Peugeot 308 получи изцяло дигитален i-Cockpit
7

Peugeot 308 получи изцяло дигитален i-Cockpit

Обновеният модел изпъква с уникален син цвят и предлага системи от високите сегменти

През 2013 година дебютира второто поколение на Peugeot 308 и спечели 43 награди в целия свят, сред които и най-престижното отличие „Автомобил на годината на Европа”, присъдена още при лансирането му. От дебюта на модела са произведени над 1,5 милиона автомобила в двата силуета - хечбек и комби. Сега французите са обновили основно бестселъра, който е получил няколко забележителни подобрения. Сред тях са новият трислоен син цвят Vertigo и новите алуминиеви джанти. В салона таблото е оборудвано с изцяло дигитален i-Cockpit, както и централен капацитивен екран с гланцово покритие.

Обновеното Peugeot 308 предлага бензинови и дизелови двигатели от последно поколение и широка гама от системи в помощ на водача, характерни за по-високите сегменти. При Peugeot 308 се въвежда нова структура на гамата с три основни нива на оборудване, като всяко от тях е с допълнителен пакет.

Най-голямата модернизация в интериора на Peugeot 308 е внедряването на дигитален i-Cockpit. В центъра му е поставен 10-инчов дигитален панел с висока резолюция. Този инструментален панел включва последните графични разработки от новите модели на марката 208 и 2008.

Централният сензорен и капацитивен екран включва гланцово покритие, следвайки примера на последното поколение смартфони. Връзката на смартфона с автомобила е важно за много клиенти, затова Peugeot 308 ползва функцията Mirror Screen, която позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран на автомобила.

Това предложение e съвместимо с протоколите MirrorLink, Android Auto и Apple CarPplay. Триизмерната навигация включва гласово управление. Интуитивно и свързано с приложението TomTom Traffic, то позволява оптимизиране на пътуванията спрямо пътната обстановка в реално време. Предупреждението за опасни зони е включено безплатно в зависимост от страната.

Обновеното Peugeot 308 е оборудвано с пълна гама системи в помощ на водача от най-ново поколение, характерни за високите сегменти. На борда има адаптивен автопилот с функция Stop & Go, камера за обратно виждане и функция автопилот за паркиране, който проследява свободните паркоместа и поема волана вместо водача при маневриране, последно поколение на автоматичната спирачка, работеща при скорост от 5 до 140 км/ч, автоматични адаптивни дълги светлини, системата за активно следене на мъртвата зона с корекция на посоката при скорост над 12 км/ч.

За задвижването на обновеното Peugeot 308 се предлагат ефикасни бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор. Бензиновите са 3-цилиндрови 1,2-литрови PureTech 110 и PureTech 130, а дизеловите мотори са 1,5-литрови 4-цилиндрови BlueHDi 100 и BlueHDi 130. По-малките агрегати са съчетани с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а за по-големите се предлага и 8-степенна автоматична трансмисия. Обновената спортна версия Peugeot 308 GTi се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 263 к.с. и максимален въртящ момент 340 Нм.

При пускането на пазара, обновеното Peugeot 308 хечбек и комби ще се предлага в три основни нива на оборудване. Всяко от тях, с изключение на GTi, може да бъде допълнено от средно ниво, наречено Pack, за да покрие нуждите на клиентите, които търсят по-голям комфорт и естетика. Двете модификации на Peugeot 308 - хечбекът и комбито 308 SW, се произвеждат в завода на марката в Сошо, Франция.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.