Новото Peugeot 508 спечели титлата „Кола на 2019 година” в двадесет и второто издание на конкурса „Автомобил на годината”, организиран от Прес-Авто Клуб България. Елегантният седан Peugeot 508 беше излъчен за финален победител от предварителните 6 категории на конкурса. Преди това Peugeot 508 спечели и отличието в категорията „Леки автомобили”, което го изпрати на финала.

Новото Peugeot 508 спечели вота на автомобилните журналисти заради безспорните си качества, сред които на първо място е елегантният дизайн на купе с 4 врати без рамки на вратите. Новото Peugeot 508 събра общо 116 точки и категорично зае първото място, оставяйки след себе си Ford Focus със 85,5 точки и BMW Серия 8 със 68,5 точки. Четвъртото място в категорията „Леки автомобили” зае новото Audi A6 с актив от 66 точки, а на пета позиция остана KIA Ceed, събрала 54 точки.

В категорията „Кросоувър” призът беше присъден на новото BMW X5. Германският високопроходим модел спечели с актив от 98 точки и с минимална преднина от 2 точки пред новия Volkswagen Touareg (96 точки). На трета позиция се нареди новото поколение на Honda CR-V с актив от 95,5 точки. Финалната петица допълниха новият френски кросоувър Citroen C5 Aircross (65 точки) и пословичният японски офроудър Suzuki Jimny с 35,5 точки.

В категорията „Мултифункционален автомобил” титлата спечели френският миниван Peugeot Rifter със 105 точки, който в пряк двубой победи Citroen Berlingo със 93,5 точки. На трето място се подреди близнакът им Opel Combo със 82 точки, а четвърти и пети съответно останаха пикапите Mercedes-Benz X-class (58 точки) и SsangYong Musso (36,5 точки).

За най-луксозен модел в категорията „Премиум автомобил” на 2019 година журито категорично избра спортното купе BMW Серия 8, което се наложи над Volkswagen Touareg, Audi Q8, BMW X5 и Volvo V60.

В категорията на екологичните автомобили триумфира новият Nissan LEAF, победил електрическия кросоувър Hyundai Kona Electric и хибридите Mitsubishi Outlander PHEV и Lexus LS.

Сред претендентите за титлата „Градски автомобил” възтържествува шикозният шведски кросоувър Volvo XC40, който се наложи над BMW X2, Nissan LEAF, Hyundai Kona Electric и Mahindra KUV 100.

За първи път конкурсът „Автомобил на годината в България” се провежда през 1997 година, като първоначално се избира само лек автомобил и модел с висока проходимост 4х4. От следващата година се присъединява и категорията „Ван”. В последствие, с разрастването на автомобилните сегменти, категориите се увеличават до шест, според предназначението на съответните модели.

От миналата година от шестте категории се излъчва финален победител, наречен още „Кола на колите”. Тази година в журито участваха 29 автомобилни журналисти, които активно тестват нови коли и пишат на автомобилна тематика в най-тиражните вестници, информационни агенции, списания и специализирани сайтове. Тържествената церемония по връчването на наградите се състоя в столичния ресторант Esterhasi с подкрепата на OMV, „Лазурит 94”, Laroche, Tulamore Dew и IQOS.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Opel Astra наследява короната на легендата Calibra

Новият модел е с подобрена аеродинамика за по-ниско въздушно съпротивление

Новият Opel Astra, който ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, наследява короната от легендарния Opel Calibra за най-добра аеродинамика. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26 както при Astra хечбек, така и при версията комби Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление намалява разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за редуциране на емисиите на въглероден диоксид.

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

Volkswagen T-Roc сваля шапка за следващата пролет

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.