Популярният миниван Peugeot Partner Tepee промени името си и в новото поколение вече се казва Peugeot Rifter. Французите значително преобразиха новия модел и сега той съвсем не е работен автомобил, а превозно средство за ежедневието и уикенда. Новият Rifter е активен градски модел и приключенски кросоувър, който въобще не изглежда бюджетно. Много от детайлите във външния вид са заимствани от SUV моделите, което помага за положителното възприятие от потребителите.

Докато предшественикът Partner Tepee беше практичен партньор на семействата и функционален модел за бизнеса, то новото Peugeot Rifter надгражда с привлекателен дизайн и уютен интериор, който оставя в миналото имиджа на работен миниван.

Новото Peugeot Rifter се предлага в две версии - къса и дълга. Най-напред у нас дойде по-късият вариант с дължина 4,40 метра. В съвременния интериор на модела веднага прави впечатление така наречения от марката i-Cockpit, при която арматурното табло е поставено над волана. С това нестандартно решение се свиква много бързо и на практика се оказва, че е удобно. Материалите са твърди, но не изглеждат евтино. Тапицерията на седалките е много добра и предполага да е устойчива на износване. Седалката на водача се регулира в широк интервал по дължина и на височина, така че тук удобно може да седне както човек с ръст 1,50 метра, така и 2-метров шофьор. Настройките на кормилната колона позволяват тя да се регулира както по височина, така и в дълбочина. Самият волан е много приятен, с малък диаметър и скосен отгоре и отдолу, което улеснява водача при маневриране.

Твърде широкият централен тунел пречи в движение, защото десният крак постоянно се опира в него и създава известен дискомфорт. В огромното вътрешно пространство има няколко големи ниши, в които можете да поставите няколко бутилки. От дясно на водача има горна и долна жабка, като горната е с охлаждане и отопление, има и поставки за чаши или бутилки в двата края на предния панел. Новият Rifter е снабден с различни ниши, така че в салона има много място за всякакви малки предмети. Предната седалка до водача в Rifter се сгъва и разстоянието от таблото до капака на багажника е около 2,70 метра. Мултимедийната система е позната от другите модели на Peugeot, като централно място заема 8-инчовият цветен сензорен екран. Той е разположен на една ръка разстояние и има два входа за USB порта, жак, Bluetooth и безжично зарядно. Системата може да се свързва с всякакви смартфони.

Основното нововъведение в задната част на салона на Rifter е свалящото се стъкло. Това е първата кола от подобен клас, при която прозорците в плъзгащите се задни врати могат да бъдат свалени. Освен това на задните прозорци има и сенници. Задният ред се състои от три отделни седалки, които могат да се сгъват поотделно, така че можете да поставите децата си в салона в произволен ред и да използвате останалата част от пространството, например за чанти и куфари, ако отивате някъде на почивка. Пространство на задния ред е напълно достатъчно за да седнат удобно един зад друг двама човека с ръст 1,90 метра. Таванът е много висок, а салонът отзад е широк и могат да седнат комфортно трима пътници. В гърбовете на предните седалки има сгъваеми масички, а отзад има отделни дефлектори за климатизация и вход за USB.

Задните седалки могат да се сгъват или демонтират напълно, така че да получите дължината на отделението от почти 1,90 метра или пълноценно двойно легло, тъй като платформата се оказва равна. Обемът на багажника с пет пътнически места е 775 литра до рафта, ако го поставите в неговото изходно положение на нивото на гърба на задния диван. Ако извадите рафта изцяло, мястото се увеличава до над 1300 литра. Ако сгънете втория ред седалки във версията с 5 места, ще получите 3000 литра обем до покрива. Много удобно е рафтът да бъде поставен на по-ниско ниво, като по този начин получавате две отделения багажника. На дъното може да се постави основния багаж, а над рафта да стоят вещите, до които да имате достъп през отварящото се стъкло на капака на багажника.

Новото Peugeot Rifter се предлага с един от трите варианта на новия 1,5-литров турбодизелов двигател BlueHDi с мощност 75, 100 или 130 к.с. Като алтернатива на дизела има модерен 1,2-литров бензинов турбодвигател PureTech със 110 к.с. и 205 Нм. Най-интересен е новия агрегат 1.5 BlueHDi с мощност 130 к.с. и 300 Нм максимален въртящ момент, комбиниран с 6-степенна механична скоростна трансмисия. Благодарение на сериозната тяга, двигателят ускорява Rifter много прилично, като на практика не се усеща турбодупка. Скоростният лост е разположеният съвсем близо до волана и с него предавките се сменят с лекота. Освен че е много динамичен, новият двигател е и смайващо икономичен. В града разходът е 5,5 л/100 км, а на междуселищен път е едва 3,8 л/100 км. На магистралата с максимално разрешената скорост от 140 км/ч, консумацията е около 6 л/100 км.

При скорост над 100 км/ч има шумове от насрещния вятър, но те са поносими и нивото им е под средното за този клас. Автомобилът е с по-висок център на тежестта и водачът седи високо, като управлението му е по-близко до контрола на кросоувър, така че ще се хареса на повечето от шофьорите. Воланът не е много директен, но управлението е по-добро, отколкото се очаква от подобен автомобил. Окачването на Rifter отпред е McPherson, а отзад е инсталирана греда. Автомобилът може да се оборудва с подсилено окачване, увеличен просвет и заводска защита на двигателя.

Благодарение на пътният си просвет от 180 мм, новото Peugeot Rifter не затъва в снежните преспи и смело се движи по черни пътища, благодарение на опционалната технология за усъвършенстван контрол на сцеплението, наречена Grip Control. Системата има пет режима на работа – за сухи пътища, за пясък, кал и сняг, както и за изключване на ESP. Технологията подобрява контрола на сцеплението чрез непрекъснато въздействие върху колелата. Има и система за асистенция при спускане по наклон, която поддържа автоматично оптимална скорост по стръмни склонове. Като опция за новия Rifter ще се предлага и система за задвижване на четирите колела 4х4, разработена съвместно с партньора на Peugeot - Dangel.

Новото Peugeot Rifter вече се продава у нас и може да се види в търговските центрове на „София Франс Ауто” в София и страната. Цената започва от 37 900 лева за базовото ниво на оборудване Active, а най-високото GT Line стартира от 43 544 лева.

Технически характеристики

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 S&S

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

10,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч

184 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на дизел

118 г/км емисии на СО2

40 930 лева цена на модела

По темата: Peugeot Rifter
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Opel Astra наследява короната на легендата Calibra

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Новият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

Volkswagen T-Roc сваля шапка за следващата пролет

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.