Перловската река блокира новото метро (ОБЗОР)

Пет месеца след откриването му

Перловската река блокира новото метро (ОБЗОР)

Демонтират релсите между спирките „Театрална“ и „Хаджи Димитър“

  • Фандъкова: Всички средства за отстраняването на проблема са за сметка на изпълнителя

Обилните валежи, които напълниха река Перловска, най-вероятно са причината за аварията в метрото. Това първоначално предположение направи шефът на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев относно спирането на подземната железница между новите спирки от третия лъч „Театрална“ и „Хаджи Димитър“, които бяха пуснати през август 2020 г.

За аварията стана ясно във вторник след 18 часа, като първоначално съобщаваха за технически проблем. По-късно се разбра, че проблемът е в релсите.

Братоев обясни, че има отклонение в релсите, а по норматив то не може да е повече от 5 мм. „Не мога да кажа дали става дума за проектантска грешка. В близост е Перловската река. Още по време на строителството тя създаваше проблеми, но в момента не мога да кажа каква е причината. Вероятно от голямата вода при обилните валежи е станало допълнително напояване на почвата. Нека експертите да видят и да си кажат мнението“, заяви шефът на „Метрополитен“.

Той обясни, че за да се установи на 100% причината за аварията ще бъдат демонтирани релсите след това траверсите, а пътният бетон ще бъде премахнат. Колко време ще остане блокирано метрото до „Хаджи Димитър“ също остава неясно.

Думите му бяха потвърдени и от кмета Йорданка Фандъкова, която изтъкна, че екипи от инженери работят в 30-метровия участък, като ще се включат и големи машини и вагони, които да извозват материали. „Този участък е най-ниската точка от трасето и до него преминава Перловска река. Дъното на тунела е на 18 м дълбочина, като при вдигането на нивата на подземните води, налягането на водата достига над 15 тона на кв. м. С разкриването на участъка ще се установи причината, довела до надигане. До момента е ясно само че високото ниво на подземните води е повишило водния напор, което най-вероятно е причината за надигането на релсовия път. За да гарантираме пълна безопасност и да не се допусне компрометиране на съоръжението, ще бъдат направени допълнителни сондажи“, каза кметът, която също не се ангажира със срок за възстановяване на движението.

Фандъкова заяви, че всички средства за отстраняването на проблема са за сметка на изпълнителя в рамките на гаранцията на обекта.

Първият етап от третия лъч на метрото, който свързва „Красно село“ с „Хаджи Димитър“, бе открит в края на август миналата година. Братоев нееднократно е казвал, че най-сериозното предизвикателство пред строителството му са подпочвените води. Вода е избивала при станциите Орлов мост, НДК и Патриарх Евтимий.

Докато метрото преустанови работата си, заместващи автобуси ще извозват пътниците от театър „София“ до бул. „Владимир Вазов“.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.