Петя Аврамова: Водата няма да поскъпне, заради ВиК закона

Петя Аврамова: Водата няма да поскъпне, заради ВиК закона

Спекулативно е и твърдението за поскъпване на водата заради въвеждане на компонента за достъп до услугата в проекта на Закон за ВиК услугите. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова пред БиТиВи.

Законът не предвижда увеличаване на цената на водата, е категорична Аврамова. В самата цена има два компонента – единият съдържа постоянните разходи за поддържане на мрежата, за да потича вода от крана във всеки момент при отваряне от потребителя, а другият – спрямо потребеното количество вода.

2020 г „беше година на строителството, въпреки пандемията на Ковид 19. Не спря строителството както в пътния бранш, така и в другите видове строителство. В голяма част от България се строят както магистрали , така и се ремонтират пътища.

На като спекулативно определи министър Петя Аврамова, изказване на президента Радев за раздаване на „милиарди за магистрали, които се харчат без обществени поръчки, при едно изключително съмнително качество...раздават се пари неизвестно как...”

Министърът разказа къде какви пътища и магистрали се строи и ремонтира и кога ще бъдат завършени.

След дълъг ремонт тунелът „Витиня” ще бъде пуснат в движение през януари 2021 г. Предизвикателство за неговия ремонт са откритите сериозни кухини както между скалния масив и първичната облицовка, така и между първична и втоична облицовка . След сериозни анализи и тежко за изпълнение строителство ...ще имаме сигурен и безопасен тунел, е категорична министър Аврамова.

Нормално върви строителството на тунела „Железница” от Автомагистрала Струма, както и участъка преди виадукта и след тунела. Две трети от него е прокопан и се очаква до пролетта на 2021 г. да бъде проопан целият и започнат дейностите по вентилация и отводняване и 2022 г е срокът да бъде пуснат най-дългият пътен тунел в България.

Строителството продължава и по АМ Хемус и по пътя Видин-Ботевград. „В началото на декември трябва да пуснем движението по затворения участък между Люти дол и Ребърково, за да улесним тежко товарния трафик, съобщи още Петя Аврамова.

За последния участък от АМ Струма през Кресненското дефиле вече има избран изпълнител, има сключени договори и осигурено финансиране. Там трябва да се изпълнят мерки за местообитанията.

Хубавата новина е, че вече е пуснато движението по 18 километровия участък с 11 сериозни съоръжения Драгоман и Сливница, който е завършен 6 месеца предсрочно. Текат строителните дейности и в участъка от Калотина до Драгоман, който трябва да бъде завършен 2022 г. Последният участък от магистрала „Европа”, скоростната тангента от Сливница до Драгоман в момента се проектира.

По автомагистрала „Тракия”са пуснати 12 км в посока Бургас, в момента се ремонтират 12 км в обратна посока. В началото на 2021 г ще започне рехабилитацията на участъка от 40 км между Чирпан и Стара Загора, като първо ще бъде затворен пътя в посока Бургас . Този участък е построен 2007 г. и гаранционните срокове са изтекли. За ремонта държавата е осигурила 90 млн.лева.

Като спекулативно определи министър Петя Аврамова, изказване на президента Радев за раздаване на „милиарди за магистрали, които се харчат без обществени поръчки, при едно изключително съмнително качество...раздават се пари неизвестно как...”

От АМ Хемус са възложени 1 и 3 участък по държавна поръчка на държавната компания „Автомагистрали”.

Не е незаконно възлагане, а по закона за обществените поръчки, уточни Аврамова. „В последно време освен че държавата се тресе от пандемична криза, се тресе и от политически изказвания . Това за мен е едно абсолютно спекулативно изказване. „ Автомагистрали” е държавно дружество със 100% държавно участие. Възлагането на „Автомагистали” е по чл. 14 на Закона за обществени поръчки. Не знам кога президента Радев е поискал такава информация .

Преди 10-ина дни на народен представител е предоставена информацията за това кои обекти са възложени от АПИ на държавното дружество „Автомагистрали” и колко договора те имат сключени за доставки, машини под наем, за услуги с външни изпълнители. 405 договора има „Автомагистрали” с външни контрагенти. Бих се притеснила ако държавното предприятие имаше 5 договора с външни фирми.”

За критиките на президента Радев, Аврамова каза : Аз не чух в последно време нито едно конструктивно предложение или констуктивна критика. Аз чувам само общи приказки, като за „некачествено изпълнение на автомагистрали”. Ако президентът Радев посочи конкретен участък, конкретен обект и конкретно некачествено изпълнено действие от фирмите, които работят на терен, аз съм първата, която ще взема мерки за санкциониране както на фирмата , която строи, така и на фирмата за строителния надзор.”

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.