0

Ф ранцузите от Peugeot могат да се похвалят с много запомнящи се победи в автомобилния спорт, където са участвали в надпреварите с легендарни спортни модели в единични бройки. Сега инженерите на Peugeot и спортното подразделение Peugeot Sport са обединили усилията си и са създали най-мощния сериен автомобил на марката досега. Той се казва Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) и пренаписва правилата на динамиката за серийните модели на марката. Новото Peugeot 508 PSE ще се предлага в две версии на каросерията - седан и комби SW.

Французите от Peugeot могат да се похвалят с много запомнящи се победи в автомобилния спорт, където са участвали в надпреварите с легендарни спортни модели в единични бройки. Сега инженерите на Peugeot и спортното подразделение Peugeot Sport са обединили усилията си и са създали най-мощния сериен автомобил на марката досега. Той се казва Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) и пренаписва правилата на динамиката за серийните модели на марката. Новото Peugeot 508 PSE ще се предлага в две версии на каросерията - седан и комби SW.

Новият суперспортен модел Peugeot 508 PSE се задвижва от Plug-in хибридна система Hybrid4, която комбинира бензинов турбодвигател с вътрешно горене и два електромотора отпред и отзад, произвеждащи системна мощност от 360 к.с. и максимален въртящ момент от 520 Нм.

Съчетаването на трите задвижващи агрегата прави възможно постигането на почти мигновени реакции. Спринтът от 0 до 100 км/ч става само за 5,2 секунди, ускорението от 80 до 120 км/ч отнема едва 3 секунди, за изминаването на 1000 метра от спряло положение са необходими 24,5 секунди, а максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч.

Трансмисията със задвижване на четирите колела осигурява оптимално сцепление при всякакви атмосферни условия. Въпреки тези спортни показатели, новото Peugeot 508 PSE може да бъде много икономично с рекордно ниски вредни емисии на километър. Съгласно протокола WLTP, отделените емисиите на СО2 са едва 46 г/км, а средният разход на гориво на тази високопроизводителна версия е само 2,03 л/100 км.

Инженерите на Peugeot Sport са адаптирали шасито на Peugeot 508 за да постигнат баланс между много висок комфорт и стабилно пътно поведение. Адаптивните амортисьори са оптимизирани с 3 режима - Comfort, Hybrid и Sport, основата на седалката е снишена, следите са разширени с 24 мм отпред и с 12 мм отзад, поставени са предни спирачни дискове с диаметър 380 мм и фиксирани 4-бутални спирачни апарати. Колата стъпва на 20-инчови джанти с гуми Michelin Pilot Sport 4S.

На централната конзола има селектор, от който се избират петте възможни режима на шофиране. В режим Electric колата се движи изцяло на ток в пълна тишина, като има автономен електрически пробег от 42 км (съгласно WLTP), който дава достъп до зелените зони в градските райони и осигурява ускорение с високи обороти чрез незабавната реакция на електрическите двигатели от 0 км/ч до 140 км/ч.

Режимът Comfort е хибриден с омекотено окачване за шофиране с висока степен на комфорт. При режим Hybrid според обстоятелствата автоматично се избира дали да работи бензиновия двигател или електромотора с цел оптимизиран разход на гориво. Режим Sport предлага максималната мощност от 360 к.с. за върховно удоволствие.

Освен това кормилното управление става по-директно, амортисьорите се втвърдяват и педалът на газта е по-отзивчив. Бензиновият мотор гарантира, че батерията се зарежда за максимална мощност по всяко време. Режимът 4WD задвижва и четирите колела и осигурява максимална тяга при условия на ниско сцепление.

За зареждането на батерията на Peugeot 508 PSE може да се използва стандартен домашен контакт, което отнема по-малко от 7 часа, с усилен контакт 16А пълненето става за 4 часа, а със стенна зарядна станция Wall Box 32А - за по-малко от 2 часа.