Обозначението GTi е от особено значение за Peugeot, тъй като именно него носят най-бързите модели на френската марка. Първият модел в спортното семейство е легендарното Peugeot 205 GTi от 1983 г., а за последвалите 35 години са произведени почти 1 милион спортни модели, носещи логото GTi. През 2015 г. беше представен най-новият спортист в гамата - Peugeot 308 GTi, а неотдавна моделът беше обновен.

Още на външен вид новото Peugeot 308 GTi изглежда по-ярко и по-динамично от стандартния модел. Ще го познаете по уголемената черна радиаторна решетка и по-широкия въздухозаборник в бронята. Калниците са раздути и изглеждат по-мускулести, а фаровете са изцяло светодиодни. Каросерията се откроява с нов аеродинамичен преден спойлер, а 19-инчовите лети джанти вече са стандартни. Над задния прозорец има масивен спойлер, а триизмерните LED задни светлини са с форма на нокти на хищник. От бронята излизат две широки ауспухови тръби. Тестваният 308 GTi е с оригиналната двуцветна каросерия – червено и черно.

Интериорът на Peugeot 308 GTi е подчертано спортен, но използва характерния за марката i-Cockpit, в който таблото е разположено по-високо, отколкото при повечето автомобили и воланът в горната му част частично се припокрива с показателите. В салона са съчетани кожа и алкантара, зашити с ярки червени шевове и лакирани вложки. Върху педалите и праговете има метални пластини. Воланът с три спици е компактен, като диаметърът му е само 35 см. Той е обшит с перфорирана кожа и е плосък отдолу. Яркочервеното осветление засилва спортния характер.

Наклоненият централен панел е леко завъртян към водача. Над него е инсталиран голям 9,7-инчов сензорен мултимедиен дисплей, от който се контролира климатика, аудиосистемата и навигацията. Заради него са изчезнали почти всички бутони, а менюто изисква известно време за да свикнете. Спортните предни седалки поддържат добре тялото в завоите, като в същото време са впечатляващо удобни. На втория ред седалки има достатъчно пространството за краката и над главите на пътниците. Спортното Peugeot 308 GTi има просторен багажник с обем от 420 литра, а със сгънати седалки се увеличава до 1228 литра.

Стандартното оборудване на Peugeot 308 GTi е богато и включва система за достъп без ключ, електрически прозорци, двузонов автоматичен климатик, Bluetooth връзка, сателитна навигация, круиз контрол, система за стабилизация, следене на налягането в гумите, система за разпознаване на пътни знаци и др. Списъкът с опции добавя камера за заден ход, преден и заден парктроник, система за наблюдение на мъртвите зони, панорамен стъклен покрив, специален цвят или червено-черна каросерия.

Под предния капак на Peugeot 308 GTi е скрит 1,6-литровият бензинов турбомотор с директно впръскване на горивото с максимална мощност 270 к.с. Максималният въртящ момент от 330 Нм е на разположение от 1900 до 5000 об/мин, благодарение на което водачът разполага с достатъчно тяга в средните обороти. Двигателят бързо набира обороти, а когато натиснете бутона Sport, става по-отзивчив към натискането на педала на газта, а звукът е втрещяващ, като се възпроизвежда със специален акустичен синтезатор. При състезателен старт задвижването на предните колела издава характера си и се проявява ефектът на поднасяне на предницата.

Динамиката е типична за спортен автомобил, като 308 GTi спринтира от място до 100 км/ч за 6 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. При изпреварване хечбекът ускорява яростно и за броени секунди се отдалечава от целта. Двигателят е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, която би трябвало да превключва по-точно и да има по-кратък ход на лоста. Спортният „лъв” изненадва приятно с умерения си апетит и в града харчи 8,1 л/100 км, благодарение на технологията за гасене на мотора при спиране, а на извънградско - 4,9 л/100 км. В смесен цикъл разходът е 6 л/100 км, а при динамично шофиране в режим Sport скача двойно.

На пътя Peugeot 308 GTi доставя истинско удоволствие от шофирането не само заради мощния двигател, но и заради доброто управление. Воланът е точен, с недозавиването успешно се бори механичният диференциал с повишено триене, а гумите Michelin Super Sport с размер 235/35 R19 осигуряват отлично сцепление. Разширената следа допринася за по-добра стабилност. Окачването на Peugeot 308 GTi е по-твърдо отколкото в стандартния хечбек, но комфортът на возене е доста по-добър от конкурентните модели. В същото време наклоняванията на каросерията са минимални. Хечбекът е оборудван с предни спирачни дискове с диаметър 380 мм с 4-бутални апарати, така че може да спира и забавя скоростта уверено и бързо.

Новото Peugeot 308 GTi вече се продава у нас, а цената започва от 60 530 лева. 

Технически характеристики

Peugeot 308 GTi 1.6 THP 270

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

270 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

330 Нм въртящ момент при 1900-5000 об/мин

6,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,0 л/100 км среден разход на бензин

139 г/км емисии на СО2

60 530 лева базова цена на модела

71 364 лева цена на тествания модел

По темата: Peugeot 308 GTi Peugeot Sport
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros беше избран за „Камион на годината 2020”

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros стана „Камион на годината” за пети път. Журналистите от специализираните издания от 24 европейски държави гласуваха и отредиха на новия модел престижната титла. Автомобилният гигант Ford спечели наградите в двете най-престижни международни надпревари за лекотоварни превозни средства. Най-напред хибридът Ford Transit Custom беше обявен за „Международен ван на 2020 година”, а след това пикапът Ford Ranger беше удостоен с „Международната награда за пикап” на 2020 година.

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя още пространство и комфорт

Новото Renault Captur се трансформира в SUV

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя още пространство и комфорт

Първото поколение на Renault Captur се оказа много успешен модел и от появата на модела през 2013 г. на европейския пазар са произведени и продадени над 1,5 милиона автомобила. През есента на миналата година Renault за първи път представи второто издание на Captur. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха успешен, като разширява още повече възможностите за външни и вътрешни персонализации, и добавя още повече пространство и комфорт от предишното поколение. За да отговори на силно конкурентния пазар, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка.

Volkswagen Golf Variant на метан е най-изгодният автомобил за комфортно пътуване

Това комби харчи само 5,26 лева на 100 км

Volkswagen Golf Variant на метан е най-изгодният автомобил за комфортно пътуване

Високите цени на горивата, както и постоянно увеличаващите се екологични норми към съвременните двигатели принудиха автомобилните производители да правят все по-икономични коли. Един от най-екологичните и икономични варианти на задвижване е двигател, който да работи на природен газ, популярен у нас като метан. През миналата година германският концерн Volkswagen пусна на пазара комбито Golf Variant 1.5 TGI на метан, което благодарение на своята висока ефективност и ниски разходи за гориво е най-изгодният вариант за придвижване в класа си.