0

Peugeot разшири гамата си от електрически автомобили с новия e-Partner. Новият лекотоварен модел в гамата на марката се предлага изцяло със задвижване на ток. Новият e-Partner е построен на модулната платформа EMP и се задвижва изцяло от електродвигател с мощност 100 кВт или 136 к.с. Моторът е свързан с литиево-йонна батерия с капацитет 50 кВтч, разположена под пода, която му осигурява автономен пробег до 275 км според WLTP.

Peugeot разшири гамата си от електрически автомобили с новия e-Partner. Новият лекотоварен модел в гамата на марката се предлага изцяло със задвижване на ток. Новият e-Partner е построен на модулната платформа EMP и се задвижва изцяло от електродвигател с мощност 100 кВт или 136 к.с. Моторът е свързан с литиево-йонна батерия с капацитет 50 кВтч, разположена под пода, която му осигурява автономен пробег до 275 км според WLTP.

Електромоторът генерира максимален въртящ момент от 260 Нм, благодарение на което електрическият ван спринтира от 0 до 100 км/ч за 11,2 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема 8,9 секунди. Максималната скорост достига 130 км/ч.

Новото Peugeot e-Partner се предлага с два вида вградени зарядни устройства - еднофазно с мощност 7,4 кВт като стандарт и трифазно зарядно устройство с опция от 11 кВт. Батерията може да бъде напълно заредена само за 5 часа с устройство от 11 кВт или до 80% само за 30 минути с постоянно бързо зарядно устройство от 100 кВт.

Водачите на новия e-Partner имат достъп до три режима - Eco (60 кВт, 190 Нм), идеален за оптимизиране на обхвата на автомобила, Normal (80 кВт, 210 Нм), оптимален за ежедневна употреба и Power (100 кВт, 260 Нм), който оптимизира производителността и е най-подходящ за транспортиране на тежки товари.

Шофьорите имат избор и от два налични режима на спиране – умерен, който наподобява кола с двигател с вътрешно горене или усилен, който генерира енергия и може да увеличи максимално зареждането на батерията.

В интериора на новото Peugeot e-Partner е внедрен многократно награждавания i-Cockpit, който улеснява живота на водача, а функциите му са лесно достъпни. Въртящият се селектор на автоматичната трансмисията позволява на водачите да превключват между задвижване, заден ход, неутрално положение, две функции за регенеративно спиране и паркиране. Има и отделен превключвател за три режима на шофиране и място за зареждане на смартфони.

Новият малък ван Peugeot e-Partner ще се предлага в две готови версии Asphalt и Grip, както и в две нива на оборудване Pro и Premium. Ще се предлага и версия Crew Van, която може да побере до петима човека. Вътрешният обем на товарното отделение достига 4,4 кубически метра, което е подобно на модела с дизелов двигател. Максималният полезен товар е до 800 кг, като колата може да тегли ремарке с маса до 750 кг. Предлагат се и две версии на каросерията - със стандартна дължина от 4,40 метра и увеличена от 4,75 метра.

Новият e-Partner ще се продава в Европа през втората половина на 2021 г. Той се произвежда в завода на Peugeot във Виго, Испания. Електрическият компактен ван се присъединява към съществуващия фургон с нулеви емисии e-Expert и продължава стремежа на Peugeot да електрифицира всички модели до 2023 година.