Французите от Peugeot винаги са правили модерни и иновативни автомобили, но в същото време са поддържали в гамата си и един бюджетен модел. От няколко години това е Peugeot 301. Успехът на седана се дължи на стилния външен вид, просторния салон и огромния багажник, надеждните двигатели, както и на специално подсилено окачване. Отскоро Peugeot 301 е оборудвано с новия турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi с мощност 102 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.

Зареден със сериозна тяга, двигателят ускорява седана много прилично, като не се усеща никаква турбодупка. Освен че е динамичен, новият двигател е и смайващо икономичен. Според данните на производителя, Peugeot 301 c 1,5-литровия турбодизелов мотор BlueHDi в града консумира 4,8 л/100 км, докато на междуселищен път е едва 3,4 л/100 км. Но това са данни, с които производителят се презастрахова. Като водач с дългогодишен опит, който често използва уменията си за икономично шофиране, успях да постигна разход от 3,2 литра на 100 км. На борда на автомобила бяхме двама човека и малко багаж, с общо тегло около 200 кг. Шофирайки Peugeot 301 почти 800 км, категорично мога да заявя, че това е най-икономичният автомобил, който съм карал.

Рядко използвам клишета, но сега наистина мога да кажа, че новият турбодизелов двигател на Peugeot „мирише” нафтата. Прости сметки показват, че с един резервоар от 50 литра, седанът може да измине над 1500 км без презареждане. Разбила се, успях да шофирам Peugeot 301 активно и бързо. В този режим разходът на гориво не надвишава 6 литра на 100 км. В града реалният разход е 5,1 л/100 км. Новият турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия, която се отличава с по-прецизен ход на лоста от предходната 5-степенна. Освен с новия дизелов агрегат, Peugeot 301 се предлага и с 1,2-литров 3-цилиндров атмосферен бензинов двигател PureTech, съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Той развива мощност 82 к.с., а средният разход на гориво е 4,9 л/100 км.

На пътя Peugeot 301 надхвърля очакванията за бюджетен автомобил. Колата се управлява адекватно и предните колела следват стриктно зададената от волана посока. По неравните български пътища с лоша настилка Peugeot 301 вози добре, без да е прекалено меко и без да друса при преминаване през неравностите и дупките. Благодарение на подсиленото окачване, седанът осигурява отличен баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение. За сигурността на пътниците, 301 е оборудвано с електронна стабилизираща система ESP и система против приплъзване на колелата. Системата ESP не може да се изключи напълно и се активира автоматично при достигане на скорост от 50 км/ч.

Peugeot 301 се предлага в три нива на оборудване - Access, Active и Allure, има и допълнителни опции. С цена от 25 574 лева, дизеловият седан е отличен избор за семеен или служебен автомобил. Бензиновата версия е още по-евтина и започва от 21 728 лева.

По темата: Peugeot Peugeot 301 Седан
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Финландци направиха гуми за състезатели

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Променливите летни условия и различните пътни настилки, не само в България, но и в цяла Европа са предизвикателство за шофьорите. През лятото се пътува най-много, а температурите често варират от над 40 градуса в горещините до 10 градуса в студените септемврийски дни, съчетани с внезапни гръмотевични бури. Тези променливи климатични условия изискват гуми, които могат бързо да се адаптират към различното състояние на пътната настилка. Новата гума Nokian Powerproof, проектирана за бързо шофиране, овладява всички форми на лятото, постигайки отличен баланс.