0

П рез март тази година на автосалона в Женева Peugeot представи новия си флагман, който също носи индекса 508. Предишното поколение на Peugeot 508 беше много добър автомобил, но не успя да се доближи до лидера в сегмента Volkswagen Passat. Новото Peugeot 508 прави лъвски скок напред и нагоре към премиум сегмента. Амбициите на французите са доста смели, но на първия тест-драйв на 508 се убедих, че наистина са направили страхотен автомобил, който до голяма степен превъзхожда конкурентите.

През март тази година на автосалона в Женева Peugeot представи новия си флагман, който също носи индекса 508. Предишното поколение на Peugeot 508 беше много добър автомобил, но не успя да се доближи до лидера в сегмента Volkswagen Passat. Новото Peugeot 508 прави лъвски скок напред и нагоре към премиум сегмента. Амбициите на французите са доста смели, но на първия тест-драйв на 508 се убедих, че наистина са направили страхотен автомобил, който до голяма степен превъзхожда конкурентите.

Основната промяна във второто поколение на Peugeot 508 е типът на каросерията, която вместо седан се е превърнала във фастбек с пет врати и в същото време опитва да промени характера си. Силуетът на модела е зашеметяващ – с дълъг преден капак и изтеглен назад салон, колата изглежда широка и ниска, особено с големите 19-инчови колела. В сравнение с предходния модел, дължината на 508 е намалена с 40 мм до 4,75 метра, височината е намалена с 53 мм до 1,40 метра, широчината леко е увеличена до 1,86 метра. Междуосието е намалено с 24 мм и сега е 2,79 метра. Новият модел 508 е средно със 70 кг по-лек от седана от предишното поколение.

В салона на новото Peugeot 508 откривам много общи черти с интериора на новите кросоувъри 3008 и 5008. Тук се използва същото фирмено оформление на мястото на водача, наречено i-Cockpit с намален размер на волана и повдигнато инструментално табло на предния панел. Сензорният екран на мултимедийната система с размер 10 инча във версията GT и 8 инча в базовия модел е приближен до водача, а клавишите за пиано, от които се избират основните функции на системата, са прикачени към екрана.

Дизайнът на интериора се различава от другите модели, но материалите и сглобката са със същото високо качество. Малкият овален волан е много удобен за управление в града, като от край до край прави три оборота и при необходимост лесно се върти с една ръка. Не на всеки водач ще допадне подредбата на скалите и инструментите, и най-вече оборотомерът, чиято стрелка се движи в обратна посока. Интервалът на настройките е огромен, така че зад волана могат да седна удобно от много ниски до много високи хора.

Въпреки скосения покрив, задната седалка е удобна за двама възрастни със средна височина, които не трябва да превишават ръст 1,85 метра. За трети пасажер мястото е ограничено, а бордът на задния диван е къс. Стандартният обем на багажника е 487 литра, а максималната вместимост при сгънати задни седалки е 1537 литра. Огромната пета врата се отваря високо. В багажника има контакт за 12V.

Новото Peugeot 508 се предлага с два бензинови и три дизелови двигателя PureTech и BlueHDi с турбокомпресор и директно впръскване. Бензиновите мотори са с обем 1,6 литра с мощност 180 или 225 к.с., съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Дизеловите двигатели са 1,5-литров мотор със 130 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия и 2,0-литров турбодизелов двигател във варианти със 160 и 180 к.с., само в съчетание с 8-степенна автоматична скоростна кутия. От есента на 2019 година Peugeot 508 ще се предлага и с хибридно задвижване Plug-In Hybrid, който ще се зарежда в контакта.

На този впечатляващ автомобил във версията GT много ще пасва мощен двигател. Затова започвам от най-доброто, а именно Peugeot 508 PureTech 225 с 1,6-литровия турбобензинов двигател с мощност 225 к.с., в съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin. Максималният въртящ момент от 300 Нм е наличен още при 1900 об/мин, благодарение на което сравнително рано разполагам с достатъчно тяга за пъргав старт и бодро ускорение. За още по-изразителна динамика преминавам в режим Sport, при което моторът става по-отзивчив към натискането на газта, а звукът става още по-приятен. Динамиката е отлична, като 508 GT спринтира от място до 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

Една идея по-плавен е 1,6-литровият бензинов турбомотор със 180 к.с., който също си заслужава да бъде избран. По-динамичен е 2,0-литровият турбодизелов двигател BlueHDi, който се предлага в два варианта със 160 и 180 к.с. Особено впечатляващ е по-мощният агрегат, като предимството му е значителната тяга още при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при 2000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,6 секунди. Агрегатът е комбиниран с новата 8-степенна автоматична трансмисия, която работи приятно плавно, като превключва неусетно скоростите, а ако водачът желае, може сам да сменя предавките с перата зад волана.

Базовият двигател за Peugeot 508 е 1,5-литровият турбодизелов мотор BlueHDi, който единствен се предлага стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция е налична и 8-степенна автоматична. Този двигател ще допадне на спокойните и икономични водачи, за които ускорението и динамиката са на по-заден план. При реален среден разход на гориво от 4 л/100 км, дизеловото Peugeot 508 има над 1300 км автономен пробег, което го прави идеален автомобил за дълги пътешествия.

Шофирането по улиците на столицата е лесно и приятно, благодарение на малкия волан и меките и удобни седалки във версията GT. Настройките на шасито и задвижването могат да се променят, като се избере един от петте режима - Нормален, Комфортен, Спортен, Ръчен и Екологичен. В зависимост от избрания режим се променя усилието на кормилната уредба, реакцията на педала на газта, времето за смяна на скоростите и твърдостта на адаптивните амортисьори. На магистралата, новото Peugeot 508 уверено се движи с максимално разрешената скорост от 140 км/ч. С директно управление на волана и без никакво напрежение, 508 преминава балансирано през високоскоростните завои. Вътре е тихо, можете да се насладите на звука на най-добрата френска аудиосистема Focal, поставена във версиите като GT.

Адаптивният круиз контрол работи отлично, а системата за придържане в лентата върти сама волана в нужната посока, ако едно от колелата настъпи маркировката. Предното окачване е независимо тип McPherson, а отзад е многораменно Multi-Link, като е оборудвано с адаптивни амортисьори, които са забележимо по-твърди в спортен режим, отколкото в комфортен. Возията е комфортна на равен асфалт, а при преминавания през дупки и легнали полицаи няма сериозни сътресения и удари. Шасито на Peugeot 508 вдъхва увереност зад волана, което не винаги се случва с моделите на марката.

При динамична езда по завоите на Кресненското дефиле, новото Peugeot 508 стои като залепено за пътя и въпреки предното си предаване, не показва склонност към недозавиване. Ниският и широк автомобил с големи колела се държи стабилно на пътя. Благодарение на всички тези качества, новото Peugeot 508 е подходящо за както за ежедневно шофиране в големите градове, така и за дълги пътешествия в страната и чужбина.

Новото Peugeot 508 вече се продава у нас и може да се види и изпробва в търговските центрове на „София Франс Ауто” в София и страната. Цената на модела започва от 52 590 лева за най-ниското ниво на оборудване Active, а най-високото GT стартира от 77 000 лева.

Технически характеристики
Peugeot 508 GT PureTech 225
1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател
8-степенна автоматична скоростна кутия
225 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин
300 Нм максимален въртящ момент при 1900 об/мин
7,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
250 км/ч максимална скорост
5,7 л/100 км среден разход на бензин
131 г/км емисии на СО2
77 773 лева базова цена на модела