Французите от Peugeot винаги са правили модерни и иновативни автомобили, но в същото време са поддържали в гамата си и един бюджетен модел. От няколко години това е Peugeot 301. Успехът на седана се дължи на стилния външен вид, просторния салон и огромния багажник, надеждните двигатели, както и на специално подсилено окачване. Отскоро Peugeot 301 е оборудвано с новия турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi с мощност 102 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.

Зареден със сериозна тяга, двигателят ускорява седана много прилично, като не се усеща никаква турбодупка. Освен че е динамичен, новият двигател е и смайващо икономичен. Според данните на производителя, Peugeot 301 c 1,5-литровия турбодизелов мотор BlueHDi в града консумира 4,8 л/100 км, докато на междуселищен път е едва 3,4 л/100 км. Но това са данни, с които производителят се презастрахова. Като водач с дългогодишен опит, който често използва уменията си за икономично шофиране, успях да постигна разход от 3,2 литра на 100 км. На борда на автомобила бяхме двама човека и малко багаж, с общо тегло около 200 кг. Шофирайки Peugeot 301 почти 800 км, категорично мога да заявя, че това е най-икономичният автомобил, който съм карал.

Рядко използвам клишета, но сега наистина мога да кажа, че новият турбодизелов двигател на Peugeot „мирише” нафтата. Прости сметки показват, че с един резервоар от 50 литра, седанът може да измине над 1500 км без презареждане. Разбила се, успях да шофирам Peugeot 301 активно и бързо. В този режим разходът на гориво не надвишава 6 литра на 100 км. В града реалният разход е 5,1 л/100 км. Новият турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия, която се отличава с по-прецизен ход на лоста от предходната 5-степенна. Освен с новия дизелов агрегат, Peugeot 301 се предлага и с 1,2-литров 3-цилиндров атмосферен бензинов двигател PureTech, съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. Той развива мощност 82 к.с., а средният разход на гориво е 4,9 л/100 км.

На пътя Peugeot 301 надхвърля очакванията за бюджетен автомобил. Колата се управлява адекватно и предните колела следват стриктно зададената от волана посока. По неравните български пътища с лоша настилка Peugeot 301 вози добре, без да е прекалено меко и без да друса при преминаване през неравностите и дупките. Благодарение на подсиленото окачване, седанът осигурява отличен баланс между комфортно возене и стабилно пътно поведение. За сигурността на пътниците, 301 е оборудвано с електронна стабилизираща система ESP и система против приплъзване на колелата. Системата ESP не може да се изключи напълно и се активира автоматично при достигане на скорост от 50 км/ч.

Peugeot 301 се предлага в три нива на оборудване - Access, Active и Allure, има и допълнителни опции. С цена от 25 574 лева, дизеловият седан е отличен избор за семеен или служебен автомобил. Бензиновата версия е още по-евтина и започва от 21 728 лева.

По темата: Peugeot Peugeot 301 Седан
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

Революция в третото поколение на „единичката”

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 предизвиква германските седани

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 беше представено у нас през пролетта и има амбициозната цел да привлече интереса на потребителите, търсещи луксозен и спортен седан, които по някаква причина не биха заложили на германските премиум модели Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа. Третото поколение на Volvo S60 е луксозен, спортен и пълен с най-новите системи за сигурност автомобил, изграден върху фирмената платформа SPA, която вече беше използвана при високопроходимите модели S90 и XC90.

В новия шоурум в търговския център се предлагат луксозни коли и богата гама от аксесоари

Mercedes-Benz отвори бутик в столичен мол

В новия шоурум в търговския център се предлагат луксозни коли и богата гама от аксесоари

Първият шоурум на Mercedes-Benz с уникална за пазара концепция, комбинираща луксозни автомобили и богата колекция от аксесоари на едно място, отвори врати в столичния търговски център „София Ринг Мол”. Проектът на официалния вносител на марката у нас - „Силвър Стар”, се отличава с модерен дизайн и изискан стил, като цели да предостави различно изживяване за любителите на германската премиум марка близо до тяхното ежедневие. В новия шоурум компанията предлага селекция от над 200 вида аксесоари, сред които дрехи, шапки, куфари, парфюми, часовници и велосипеди. Любителите на премиум марката могат да изберат и поръчат допълнително от над 1000 артикула в каталога на Mercedes-Benz.