Пет техники ни вкарват в отличен баланс

Пет техники ни вкарват в отличен баланс

Ежедневието на всеки от нас е съпроводено както с положителни емоции и събития, така и с отрицателни. Стараейки се да бъдем максимално добри в много дейности едновременно, забравяме че е добре да правим неща, които да ни разтоварят от натрупания стрес.

Водещи световни психолози препоръчват пет лесни техники, които ни вкарват в добър психологичен баланс. При това, те не изискват специални условия за изпълняване.

Записвайте всичко, което ви идва наум

Джон Дъфи, психолог и автор на книги, споделя, че когато иска да облекчи стреса, пише. Мисли, ситуации, взаимоотношения с хора, идеи за бъдещи статии и намерения. Записва и структурира всичко, което му идва наум.

Този творчески процес е ефективен, защото по този начин разсейваме проблемите, прочистваме мислите и напрежението намалява. След като се успокоите може да погледнете на нещата от нова перспектива.

Пригответе си ястие и бъдете изключително педантични при избора на съставки. Психотерапевтът Джефри Шумбер използва няколко естетически начина за справяне със стреса.

Когато съм нервна, обичам да се храня добре

Трябва обаче храната задължително да е здравословна и ястието да е ново за мен, за да съсредоточа цялото си внимание в приготвянето му, обяснява Джефри Шумбер.

Психологът Сюзън Краус Уитбърн не се бори със стреса, а се опитва да го избегне предварително. За тази цел тя има мантра, която повтаря, когато се намира в ситуация на стрес и напрежение: „Не мога да променя ситуацията, но мога да променя реакцията си към нея.“

Положителната реакция към отрицателното събитие,

помага не само да се избягва стресът, но и да се придобие някакъв опит. Така че, следващия път, когато се полеете с кафе, просто се засмейте.

Отложете вземането на решение. Психологът Мартин Селигман съветва да използваме един прост и много популярен метод, за да изхвърлим ненужните мисли от главата си. Съберете дланите си, сякаш се молите и извикайте: „Спри! Аз ще помисля за това по-късно!“. Можете също така да носите ластик на китката и да го дръпнете, та болката да ви разсее.

Един час с любимото  занимание

Психотерапевтът Ейми Прьовски съветва да отделите период от време, през който да направите само това, което искате. Няма работа, никакви отговорности, отрицателни мисли и всичко, което не ви харесва и разваля настроението ви. Отдайте се на вашето хоби или любимо занимание. Ако музицирате, то свирете или пейте без да мислите за ситуацията, в която се намирате. Ако обичате поезията или да рисувате, този един час ще ви откъсне от делничността и ще ви помогне да се справяте с трудностите по-лесно.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.