Един от най-очарователните автомобили през 70-те години на ХХ век безспорно беше Peugeot 504 Coupe. Този желан и емблематичен автомобил с 2 врати и 4 места може би е едно от най-красивите купета на Peugeot въобще. Днес моделът е сред колите, които колекционерите по цял свят високо ценят и стойността му постоянно се покачва. В чест на легендарния модел 504 Coupe, инженерите и дизайнерите от Peugeot възродиха концепцията на купето, като го пресъздадоха в съвременен стил.

Новият прототип на Peugeot носи името e-Legend Concept и представлява вълнуваща визия за бъдещото удоволствие от шофирането. Размерите му са дължина 4,65 метра, широчина 1,93 метра, височина 1,37 метра и междуосие: 2,69 метра. Колелата са с 19-инчови джанти и гуми Michelin  в размер за масово производство. С концепцията Peugeot доказва, че един високотехнологичен автомобил може да носи чертите на легендарен и желан модел от миналото. Изборът на силуета на купе за автономен автомобил издига усещането при шофиране, като използва много модерни кодове и реалистични и прагматични пропорции.

Появата на нови електрически платформи разгръща възможностите на дизайнерите, като премахва техническите ограничения, свързани с двигателя с вътрешно горене. За да очертае технологичната си визия, Peugeot е-Legend Concept се възползва от наследството на марката и прави реверанс към великия стил на елегантното 504 Coupe с лек, атлетичен и чувствен силует на купе, извито в задната част с големи остъклени участъци. Прототипът Peugeot е-Legend Concept е оборудван с интуитивния i-Cockpit на марката, който надгражда стандартния кокпит, характерен за актуалните модели. Той включва слушалки с три бутона и много компактен волан във формата на елипса.

В зависимост от трафика или от нагласата на водача, Peugeot е-Legend Concept предлага четири режима на шофиране - два автономни Soft и Sharp и два механични режима Legend и Boost. В партньорство със Soundhound, лидер в технологиите за изкуствен интелект, новото Peugeot е-Legend Concept предлага личен асистент с гласово управление за автономно шофиране. Накратко, водачът може да променя стила си на шофиране, да слуша любимата си музика или дори да отваря и затваря електрифицираните врати на автомобила. Системата отговаря с дигиталния глас на Жил Видал - директор по дизайна на Peugeot и включва 17 езика. Подобна версия, адаптирана за автомобилите в серийно производство, ще бъде налична за калите с марка Peugeot до 2 години.

За задвижването на Peugeot е-Legend Concept се използва перфектно интегриран в реалистичната визия на марката изцяло електрически мотор. С батерии от 100 кВтч, моторът достига 800 Нм въртящ момент и 340 кВт мощност, разпределена между четирите колела. Това ниво на динамика позволява ускорението от 0 до 100 км/ч да става за по-малко от 4 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. Автономният пробег на автомобила е 600 км съгласно WLTP, от които 500 км са достъпни за 25 минути, благодарение на бързото презареждане. Новото купе с две врати няма да има никакви технологични ограничения и ще предлага индукционно зареждане. Световната премиера на прототипа Peugeot e-Legend Concept ще се състои на автомобилния салон в Париж от 4 до 14 октомври.

По темата: Peugeot
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.