Peugeot 5008 последва промяната на по-малкия брат
7

Peugeot 5008 последва промяната на по-малкия брат

7-месният SUV дебютира у нас с нов външен облик, модернизиран i-Cockpit и получи серийно двете седалки на третия ред

Заедно с новото Peugeot 3008 беше обновен и по-големият SUV със 7 места Peugeot 5008. Моделът е претърпял същите промени като по-малкия брат. Новото Peugeot 5008 изпъква с по-агресивна предна част, както и с новите изцяло LED задни светлини, нови цветове на каросерията и нова опция Black Pack. Новото 5008 се предлага с модернизиран i-Cockpit, по-ефективни бензинови и дизелови двигатели, както и с модерни системи и интелигентни технологии, които се грижат за комфорта и безопасността на пътниците.

Новият външен вид на Peugeot 5008 включва нови фарове, които в нивата на оборудване GT и GT Pack са изцяло светодиодни с функция за завой и за мъгла. Под тях се спускат надолу удължените LED светлини във формата на саблезъб тигър, които обграждат новата радиаторна решетка със сложна структура без рамка.

Обозначението на модела 5008 на ръба на предния капак също е променило автомобила. За най-високите версии GT и GT Pack вече е налична и новата опция Black Pack, при която радиаторната решетка и лъвът са в тъмен хром, а логата Peugeot, 5008 и GT са в сатиниран черен цвят, има черни детайли в броните, релсите на покрива, джантите и долната част на вратите.

Новото Peugeot 5008 е получило модернизиран i-Cockpit с разширени възможности за вътрешно обзавеждане и подобрено оборудване. На централната конзола в салона е поставен нов 10-инчов сензорен дисплей с висока разделителна способност. Новото 12,3-инчово цифрово табло предлага широки възможности за конфигуриране според нуждите на водача, приятен контраст и високо качество на картината. Най-високите версии GT и GT Pack се отличават с вътрешно огледало без рамка.

За новото Peugeot 5008 има няколко нови облицовки, като различни комбинации от текстил, напа и алкантара, дърво и хром, в зависимост от конфигурацията и опциите. Добавени са два USB порта на втория ред седалки. Променени са и нивата на оборудване.

Към трите основни нива на оборудване Active, Allure, GT са добавени пакети с опции, наречени Pack. Те предлагат по-опростен и удобен избор на оборудване. Двете седалки на третия ред вече са част от серийното оборудване на 5008. Макар да са предвидени основно за деца, могат да се използват и от възрастни хора за пътуване на кратки разстояния.

За задвижването на новото Peugeot 5008 се предлагат два бензинови и два дизелови двигателя. Бензиновите мотори от гамата PureTech са 1,2-литров 3-цилиндров със 130 к.с. и 1,6-литров 4-цилиндров със 180 к.с. Малкият се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична, а големият - само с автоматична.

Двата турбодизелови агрегата BlueHDi са 1,5-литров 4-цилиндров с мощност 130 к.с. и 2,0-литров 4-цилиндров със 180 к.с. Първият се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична, а големият е комбиниран само с автоматична. Всички версии с автоматична трансмисия са оборудвани със селектор за различните режими на шофиране - Normal, Sport и Eco.

Най-предпочитаният двигател за задвижването на новото Peugeot 5008 е 2,0-литровият турбодизелов мотор BlueHDi 180 с максимална мощност от 180 к.с. Предимството му е значителната тяга при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при 2000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,2 секунди.

Новата 8-степенна автоматична скоростна кутия работи плавно и много адекватно, като сменя неусетно скоростите. Ако водачът желае, може да превключва предавките ръчно с перата зад волана. На междуселищен път Peugeot 5008 BlueHDi 180 харчи едва 5,5 л/100 км, а в градския трафик разходът е между 6,9 и 7,2 л/100 км.

Новото Peugeot 5008 е само с предно предаване, но големият просвет от 236 мм му помага да преодолява препятствия. На пътя новият 7-местен SUV е фокусиран върху комфорта. Неговото еластично окачване с дълъг ход на амортисьорите лесно се справя с повечето неравности, като индикира само големите дупки.

Управлението на семейния модел е много леко и не особено информативно, но ако изберете режим Sport, обратната връзка става по-пряка. Шумоизолацията е отлична, така че в салона е достатъчно тихо дори при шофиране с висока скорост по магистралата.

В новото Peugeot 5008 са внедрени много нови технологии в помощ на водача, като активно наблюдение на слепите зони с корекция на траекторията, проследяване на маркировката и на контура на пътя, адаптивен круиз контрол с функция Stop & Go и разширено разпознаване на пътните знаци. Системата за нощно виждане засича пешеходци и животни на разстояние до 250 метра. Системата за автоматично спиране реагира на пешеходци и велосипедисти дори през нощта и със скорост до 140 км/ч.

Новото Peugeot 5008 вече може да се види и изпробва в комплексите на официалния вносител „София Франс Ауто”, а цените на модела започват от 54 266 лева. Високо оборудваната версия GT с мощния дизелов мотор BlueHDi 180 и автоматик струва 75 617 лева.

Технически характеристики

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

180 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

208 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км смесен разход на дизел

153 г/км емисии на СО2

75 617 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.