които се привличат „работници“ са по-скоро възможни в родината на услугата, където тя е много актуална. Видеа в нета показват мексиканци, които с ванове и без да спазват много-много изискванията, събират десетки скутери за стотици „зелени гущери“. Работят по 6-8 часа през нощта и правят по 5000$ месечно. Сумата и за тази част на света е впечатляваща, но хамалските усилия не са никак малко. А и шансът да срещнете разни, не особено приятни типове, в малките часове не е много окуражаващо. У нас броят на "джусърите" още е малък и до пролетта вероятно ще останат само тези с възможности да зареждат наистина по-голямо количество. А всичко зависи и колко реални фенове ще събере услугата, кога ще има конкуренция у нас и дали топлите месеци на годината ще продължат да се увеличават.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

7,5 милиарда глупаци и един… Райчев

7, 5 милиарда глупаци и един... Андрей Райчев. Това олицетворява разбирането за социологията на един самозабравил се богаташ. Всички хора на планетата са затаили дъх и чакат да ни отмине страшната пандемия, невиждана от 100 години, когато върлува испанският грип. 

Петър Москов към президента: Г-да дарвинисти, дайте първи пример за "стадния имунитет"

"Имам конкретно предложение към всеки публичен защитник на падането на мерките и "стадния имунитет", независимо дали се казва Радев. Г-н Президент, дами и господа дарвинисти, това "стадо" има нужда от вашия пример. Хората ще повярват на призивите Ви, когато Ви видят в действие. А именно, активно да се заразите, да ви мине и да тръгнете на работа. Така всички ще разберм, че няма страшно и ще Ви последваме". С тези думи коментира исканията на защитниците на разхлабване на мерките бившият здравен министър Петър Москов.

Шаваме, мърдаме, щъкаме

С 66 процента са намалели посещенията на българи в молове, търговски центрове и обекти за развлечения в периода на пандемията от коронавирус. Числото е от „разсекретените“ данни на Google за активността и придвижването на потребителите по време на COVID-19. Google извади данните за 131 страни, което позволява да бъде съпоставено поведението на различни нации и общества в условията на кризата.