Французите от Peugeot винаги са правили модерни и иновативни автомобили, но в същото време са поддържали в гамата си и един бюджетен модел. От няколко години това е Peugeot 301. Успехът на седана се дължи на стилния външен вид, просторния салон и огромния багажник, надеждните двигатели, както и на специално подсилено окачване. Отскоро Peugeot 301 е оборудвано с новия турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi с мощност 102 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.

Зареден със сериозна тяга, двигателят ускорява седана много прилично, като не се усеща никаква турбодупка. Освен че е динамичен, новият двигател е и смайващо икономичен. Според данните на производителя, Peugeot 301 c 1,5-литровия турбодизелов мотор BlueHDi в града консумира 4,8 л/100 км, докато на междуселищен път е едва 3,4 л/100 км. Но това са данни, с които производителят се презастрахова. Като водач с дългогодишен опит, който често използва уменията си за икономично шофиране, успях да постигна разход от 3,2 литра на 100 км. На борда на автомобила бяхме двама човека и малко багаж, с общо тегло около 200 кг. Шофирайки Peugeot 301 почти 800 км, категорично мога да заявя, че това е най-икономичният автомобил, който съм карал.

Рядко използвам клишета, но сега наистина мога да кажа, че новият турбодизелов двигател на Peugeot „мирише” нафтата. Прости сметки показват, че с един резервоар от 50 литра, седанът може да измине над 1500 км без презареждане. Разбила се, успях да шофирам Peugeot 301 активно и бързо. В този режим разходът на гориво не надвишава 6 литра на 100 км. В града реалният разход е 5,1 л/100 км. Новият турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия, която се отличава с по-прецизен ход на лоста от предходната 5-степенна. Освен с новия дизелов агрегат, Peugeot 301 се предлага и с 1,2-литров 3-цилиндров атмосферен бензинов двигател PureTech, съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Той развива мощност 82 к.с., а средният разход на гориво е 4,9 л/100 км.

На пътя Peugeot 301 надхвърля очакванията за бюджетен автомобил. Колата се управлява адекватно и предните колела следват стриктно зададената от волана посока. По неравните български пътища с лоша настилка Peugeot 301 вози добре, без да е прекалено меко и без да друса при преминаване през неравностите и дупките. Благодарение на подсиленото окачване, седанът осигурява отличен баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение. За сигурността на пътниците, 301 е оборудвано с електронна стабилизираща система ESP и система против приплъзване на колелата. Системата ESP не може да се изключи напълно и се активира автоматично при достигане на скорост от 50 км/ч.

Peugeot 301 се предлага в три нива на оборудване - Access, Active и Allure, има и допълнителни опции. С цена от 25 574 лева, дизеловият седан е отличен избор за семеен или служебен автомобил. Бензиновата версия е още по-евтина и започва от 21 728 лева.

По темата: Peugeot Peugeot 301 Седан
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Peugeot 508 SW съчетава стилна външност с щедро пространство за багаж

Най-красивото комби дойде в България

Peugeot 508 SW съчетава стилна външност с щедро пространство за багаж

След успешния старт на новия седан Peugeot 508 у нас, носител на престижната награда „Кола на годината” в България, сега марката лансира и версията комби, която по традиция носи името 508 SW. Уникалното комби Peugeot 508 SW се предлага в България на цени от 55 546 лева. Новото Peugeot 508 SW е вдъхновено от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява с ниския спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник.

Електрическият SUV пленява с ослепителен дизайн, върховен лукс и иновативни технологии

Jaguar I-PACE предизвиква фурор в премиум сегмента

Електрическият SUV пленява с ослепителен дизайн, върховен лукс и иновативни технологии

В света на автомобилите има нов модел, който предизвика истински фурор с появата си. За по-малко от една година от официалното си представяне, новият Jaguar I-PACE спечели повече от 70 престижни международни награди. Сред най-важните отличия са „Световен автомобил на 2019 година”, „Европейски автомобил на 2019 година”, „Най-добър дизайн в света за 2019”, „Кола на годината” в Германия, Великобритания и в Норвегия, както и „Най-добър иновативен двигател”. Всички тези отличия бяха заявка за един наистина перфектен автомобил.

Новото BMW Z4 пренася концепцията за класически роудстър към утрешния свят

Състезание с вятъра под открито небе

Новото BMW Z4 пренася концепцията за класически роудстър към утрешния свят

Двуместните спортни кабриолети присъстват в гамата на BMW още от създаването на автомобилното подразделение на марката. Модели като BMW 328, 507 и Z8 отдавна станаха култови и колекционерски. От 2002 г. марката възроди роудстъра в гамата си с първото BMW Z4, а сега дойде време за третото поколение на модела. Любимият на мнозина спортен двуместен открит модел се връща към корените си, като същевременно не пропуска да подчертае натрупания през годините опит. Ако обичате да шофирате бързо и от време на време се състезавате с мотоциклетисти на светофара, то най-подходящият автомобил за вас е BMW Z4.