В България се консумира около 3,5 пъти по-малко безалкохолна бира спрямо средното ниво за Европейския съюз. Това каза за „Монитор“ Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България (СПБ).

Тя уточни, че в целия ЕС, включително и в България, се забелязва нарастващ интерес към бирата без алкохол или с ниско алкохолно съдържание. „В страните от

общността делът на този тип пиво на пазара е около 7%


а в нашата страна се очаква през тази година да достигне около 2 на сто“, обясни Радомирова.

„От началото на годината на пазара у нас са излезли 16 нови бири, произвеждани от фирми, членуващи в браншовата организация. Прави впечатление, че все повече се развива сегментът на премиалните бири, които са бутикови предложения. Те са в малки серии и са от видове, които не са традиционни за нашия пазар. Тази тенденция е най-отчетлива в големите градове и сред потребителите на пиво в активна възраст от 29 до 45 години. У нас в последните години обаче най-много се консумира светлото пиво тип пилзнер. То държи около 93% от пазара“, каза още директорът на СПБ.

Според Радомирова положителна тенденция е спадът на продажбите на пиво в пластмасови бутилки и се увеличава на кенчетата. За последните 3 години

понижението е с една десета


Статистиката на браншовата организация сочи, че през миналата година в страната са продадени 5,5 млн. хектолитра бира, а оборотът на пивоварните е близо 480 млн. лв. Произведените количества бира у нас са били било 5,1 млн. хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е 187 хиляди хектолитра, е с 44% ръст.

За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Продажбите на бира на „студения пазар” (хотели, ресторанти, кафенета) вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през „топлия пазар” (магазинната мрежа) за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%.

Най-големите любители на пивото са мъжете на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка 6 пъти в месеца.

Дъждовните седмици в началото на лятото и по-слабият туристически поток вече доведоха до 4-5% спад в продажбите на бира.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

A1 стартира с продажбите на сгъваемия Samsung Galaxy Z Flip

След дълго очакване започнаха и официалните продажби на Samsung Galaxy Z Flip – първият сгъваем смартфон на Samsung с разгъване тип мида (флип). Устройството, което беше представено на бляскава церемония на 11 февруари заедно с новите флагмани от S20 серията на Samsung, вече може да бъде закупено от А1.

БАБХ затвори цех за разфасоване на птиче месо в Луковит

Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) прекрати затвори предприятие за разфасоване на птиче месо в Луковит. За унищожаване са насочени 82 тона и 461 кг птичи продукти, които в момента на проверката са били с изтичащ срок на годност. Не е допуснато разпространението на продукция от предприятието за търгуване.