Пекин раздава ваучери за пазаруване

Пекин раздава ваучери за пазаруване

Китайската столица Пекин ще раздаде на местните жители ваучери на стойност 12,2 млрд. нюана (1,7 млрд. долара), за да стимулира потреблението. Мерките са част от „Сезона на потреблението”, който започва на 6 юни и има за цел да „съживи” икономиката след кризата, причинена от COVID-19, съобщиха междунанародните агенции.

Издаването на ваучери започна в 10:00 ч. (местно време) посредством платформата за онлайн търговия JD.com. Освен във физическите магазини, те могат да се използват и при пазаруване в мрежата в областта на туризма, образованието, културата, спорта, ресторантьорството. Купоните ще се издават на четири етапа - 6, 13, 20, 27 юни, като всеки ще има валидност 14 дни.

„Сезонът на потреблението” беше открит днес в центъра на китайската столица и ще продължи до октомви тази година. По думите на ръководителя на отдел търговия в Пекин Ян Лиган своебразният „фестивал” не само ще помогне за засилване на търговията след избухването на коронавируса, но и ще повиши доверието на потребителите.

Според статистическата служба в Китай обемът на продажбите на дребни на потребителски стоки през първите 4 месеца от годината възлиза на 10,67 трлн. нюана (1,5 трл. долара). Регистрираният спад на годишна база е 16,2 на сто. В същото време обаче се наблюдава увеличение на обема интернет търговията: за Китай цифрата за януари-април се покачи с 1.7%, до 3.06 трлн. юана (432 млрд. долара).

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.