Перфектна комбинация между SUV и електромобил
9

Перфектна комбинация между SUV и електромобил

Новото Peugeot e-2008 се зарежда в контакта за 30 минути и изминава над 300 километра на ток

Един от бестселърите на Peugeot в Европа е компактният SUV 2008. Той се предлага както с бензинови или дизелови двигатели, така и с изцяло електрическо задвижване. Новото Peugeot e-2008 е първият електрически модел на марката, който перфектно комбинира високата позиция на шофиране и увеличения пътен просвет на SUV с модерно и екологично задвижване изцяло на ток. С новото Peugeot e-2008 ще имате свободата на движение в центровете на големите градове и в зоните с ограничен трафик.

На външен вид новото електрическо Peugeot e-2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението се появяват и сини нюанси.

Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. Зад капака в задния ляв калник на електрическото Peugeot e-2008 вместо резервоар има гнездо за кабел на зарядно устройство. За комфортното пътуване е разработено специално оборудване с нагряващ резистор със захранване от задвижващата батерия.

В интериора Peugeot e-2008 има малко разлики, като най-основната е в таблото пред водача в познатия i-Cockpit. Отдясно са режимите на задвижване, а от ляво е скалата, на която се изписва оставащият пробег в километри според заряда на батерията.

Електрическото Peugeot e-2008 се задвижва от електромотор, който върти предната ос. Неговата мощност е 100 кВт или 136 к.с., а максималният въртящ момент от 260 Нм е на разположение на водача още с потеглянето. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 8,5 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч изисква 7 секунди. За компактен кросоувър с тегло малко над 1,5 тона това е чудесна динамика, която осигурява лесно придвижване както в ежедневните градски маршрути, така и по магистралата.

Новото изцяло електрическо Peugeot e-2008 доставя по-голямо удоволствие на пътя и зад волана, в сравнение с бензиновите и дизеловите версии. Разпределението на теглото върху осите е оптимално и електрическият SUV се движи на пътя като по релси. Стабилното пътно поведение изпъква най-добре в завоите, където Peugeot e-2008 се ускорява до по-висока скорост в сравнение с бензиновите и дизеловите варианти на модела.

Моделът се ускорява тихо напред и върви с лекота. За разлика от 2008, максималната скорост на e-2008 е ограничена до 150 км/ч, като кросоувърът я достига бързо и лесно на магистралата. Още с потеглянето тягата на електромотора предразполага водача към динамично шофиране. Тъй като батерията е разположена под пода на колата, центърът на тежестта е по-нисък, отколкото в Peugeot 2008.

По планинските пътища с много завои електрическото e-2008 почти не се наклонява и се държи много по-стабилно. Разположението на батерията не е нарушило вътрешното пространство, така че просторният салон и обемът на багажника не са ограничени. Когато пуснете педала на газта на електрическото Peugeot e-2008, веднага се усеща, че автомобилът спира. Това се зарежда батерията и това се вижда ясно на екрана.

Литиево-йонната батерия с капацитет от 50 кВтч осигурява автономен пробег до 320 км съгласно новия стандарт WLTP. Тя има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет. Времето на зареждане зависи от наличната мощност.

За пълно зареждане от домашен контакт със стандартния заряден кабел са необходими 16 часа. За зареждане с трифазна мощност от 11 кВт или еднофазна от 7,4 кВт са необходими между 5 и 8 часа, а за възстановяване на 80% от батерията на бързозарядна обществена станция с мощност 100 кВт са необходими едва 30 минути.

Всичко това превръща електрическото Peugeot e-2008 в успешна градска версия на новия модел. Автономният пробег от 320 км е достатъчен резерв, който не изисква ежедневно зареждане и презареждане. Ако офисът ви не е твърде далече от дома, можете да карате с едно зареждане в продължение на няколко дни.

Динамиката на Peugeot e-2008 със сигурност ще се хареса на повечето потребители. Цените на новия компактен френски SUV Peugeot e-2008 в България започват от 71 677 лева за основното ниво Active и достигат до 81 069 лева за нивото GT Pack.

Технически характеристики

Peugeot e-2008

Синхронен електрически мотор

Безстепенна автоматична трансмисия

136 к.с. максимална мощност

260 Нм максимален въртящ момент

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

150 км/ч максимална скорост

17,7 кВч/100 км смесен разход на ел. енергия

320 км максимален автономен пробег

0 г/км емисии на СО2

71 677 лева базова цена на модела (Active)

Електрическите Peugeot e-208 и e-2008 идват с увеличен автономен пробег от 2022 година

От началото на 2022 година електрическият SUV Peugeot e-2008, както и градският електрически хечбек Peugeot e-208, ще добавят с 8% по-голям автономен пробег, съгласно цикъла WLTP в реални условия, благодарение на най-новите технологични разработки, които инженерите на марката въведоха в двата електрически модела.

На първо място са оптимизирани гумите с промяна към клас A+, което осигурява по-голяма ефективност, благодарение на по-ниското съпротивление при търкаляне. Освен това е добавена механична разработка с ново предавателно отношение на редуктора, което оптимизира пробега при пътувания по магистрали.

Добавена е и нова термопомпа, съчетана със сензор за влажност, монтиран в горната част на предното стъкло, която оптимизира енергийната ефективност на отоплението и климатичната инсталация. Това дава възможност за по-точно контролиране на рециркулацията на въздуха в купето и спомага за съхраняване на енергията, акумулирана в батерията при отопление и поддържане на температурата в колата, което е особено осезаемо през зимата.

Всички тези промени ще осигурят на новото Peugeot e-2008 до 345 км автономен пробег по WLTP, което е увеличение с 25 км. Моделът е едно от най-конкурентните предложения в класа си с наличието на 6 различни версии.

Другият модел на ток - Peugeot e-208, вече ще предлага до 362 км автономен пробег, което е увеличение с 22 км и е една от най-добрите стойности в класа на градските модели. Освен това има и значително увеличение на пробега при реалната употреба от клиентите от около 40 км в градския трафик при температури, близки до 0 градуса.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.