Peugeot e-208 наелектризира града без да го замърсява
10

Изстрелва се като стрела на светофара и минава до 340 км на ток

Peugeot e-208 наелектризира града без да го замърсява

Новият френски хечбек е модерна и технологична кола за енергични и делови хора

По-малко от година след световната си премиера, новото Peugeot 208 вече спечели куп награди, най-престижната от които е „Автомобил на годината 2020” на Европа. От голямо значение за завоюването на това отличие безспорно е фактът, че новото Peugeot 208 се предлага освен със съвременни бензинови и дизелови турбодвигатели, но и за първи път с изцяло електрическо задвижване във версията e-208, съчетаваща електромотор и литиево-йонна батерия. Благодарение на това новото Peugeot e-208 се превръща в оптимално превозно средство за града и околностите, без да замърсява природата, предлагайки всички качества на модерен автомобил от В-сегмента.

Новото Peugeot e-208 е изградено на платформата e-CMP, която по същество е разновидност на общата модулна платформа CMP. Има само една разлика - вместо обичайния двигател с вътрешно горене, под капака е поставен електрически мотор с мощност 136 к.с., който задвижва предните колела. Впечатляващият въртящ момент от 260 Нм е наличен веднага след натискане на педала на газта, а реакцията е мълниеносна.

Ускорението от място до 50 км/ч е едва 2,8 секунди, което осигурява светкавичен старт при зелена светлина на светофара, а класическият спринт от 0 до 100 км/ч отнема 8,1 секунди. Електрическият хечбек има батерия с капацитет 50 кВтч, която ви позволява да изминавате до 340 км според новия тестови цикъл WLTP. Това е постижимо, ако спазвате правилата за икономично шофиране. Ако скачате рязко на газта, автономният пробег може да се ограничи и до 200 км.

На пътя електрическото Peugeot e-208 е много приятно за шофиране, тъй като е едновременно забавно за управление, вози комфортно и ускорява като спортист, но го прави тихо и с лекота. Още с описването на първите завои с Peugeot e-208 веднага прави впечатление, че електрическият хечбек се движи като по релси. Максималната скорост на e-208 е ограничена до 150 км/ч, като автомобилът я достига бързо и лесно на магистралата.

Още с потеглянето тягата на електромотора подканва водача към динамично шофиране по пътищата със завои. Тъй като батерията е разположена под пода на колата, центърът на тежестта е много по-нисък, отколкото в стандартното Peugeot 208 и в завои e-208 почти не се наклонява, като се държи много по-стабилно и предсказуемо на пътя, без да загатва недозавиване. Освен това колата вози впечатляващо меко и преминава през неравностите със забележителен комфорт.

Новото Peugeot e-208 предлага три режима на шофиране: Eco - за оптимизиране на пробега, Normal - за оптимален комфорт за ежедневно ползване и Sport, при който се дава приоритет на динамиката и отзивчивостта на педала на газта, който разгръща светкавично мощността и тягата. Налични са два режима на спиране чрез селектора на автоматичната трансмисия с подходящо презареждане на батерията. Умереният режим осигурява усещане близко до това, което се усеща при спиране с двигател с вътрешно горене, а усиленият е за контролирано намаляване на скоростта чрез педала на газта. Когато пуснете педала на газта, веднага се усеща, че колата спира, а батерията се зарежда от рекуперацията.

На външен вид електрическото Peugeot e-208 се различава по предната решетка в цвета на каросерията, двуцветните лъвове, които сякаш менят цвета си в зависимост от зрителния ъгъл, емблемата e208 върху задницата и логото „e” на задните колони. Всичко останало е същото като при стандартния модел. Отпред изпъкват извитите дневни светлини, наподобяващи хищната усмивка на тигър, а в задната част правят впечатление агресивните LED светлини във фаровете с три секции във формата на следи от нокти на хищник, свързани с хоризонтален широк черен панел.

Интериорът на новото Peugeot e-208 е почти като при стандартната версия, само показанията на таблото пред водача са различни. Тук е поставен фирменият i-Cockpit с уникалното триизмерно табло с виртуален приборен панел. Управлението се осъществява чрез малък спортен волан с интересна елипсовидна форма, на централната конзола има големи бутони, подобни на превключватели в самолет и 10-инчов мултимедиен екран, който поддържа Apple CarPlay и Android Auto. Салонът е идентичен като при версията с двигател с вътрешно горене, тъй като батериите, които заемат обем от 220 литра, са разположени под седалките и обемът на багажника от 265 литра се запазва същия както в конвенционалния модел.

Тестваната кола в най-високото ниво на оборудване GT има всякакви удобства, като включва проекционен дисплей пред водача, контурно осветление, адаптивен круиз контрол, тапицерия от текстил и кожа Alcantara със сини и зелени шевове, отопляеми седалки, камера за обратно виждане, безконтактен достъп и запалване, 17-инчови алуминиеви джанти, система за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, система за следене на слепите зони и много други.

Новото Peugeot e-208 предлага най-добрия температурен комфорт на пазара с мощен нагревател от 5 кВт, захранван от високоволтова батерия. Наличните термопомпа и автоматичен контрол на температурата в купето, осигуряват същия комфорт както в автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене. Пробегът на колата се запазва, благодарение на подобрена икономия на енергия в сравнение с конвенционална климатична система. Водачът може да програмира предварително климатизацията в салона от сензорния екран или дистанционно чрез приложението за смартфон MyPeugeot. Освен комфорт тази функция позволява оптимизация на пробега, тъй като зададената температура се постига по-бързо по време на стартирането и позволява оптималната работна температура на батерията да се достигне по-бързо.

Режимите на зареждане на електрическото Peugeot e-208 са гъвкави и адаптирани към ежедневното ползване. Възможни са три режима на зареждане, като най-бавният е с използване на обикновен домашен контакт, с който пълното зареждане отнема 16 часа. На монофазната зарядна станция от 7,4 кВт батерията се зарежда напълно за 8 часа, а на стационарна трифазната зарядна станция Wall Box 11 кВт - за 5 часа и 15 минути. На обществена станция за бързо зареждане до 100 кВт е възможно да заредите батерията от 0 до 80% само за 30 минути.

Всичко това превръща електрическото Peugeot e-208 в успешна градска версия с нулеви вредни емисии. Автономният пробег от 340 км е достатъчен резерв, който не изисква ежедневно презареждане. Ако офисът ви не е много далеч от дома, можете да карате с едно зареждане в продължение на няколко дни. Динамиката на Peugeot e-208 със сигурност ще превърне френския хечбек в обект на желание за много почитатели на автомобилите. Те ще трябва да приготвят минимум 62 222 лева за базовата версия на Peugeot e-208, а топнивото GT на модела струва 70 774 лева. Не е евтино, но все пак това е модерна и технологична кола за енергични и делови хора, които могат да си позволят да направят инвестиция за по-чистата градска среда.

Технически характеристики:

Peugeot e-208

Синхронен електромотор

Безстепенна автоматична трансмисия

136 к.с. максимална мощност

260 Нм максимален въртящ момент

8,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

150 км/ч максимална скорост

14 кВч/100 км смесен разход на електроенергия

340 км максимален автономен пробег

0 г/км емисии на СО2

62 222 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.