0

П рез последната година все повече автомобилни производители предлагат хибриди, за да намалят емисиите на СО2 за гамите си. Един от най-елегантните хибриди в момента безспорно е новото Peugeot 508 Plug-in Hybrid, което се зарежда и с бензин, и с ток. Френският модел съчетава под предния капак бензинов двигател с вътрешно горене и електромотор, а в задната част е разположена литиево-йонна батерия, която се зарежда от контакта.

През последната година все повече автомобилни производители предлагат хибриди, за да намалят емисиите на СО2 за гамите си. Един от най-елегантните хибриди в момента безспорно е новото Peugeot 508 Plug-in Hybrid, което се зарежда и с бензин, и с ток. Френският модел съчетава под предния капак бензинов двигател с вътрешно горене и електромотор, а в задната част е разположена литиево-йонна батерия, която се зарежда от контакта.

Новото Peugeot 508 Plug-in Hybrid изглежда зашеметяващо, благодарение на силуета си, в който се откроява каросерията фастбек с пет врати с дълъг преден капак и изместен назад салон. В предната част изпъква решетката с логото на лъва в центъра и надписът 508 на капака, а дневните LED светлини придават агресивна визия.

Отзад Peugeot 508 Plug-in Hybrid впечатлява с блестящо черна лента между триизмерните LED светлини, светещи във формата на нокти на хищник. Дължината на модела е 4750 мм, широчината е 1859 мм, а височината е 1403 мм. Благодарение на тези размери, колата е пълна с динамика и това се подчертава от големите 19-инчови колела с двуцветни джанти, както и от вратите без рамки на прозорците.

Интериорът също е много оригинален. Малкият елипсовиден волан, повдигнатата централна конзола с допълнително място за смартфон и клавишите може да не са непременно практични, но със сигурност изглеждат страхотно. Новото Peugeot 508 Plug-in Hybrid впечатлява и с висококачествена кожена тапицерия, удобни седалки, сертифицирани от германското „Сдружение за здрави гърбове” AGR, виртуален часовник, модерна мултимедия и система за нощно виждане, която разпознава силуетите на хора и животни в тъмната част от денонощието и известява водача.

В просторната пътническата част с междуосие 2793 мм, удобно могат да се настанят четири възрастни човека. Въпреки допълнителните батерии в хибридната версия на Peugeot 508, инженерите са успели да запазят обема на багажника от 487 литра, който лесно побира багажа на четиричленно семейство. При сгъване на облегалките на задните седалки, максималната вместимост е 1537 литра. Огромният капак на багажника се отваря заедно със задното стъкло и е с електрическо задвижване.

За задвижването на Peugeot 508 Plug-in Hybrid под предния капак са монтирани 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател PureTech с мощност 180 к.с. и електромотор със 110 к.с. Благодарение на работата на двата агрегата, хибридният модел разполага със сумарна мощност от 225 к.с. и 360 Нм сумарен въртящ момент. Двигателят PureTech е съчетан с новата 8-степенна автоматична трансмисия, която се използва при Plug-in хибридните варианти на Peugeot.

За оптимална и незабележима смяна между електромотора и бензиновия двигател конверторът на въртящ момент е заменен с мокър съединител с множество дискове. Всички тези модификации предлагат увеличение на въртящия момент от 60 Нм за по-голяма реактивност. Под втория ред седалки се намира високо волтажната е литиево-йонна батерия с капацитет 11,5 кВтч. Този капацитет гарантира изцяло електрическо придвижване до 50 км съгласно цикъла WLTP.

За да се извлече максималното от безшумната работа, режимът по подразбиране е Zero Emission, когато зарядът на батерията го позволява. Електрическото движение може да достигне до 135 км/ч преди бензиновият двигател да поеме щафетата. Водачът може да избере да активира новата функция в режим Brake, която позволява на автомобила да намали скоростта, без да се натиска педалът на спирачката.

Като спирачка за двигателя тази функция позволява батерията да се презарежда, когато автомобилът се движи надолу по склон например. С цел да се увеличи автономността в електрически режим на движение, високата енергийна ефективност на спирачната система възстановява енергията при спиране или намаляване на скоростта, когато водачът вдига крака си от педала на газта.

Удоволствието да шофираш в електрически режим е възможно с функцията e-SAVE, която позволява на водача да предвижда движението си, като запазва електрическата автономност. Функцията се задава от сензорния екран и се извежда на дисплея със запазената автономия в километри. Трябва само да изберете режима Zero Emission от селектора, за да активирате изцяло електрическо задвижване.

Всеки режим на шофиране е ексклузивен и предоставя различни преживявания. При Zero Emission се движите безшумно и изцяло на електричество. При режим Sport хибридната система впряга всички видове енергия за въодушевяваща динамика. При минаване на режим Hybrid превключването от електромотора към бензиновия агрегат става автоматично, а режимът Comfort съчетава режима Hybrid с още по-голям комфорт на окачването.

Зареждането на батерията става за максимум 8 часа със стандартен щепсел, а с подсилен контакт отнема 4 часа. Когато се използва стенна кутия с опционално зарядно устройство с 6,6 кВт и 32A, зареждането отнема дори по-малко от 2 часа.

Технически характеристики

Peugeot 508 1.6 PureTech Plug-in Hybrid 225

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател + електромотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

225 к.с. системна максимална мощност

360 Нм системен въртящ момент

8,1 секунди ускорение от 0-100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

1,4 л/100 км среден разход на бензин

32 г/км емисии на СО2

80 632 лева цена на модела Allure