Peugeot 308 навлезе в дигиталния свят
9

Peugeot 308 навлезе в дигиталния свят

Моделът изпъква с нов син цвят и разполага с нова 8-степенна автоматична скоростна кутия за по-добра динамика и по-нисък разход на гориво

Второто поколение на Peugeot 308 е добре познато в Европа и от дебюта си през 2013 година досега спечели над 43 награди в целия свят, сред които и най-престижното отличие „Автомобил на годината на Европа”, присъдена още при лансирането му. От дебюта на модела са произведени над 1,5 милиона автомобила в двата варианта на каросерията - хечбек и комби SW. Сега французите са обновили основно бестселъра, който идва в новия трислоен син цвят Vertigo и нови алуминиеви джанти. В салона на 308 има и ново табло, оборудвано с изцяло дигитален i-Cockpit на Peugeot, както и централен капацитивен екран с гланцово покритие.

В новия син цвят Vertigo и опционалните 18-цолови алуминиеви джанти с ефект на диамант, Peugeot 308 излъчва усещане за здравина и сила. В предната част изпъква вертикалната решетка, в която е логото с лъва, както и блестящите LED светлини, интегрирани във фаровете. В предна броня има три широки отвора, а в страничните са поместени фаровете за мъгла. Задните LED светлини оформят светлинен подпис с трите характерни ивици, напомнящи следи от нокти на хищник през деня и нощта.

Най-голямата модернизация в интериора на Peugeot 308 е внедряването на дигитален i-Cockpit, характерен за новите модели на марката. В центъра му е поставен 10-инчов дигитален панел с висока резолюция. Новият дигитален i-Cockpit има капацитивен сензорен екран, предлагащ свързана сателитна навигация, нова графика и по-бърз достъп до функциите.

Новото Peugeot 308 ползва функцията Mirror Screen, която позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран на автомобила. Системата е съвместима с протоколите на MirrorLink, Android Auto и Apple CarPlay. Новата система за 3D сателитна навигация с гласово управление е свързана с услугата за следене на трафика в реално време TomTom, която позволява на водачите да оптимизират пътуванията си, като имат предвид действителните пътни условия.

Обновеното Peugeot 308 е оборудвано с пълна гама системи в помощ на водача от най-ново поколение, характерни за високите сегменти. На борда има адаптивен автопилот с функция Stop & Go, камера за обратно виждане и функция автопилот за паркиране, който проследява свободните паркоместа и поема волана вместо водача при маневриране, последно поколение на автоматичната спирачка, работеща при скорост от 5 до 140 км/ч, автоматични адаптивни дълги светлини, системата за активно следене на мъртвата зона с корекция на посоката при скорост над 12 км/ч.

За задвижването на обновеното Peugeot 308 се предлагат ефективни бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор. Бензиновите са 3-цилиндрови 1,2-литрови PureTech с мощност 110 и 130 к.с., а дизеловите мотори са 1,5-литрови 4-цилиндрови BlueHDi със 100 и 130 к.с. По-малките агрегати са съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия, а за по-големите се предлага и 8-степенна автоматична трансмисия. Съществена роля за популярността на Peugeot 308 имат турбодизеловите двигатели BlueHDi, които осигуряват висока мощност и въртящ момент, добра надеждност и нисък разход на гориво.

Обновеният модел разполага с нов дизелов двигател 1.5 BlueHDi 130 S&S, комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия от Aisin. Този турбодизелов агрегат е най-модерният в гамата двигатели на Peugeot 308 и предлага най-добрите технически решения - директно впръскване на гориво в цилиндрите, турбокомпресор с интеркулер, SCR филтър за борба с азотни оксиди, система Stop & Start. В резултат на това двигателят отговаря на най-строгите европейски екологични стандарти. В същото време моторът осигурява максимална мощност от 130 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм, налични още от 1750 об/мин.

Изпреварването на други автомобили става бързо и лесно, а поддържането на скорост от 140 км/ч по магистралата е безпроблемно. Освен това 1,5-литровият турбодизел работи тихо и меко, без да се натрапва с шума си дори и при висока скорост. За това голяма заслуга има и добрата шумоизолация, която осигурява висок акустичен комфорт. С новата 8-степенна автоматична скоростна кутия колата се шофира с максимална плавност, не се усеща смяната на предавките, а също така дава възможност да се намали разхода на гориво в сравнение с автоматичните трансмисии от предишни поколения.

Така в комбиниран цикъл хечбекът Peugeot 308 консумира едва 4,5 литра гориво на 100 км, а в града разходът е не повече от 5,5 л/100 км. В резултат на това новата версия на силовия агрегат 1.5 BlueHDi 130 S&S в комбинация с 8-степенната автоматична скоростна кутия е пример за комбиниране на висока мощност, отлични екологични характеристики и нисък разход на гориво.

Новият двигател 1.5 BlueHDi 130 S&S се предлага както за хечбека Peugeot 308, така и за комбито Peugeot 308 SW. Хечбекът Peugeot 308 се управлява леко и с финес, малкият волан може да се върти с едно пръстче, а обратната връзка между автомобила и пътя е достатъчно добра. Колата описва завоите много добре, а наклоняванията на каросерията са минимални. Всичко това се дължи на новата платформа с пренастроено и еластично окачване, което вози комфортно, отработва плътно неравностите и прави пътуването леко и приятно.

Обновеното Peugeot 308 хечбек и комби вече се предлага на пазара в три основни нива на оборудване - Active, Allure и GT. Всяко от тях може да бъде допълнено от средно ниво, наречено Pack, за да покрие нуждите за по-голям комфорт и естетика. Новите Peugeot 308 и 308 SW се произвеждат в завода на Peugeot в Сошо, Франция.

Технически характеристики

Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

9,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч

206 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на дизел (WLTP)

121 г/км емисии на СО2

43 576 лева цена на модела (Active)

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.