Новото Peugeot 508 спечели титлата „Кола на 2019 година” в двадесет и второто издание на конкурса „Автомобил на годината”, организиран от Прес-Авто Клуб България. Елегантният седан Peugeot 508 беше излъчен за финален победител от предварителните 6 категории на конкурса. Преди това Peugeot 508 спечели и отличието в категорията „Леки автомобили”, което го изпрати на финала.

Новото Peugeot 508 спечели вота на автомобилните журналисти заради безспорните си качества, сред които на първо място е елегантният дизайн на купе с 4 врати без рамки на вратите. Новото Peugeot 508 събра общо 116 точки и категорично зае първото място, оставяйки след себе си Ford Focus със 85,5 точки и BMW Серия 8 със 68,5 точки. Четвъртото място в категорията „Леки автомобили” зае новото Audi A6 с актив от 66 точки, а на пета позиция остана KIA Ceed, събрала 54 точки.

В категорията „Кросоувър” призът беше присъден на новото BMW X5. Германският високопроходим модел спечели с актив от 98 точки и с минимална преднина от 2 точки пред новия Volkswagen Touareg (96 точки). На трета позиция се нареди новото поколение на Honda CR-V с актив от 95,5 точки. Финалната петица допълниха новият френски кросоувър Citroen C5 Aircross (65 точки) и пословичният японски офроудър Suzuki Jimny с 35,5 точки.

В категорията „Мултифункционален автомобил” титлата спечели френският миниван Peugeot Rifter със 105 точки, който в пряк двубой победи Citroen Berlingo със 93,5 точки. На трето място се подреди близнакът им Opel Combo със 82 точки, а четвърти и пети съответно останаха пикапите Mercedes-Benz X-class (58 точки) и SsangYong Musso (36,5 точки).

За най-луксозен модел в категорията „Премиум автомобил” на 2019 година журито категорично избра спортното купе BMW Серия 8, което се наложи над Volkswagen Touareg, Audi Q8, BMW X5 и Volvo V60.

В категорията на екологичните автомобили триумфира новият Nissan LEAF, победил електрическия кросоувър Hyundai Kona Electric и хибридите Mitsubishi Outlander PHEV и Lexus LS.

Сред претендентите за титлата „Градски автомобил” възтържествува шикозният шведски кросоувър Volvo XC40, който се наложи над BMW X2, Nissan LEAF, Hyundai Kona Electric и Mahindra KUV 100.

За първи път конкурсът „Автомобил на годината в България” се провежда през 1997 година, като първоначално се избира само лек автомобил и модел с висока проходимост 4х4. От следващата година се присъединява и категорията „Ван”. В последствие, с разрастването на автомобилните сегменти, категориите се увеличават до шест, според предназначението на съответните модели.

От миналата година от шестте категории се излъчва финален победител, наречен още „Кола на колите”. Тази година в журито участваха 29 автомобилни журналисти, които активно тестват нови коли и пишат на автомобилна тематика в най-тиражните вестници, информационни агенции, списания и специализирани сайтове. Тържествената церемония по връчването на наградите се състоя в столичния ресторант Esterhasi с подкрепата на OMV, „Лазурит 94”, Laroche, Tulamore Dew и IQOS.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

89% от клиентите през миналата година са избрали коли със задвижване 4х4

„Петицата” е най-продаваното BMW у нас

89% от клиентите през миналата година са избрали коли със задвижване 4х4

BMW Серия 5 е най-продаваният модел на марката у нас за 2018 г. Това показва анализът на продажбите, изнесен от BMW Group България преди броени дни. От новата „Петица” са продадени 141 автомобила, а второто място се заема от BMW X3 със 138 коли. На трето място се нарежда BMW X5 с предадени на крайни клиенти 134 автомобила, при това в година на смяна на поколенията. У нас отминалата 2018 година е била най-добрата за BMW Group България от създаването на фирмата през 2007 г.

Специалната версия се предлага като роудстър с текстилен гюрук и с твърд сгъваем покрив RF

Mazda MX-5 празнува 30-годишнината си с юбилеен модел

Специалната версия се предлага като роудстър с текстилен гюрук и с твърд сгъваем покрив RF

Точно преди 30 години беше представено първото поколение на култовия роудстър Mazda MX-5 Miata. Световната премиера на двуместния открит модел се състоя на 10 февруари 1989 г. на автосалона в Чикаго. За цялото това време по света са продадени над един милион от тези леки и пъргави автомобили в четири поколения. По време на тазгодишния автосалон в Чикаго японската компания Mazda представи юбилейна версия на MX-5, наречена 30th Anniversary Edition, с която празвуна своята 30-годишнина.

Новият компактен японски кросоувър изпъква с агресивна визия и нови технологии

Mitsubishi ASX ще дебютира в Женева с „Динамичен щит”

Новият компактен японски кросоувър изпъква с агресивна визия и нови технологии

На автомобилния салон в Женева, който ще се проведе между 7 и 17 март, ще се състои световната премиера на новият компактен японски кросоувър Mitsubishi ASX. От представянето му през 2009 г. досега, продажбите на модела надхвърлят 1,32 милиона бройки в 90 страни. Най-големите пазари за модела са Северна Америка, Европа, Австралия и Китай. В момента той е третият по продажби автомобил на Mitsubishi Motors и е ключов модел за глобалната стратегия на компанията.