През март тази година на автосалона в Женева Peugeot представи новия си флагман, който също носи индекса 508. Предишното поколение на Peugeot 508 беше много добър автомобил, но не успя да се доближи до лидера в сегмента Volkswagen Passat. Новото Peugeot 508 прави лъвски скок напред и нагоре към премиум сегмента. Амбициите на французите са доста смели, но на първия тест-драйв на 508 се убедих, че наистина са направили страхотен автомобил, който до голяма степен превъзхожда конкурентите.

Основната промяна във второто поколение на Peugeot 508 е типът на каросерията, която вместо седан се е превърнала във фастбек с пет врати и в същото време опитва да промени характера си. Силуетът на модела е зашеметяващ – с дълъг преден капак и изтеглен назад салон, колата изглежда широка и ниска, особено с големите 19-инчови колела. В сравнение с предходния модел, дължината на 508 е намалена с 40 мм до 4,75 метра, височината е намалена с 53 мм до 1,40 метра, широчината леко е увеличена до 1,86 метра. Междуосието е намалено с 24 мм и сега е 2,79 метра. Новият модел 508 е средно със 70 кг по-лек от седана от предишното поколение.

В салона на новото Peugeot 508 откривам много общи черти с интериора на новите кросоувъри 3008 и 5008. Тук се използва същото фирмено оформление на мястото на водача, наречено i-Cockpit с намален размер на волана и повдигнато инструментално табло на предния панел. Сензорният екран на мултимедийната система с размер 10 инча във версията GT и 8 инча в базовия модел е приближен до водача, а клавишите за пиано, от които се избират основните функции на системата, са прикачени към екрана.

Дизайнът на интериора се различава от другите модели, но материалите и сглобката са със същото високо качество. Малкият овален волан е много удобен за управление в града, като от край до край прави три оборота и при необходимост лесно се върти с една ръка. Не на всеки водач ще допадне подредбата на скалите и инструментите, и най-вече оборотомерът, чиято стрелка се движи в обратна посока. Интервалът на настройките е огромен, така че зад волана могат да седна удобно от много ниски до много високи хора.

Въпреки скосения покрив, задната седалка е удобна за двама възрастни със средна височина, които не трябва да превишават ръст 1,85 метра. За трети пасажер мястото е ограничено, а бордът на задния диван е къс. Стандартният обем на багажника е 487 литра, а максималната вместимост при сгънати задни седалки е 1537 литра. Огромната пета врата се отваря високо. В багажника има контакт за 12V.

Новото Peugeot 508 се предлага с два бензинови и три дизелови двигателя PureTech и BlueHDi с турбокомпресор и директно впръскване. Бензиновите мотори са с обем 1,6 литра с мощност 180 или 225 к.с., съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Дизеловите двигатели са 1,5-литров мотор със 130 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия и 2,0-литров турбодизелов двигател във варианти със 160 и 180 к.с., само в съчетание с 8-степенна автоматична скоростна кутия. От есента на 2019 година Peugeot 508 ще се предлага и с хибридно задвижване Plug-In Hybrid, който ще се зарежда в контакта.

На този впечатляващ автомобил във версията GT много ще пасва мощен двигател. Затова започвам от най-доброто, а именно Peugeot 508 PureTech 225 с 1,6-литровия турбобензинов двигател с мощност 225 к.с., в съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin. Максималният въртящ момент от 300 Нм е наличен още при 1900 об/мин, благодарение на което сравнително рано разполагам с достатъчно тяга за пъргав старт и бодро ускорение. За още по-изразителна динамика преминавам в режим Sport, при което моторът става по-отзивчив към натискането на газта, а звукът става още по-приятен. Динамиката е отлична, като 508 GT спринтира от място до 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

Една идея по-плавен е 1,6-литровият бензинов турбомотор със 180 к.с., който също си заслужава да бъде избран. По-динамичен е 2,0-литровият турбодизелов двигател BlueHDi, който се предлага в два варианта със 160 и 180 к.с. Особено впечатляващ е по-мощният агрегат, като предимството му е значителната тяга още при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при 2000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,6 секунди. Агрегатът е комбиниран с новата 8-степенна автоматична трансмисия, която работи приятно плавно, като превключва неусетно скоростите, а ако водачът желае, може сам да сменя предавките с перата зад волана.

Базовият двигател за Peugeot 508 е 1,5-литровият турбодизелов мотор BlueHDi, който единствен се предлага стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция е налична и 8-степенна автоматична. Този двигател ще допадне на спокойните и икономични водачи, за които ускорението и динамиката са на по-заден план. При реален среден разход на гориво от 4 л/100 км, дизеловото Peugeot 508 има над 1300 км автономен пробег, което го прави идеален автомобил за дълги пътешествия.

Шофирането по улиците на столицата е лесно и приятно, благодарение на малкия волан и меките и удобни седалки във версията GT. Настройките на шасито и задвижването могат да се променят, като се избере един от петте режима - Нормален, Комфортен, Спортен, Ръчен и Екологичен. В зависимост от избрания режим се променя усилието на кормилната уредба, реакцията на педала на газта, времето за смяна на скоростите и твърдостта на адаптивните амортисьори. На магистралата, новото Peugeot 508 уверено се движи с максимално разрешената скорост от 140 км/ч. С директно управление на волана и без никакво напрежение, 508 преминава балансирано през високоскоростните завои. Вътре е тихо, можете да се насладите на звука на най-добрата френска аудиосистема Focal, поставена във версиите като GT.

Адаптивният круиз контрол работи отлично, а системата за придържане в лентата върти сама волана в нужната посока, ако едно от колелата настъпи маркировката. Предното окачване е независимо тип McPherson, а отзад е многораменно Multi-Link, като е оборудвано с адаптивни амортисьори, които са забележимо по-твърди в спортен режим, отколкото в комфортен. Возията е комфортна на равен асфалт, а при преминавания през дупки и легнали полицаи няма сериозни сътресения и удари. Шасито на Peugeot 508 вдъхва увереност зад волана, което не винаги се случва с моделите на марката.

При динамична езда по завоите на Кресненското дефиле, новото Peugeot 508 стои като залепено за пътя и въпреки предното си предаване, не показва склонност към недозавиване. Ниският и широк автомобил с големи колела се държи стабилно на пътя. Благодарение на всички тези качества, новото Peugeot 508 е подходящо за както за ежедневно шофиране в големите градове, така и за дълги пътешествия в страната и чужбина.

Новото Peugeot 508 вече се продава у нас и може да се види и изпробва в търговските центрове на „София Франс Ауто” в София и страната. Цената на модела започва от 52 590 лева за най-ниското ниво на оборудване Active, а най-високото GT стартира от 77 000 лева.

Технически характеристики
Peugeot 508 GT PureTech 225
1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател
8-степенна автоматична скоростна кутия
225 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин
300 Нм максимален въртящ момент при 1900 об/мин
7,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
250 км/ч максимална скорост
5,7 л/100 км среден разход на бензин
131 г/км емисии на СО2
77 773 лева базова цена на модела
По темата: Peugeot Peugeot 508
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.