0

П ървото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Дизайнът на новото Peugeot 2008 също се промени и сега е по-ярък и изразителен. Всъдеходът има висок преден капак и извита линия на прозорците. Радиаторната решетка е с увеличен размер, а отворът за въздух в бронята е още по-голям. В духа на съвременните модели на Peugeot, модерните фарове се допълват от LED светлини във формата на следи от нокти на хищник, а мигачите приличат на големи тигрови зъби. Във версиите GT Line и GT светлините са изцяло светодиодни, а стандартните 16-инчови джанти са заменени с 18-инчови лети джанти. Арките на колелата са леко раздути. Спойлерът на покрива е по-голям, а задните светлини са поставени високо и са свързани от черна лента. Освен обичайните цветове се предлагат отличителни и свежи екстериорни нюанси, които добавят още повече колорит към стила на 2008.

Влизайки в салона на Peugeot 2008 правят впечатление подобрените материали, сред които има повече черни лакирани облицовки. Има амбиентно осветление, което променя цвета си. Пред водача се намира характерният за новите модели на марката i-Cockpit. Облицованият с кожа волан е малък и елипсовиден, а цифровото табло е повдигнато на нивото на очите. Като опция таблото може да бъде триизмерно, като по-важната информация се проектира на преден план.

Селекторът на автоматичната трансмисия е познат от новите модели на Peugeot. На централната конзола има сензорен дисплей, обърнат към водача, като в зависимост от нивото на оборудване, диагоналът му може да бъде 7 или 10 инча. Бутоните за аудиосистемата и климатика са сензорни и са поставени удобно на нивото на дясната ръка на водача. Под тях има малка ниша, където можете да зареждате безжично смартфон. В салона може да има до четири USB порта.

Предните седалки са удобни и на тях могат да седнат дори едри и високи хора. Във версията GT седалките са спортни и държат тялото по-добре. Позицията зад волана е относително висока, което подобрява видимостта. На втория ред има забележително повече място за краката и над главите. Въпреки, че интериорът е широк, отзад по-удобно ще бъде за двама пътника. Обемът на багажника е нараснал до съвсем приличните 434 литра в нормално състояние, а със сгънати задни седалки се увеличава до 1467 литра.

Новото Peugeot 2008 се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT. Стандартното оборудване е разширено и сега базовата версия Active разполага с електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, аудиосистема, Bluetooth, сензори за паркиране, автоматични фарове и чистачки. За безопасността на пътниците има 6 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация и технология за автоматично спиране. В най-високата версия GT са добавени система за достъп без ключ, автоматичен климатик, камера за обратно виждане, сателитна навигация, круиз контрол, системи за поддържане на лентата и следене на слепите зони. Като опции се предлагат автопилот за паркиране, полуавтономна система за движение в задръствания, по-мощна аудиосистема с 515 вата, камера за разпознаване на пътните знаци и следене за умората на водача.

Новото Peugeot 2008 се предлага с шест варианта на задвижване, сред които са три бензинови мотора, два дизелови и един електрически. Бензиновите турбодвигатели са 3-цилиндрови с работен обем от 1,2 литра и се предлагат в три варианта на мощност от 100, 130 или 155 к.с. Най-мощната версия има максимален въртящ момент от 240 Нм при 1750 об/мин, благодарение на което дава достатъчно тяга в средния работен диапазон. Двигателят е не само гъвкав, но и динамичен. Моторът работи тихо и вибрациите са едва забележими.

Динамиката е много добра, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,2 секунди. На централния тунел има бутон Drive Mode, който превключва режимите на шофиране - нормален, спортен или екологичен. Разходът на гориво от 6,2 л/100 км в комбиниран цикъл е сравнително малък. Двигателят на новото Peugeot 2008 е съчетан с новата 8-степенна автоматична трансмисия, която превключва предавките много гладко. За двете по-скромни версии се предлага и 6-степенна механична скоростна кутия, с която вече предавките се превключват значително по-точно и отчетливо.

За потребителите, които изминават голям годишен пробег и за корпоративните клиенти, по-удачен избор ще бъде новото Peugeot 2008 с 1,5-литров турбодизелов двигател в версии с мощност 100 или 130 к.с. По-мощният мотор разполага с въртящ момент от 300 Нм при 1750 об/мин и е съчетан с новата 8-степенна автоматична трансмисия. Той има достатъчно мощност и предавките се превключват без забавяне. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, но средният разход е 4,9 л/100 км по новия цикъл на измерване WLTP и едва 3,8 л/100 км по стария цикъл NEDC.

Задвижването е само на предните колела, но има електронна система за контрол на сцеплението Grip Control и технология за подпомагане при стръмно спускане. Управлението на Peugeot 2008 е фокусирано върху комфорта. Шофира се много лесно в града, а на пътя се държи типично за SUV. Окачването е доста меко и се справя с повечето неравности. Наклоняванията на каросерията са едва забележими в сравнение с предшественика. Версията GT с 18-инчови гуми вози по-твърдо. Звукоизолацията е подобрена и в салона е по-тихо, особено при високи скорости.

Цената на новото Peugeot 2008 за нашия пазар започва от 34 521 лева, а версията с автоматична трансмисия струва минимум 41 507 лева. Моделът с мощност 155 конски сили и 8-степенна автоматична трансмисия в най-високото ниво на оборудване GT започва от 54 161 лева.

Технически характеристики:

Peugeot 2008 PureTech 155 S&S EAT8

1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

155 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

240 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

8,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

208 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на бензин

140 г/км емисии на СО2

54 161 лева цена на модела