Французите от Peugeot винаги са правили модерни и иновативни автомобили, но в същото време са поддържали в гамата си и един бюджетен модел. От няколко години това е Peugeot 301. Успехът на седана се дължи на стилния външен вид, просторния салон и огромния багажник, надеждните двигатели, както и на специално подсилено окачване. Отскоро Peugeot 301 е оборудвано с новия турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi с мощност 102 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.

Зареден със сериозна тяга, двигателят ускорява седана много прилично, като не се усеща никаква турбодупка. Освен че е динамичен, новият двигател е и смайващо икономичен. Според данните на производителя, Peugeot 301 c 1,5-литровия турбодизелов мотор BlueHDi в града консумира 4,8 л/100 км, докато на междуселищен път е едва 3,4 л/100 км. Но това са данни, с които производителят се презастрахова. Като водач с дългогодишен опит, който често използва уменията си за икономично шофиране, успях да постигна разход от 3,2 литра на 100 км. На борда на автомобила бяхме двама човека и малко багаж, с общо тегло около 200 кг. Шофирайки Peugeot 301 почти 800 км, категорично мога да заявя, че това е най-икономичният автомобил, който съм карал.

Рядко използвам клишета, но сега наистина мога да кажа, че новият турбодизелов двигател на Peugeot „мирише” нафтата. Прости сметки показват, че с един резервоар от 50 литра, седанът може да измине над 1500 км без презареждане. Разбила се, успях да шофирам Peugeot 301 активно и бързо. В този режим разходът на гориво не надвишава 6 литра на 100 км. В града реалният разход е 5,1 л/100 км. Новият турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия, която се отличава с по-прецизен ход на лоста от предходната 5-степенна. Освен с новия дизелов агрегат, Peugeot 301 се предлага и с 1,2-литров 3-цилиндров атмосферен бензинов двигател PureTech, съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Той развива мощност 82 к.с., а средният разход на гориво е 4,9 л/100 км.

На пътя Peugeot 301 надхвърля очакванията за бюджетен автомобил. Колата се управлява адекватно и предните колела следват стриктно зададената от волана посока. По неравните български пътища с лоша настилка Peugeot 301 вози добре, без да е прекалено меко и без да друса при преминаване през неравностите и дупките. Благодарение на подсиленото окачване, седанът осигурява отличен баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение. За сигурността на пътниците, 301 е оборудвано с електронна стабилизираща система ESP и система против приплъзване на колелата. Системата ESP не може да се изключи напълно и се активира автоматично при достигане на скорост от 50 км/ч.

Peugeot 301 се предлага в три нива на оборудване - Access, Active и Allure, има и допълнителни опции. С цена от 25 574 лева, дизеловият седан е отличен избор за семеен или служебен автомобил. Бензиновата версия е още по-евтина и започва от 21 728 лева.

По темата: Peugeot Peugeot 301 Седан
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

BMW M340i xDrive може да бъде послушен или емоционален само с натискането на един бутон

Семеен седан и машина за дрифт в едно

BMW M340i xDrive може да бъде послушен или емоционален само с натискането на един бутон

Третата серия на BMW винаги е била един от най-важните модели за компанията и най-желаният седан от почитателите на марката. Всичките досегашни шест издания на „тройката” я превърнаха в символ на радостта от шофирането, благодарение на стилния дизайн, пъргавото управление и иновативното оборудване. Новото седмо поколение на BMW Серия 3 продължава спортните традиции на модела, които се подчертават и от множеството успехи на пистата. Новата генерация носи индекса G20 и повече от всякога подчертава модерния и динамичен характер на модела със стилен дизайн, спортен интериор, ефективни двигатели и съвременни технологии. Една от най-вълнуващите модификации на Серия 3 е BMW M340i xDrive от гамата M Performance.

Новата заводска версия на пропан-бутан намалява разхода на гориво и вредните емисии

Renault Captur минава над 1000 км на газ и бензин

Новата заводска версия на пропан-бутан намалява разхода на гориво и вредните емисии

Новото Renault Captur вече се предлага с нов вариант на задвижване, което съчетава 3-цилиндровия бензинов турбодвигател TCe 100 с възможност за работа с пропан-бутан (втечнен петролен газ). Турбомоторът предлага подобрена производителност, която позволява комбиниран разход на гориво между 7,6 и 7,9 л/100 км и емисии на CO2 между 123 и 128 г/км. Максималният въртящ момент е 170 Нм, налични от 2000 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Този двигател отделя около 8% по-малко емисии на въглероден диоксид от еквивалентния бензинов двигател.

„Мото-Пфое” предостави безвъзмездно лекотоварни автомобили за доставка на продукти от първа необходимост

Вановете на Ford разнасят топъл обяд и медикаменти по домовете

„Мото-Пфое” предостави безвъзмездно лекотоварни автомобили за доставка на продукти от първа необходимост

Официалният представител на марката Ford у нас – „Мото-Пфое”, предостави лекотоварни автомобили за ползване от дирекция „Аварийна помощ и превенция” към Столична община. От днес лекотоварните модели Ford Courier и Ford Connect се включват в разнасянето на топъл обяд, медикаменти и продукти от първа необходимост. Автомобилите прие лично кметът на Столична община - Йорданка Фандъкова, заедно с представители на дирекция „Аварийна помощ и превенция“.