0

П рез 2013 година дебютира второто поколение на Peugeot 308 и спечели 43 награди в целия свят, сред които и най-престижното отличие „Автомобил на годината на Европа”, присъдена още при лансирането му. От дебюта на модела са произведени над 1,5 милиона автомобила в двата силуета - хечбек и комби. Сега французите са обновили основно бестселъра, който е получил няколко забележителни подобрения. Сред тях са новият трислоен син цвят Vertigo и новите алуминиеви джанти. В салона таблото е оборудвано с изцяло дигитален i-Cockpit, както и централен капацитивен екран с гланцово покритие.

През 2013 година дебютира второто поколение на Peugeot 308 и спечели 43 награди в целия свят, сред които и най-престижното отличие „Автомобил на годината на Европа”, присъдена още при лансирането му. От дебюта на модела са произведени над 1,5 милиона автомобила в двата силуета - хечбек и комби. Сега французите са обновили основно бестселъра, който е получил няколко забележителни подобрения. Сред тях са новият трислоен син цвят Vertigo и новите алуминиеви джанти. В салона таблото е оборудвано с изцяло дигитален i-Cockpit, както и централен капацитивен екран с гланцово покритие.

Обновеното Peugeot 308 предлага бензинови и дизелови двигатели от последно поколение и широка гама от системи в помощ на водача, характерни за по-високите сегменти. При Peugeot 308 се въвежда нова структура на гамата с три основни нива на оборудване, като всяко от тях е с допълнителен пакет.

Най-голямата модернизация в интериора на Peugeot 308 е внедряването на дигитален i-Cockpit. В центъра му е поставен 10-инчов дигитален панел с висока резолюция. Този инструментален панел включва последните графични разработки от новите модели на марката 208 и 2008.

Централният сензорен и капацитивен екран включва гланцово покритие, следвайки примера на последното поколение смартфони. Връзката на смартфона с автомобила е важно за много клиенти, затова Peugeot 308 ползва функцията Mirror Screen, която позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран на автомобила.

Това предложение e съвместимо с протоколите MirrorLink, Android Auto и Apple CarPplay. Триизмерната навигация включва гласово управление. Интуитивно и свързано с приложението TomTom Traffic, то позволява оптимизиране на пътуванията спрямо пътната обстановка в реално време. Предупреждението за опасни зони е включено безплатно в зависимост от страната.

Обновеното Peugeot 308 е оборудвано с пълна гама системи в помощ на водача от най-ново поколение, характерни за високите сегменти. На борда има адаптивен автопилот с функция Stop & Go, камера за обратно виждане и функция автопилот за паркиране, който проследява свободните паркоместа и поема волана вместо водача при маневриране, последно поколение на автоматичната спирачка, работеща при скорост от 5 до 140 км/ч, автоматични адаптивни дълги светлини, системата за активно следене на мъртвата зона с корекция на посоката при скорост над 12 км/ч.

За задвижването на обновеното Peugeot 308 се предлагат ефикасни бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор. Бензиновите са 3-цилиндрови 1,2-литрови PureTech 110 и PureTech 130, а дизеловите мотори са 1,5-литрови 4-цилиндрови BlueHDi 100 и BlueHDi 130. По-малките агрегати са съчетани с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а за по-големите се предлага и 8-степенна автоматична трансмисия. Обновената спортна версия Peugeot 308 GTi се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 263 к.с. и максимален въртящ момент 340 Нм.

При пускането на пазара, обновеното Peugeot 308 хечбек и комби ще се предлага в три основни нива на оборудване. Всяко от тях, с изключение на GTi, може да бъде допълнено от средно ниво, наречено Pack, за да покрие нуждите на клиентите, които търсят по-голям комфорт и естетика. Двете модификации на Peugeot 308 - хечбекът и комбито 308 SW, се произвеждат в завода на марката в Сошо, Франция.