0
  • Всяка ще струва по 22 стотинки
  • 1,650 млн. лева за медийно отразяване за партиите

Общо 14,200 млн. бюлетини ще трябва да бъдат отпечатани заради вота 2 в 1 на 14 ноември. Прогнозният тираж за всеки един от вида избори - за президент и за НС - е по 7,100 млн. Ако пък се стигне до балотаж за държавен глава, ще са нужни допълнителни 7,100. Това става ясно от документацията на обществената поръчка, пусната от ЦИК за отпечатването на бюлетините. Това според изискванията на Изборния кодекс се извършва от БНБ.

  • Всяка ще струва по 22 стотинки
  • 1,650 млн. лева за медийно отразяване за партиите

Общо 14,200 млн. бюлетини ще трябва да бъдат отпечатани заради вота 2 в 1 на 14 ноември. Прогнозният тираж за всеки един от вида избори - за президент и за НС - е по 7,100 млн. Ако пък се стигне до балотаж за държавен глава, ще са нужни допълнителни 7,100. Това става ясно от документацията на обществената поръчка, пусната от ЦИК за отпечатването на бюлетините. Това според изискванията на Изборния кодекс се извършва от БНБ.

Въпреки че за вота в големите секции с над 300 избиратели ще се гласува на 100% машинно, според Изборния кодекс при невъзможност машинният вот да продължи трябва да се гласува с бюлетина. Така всяка секция трябва да е заредена с нужния брой хартиени бюлетини. Броят на бюлетините в секцията ще е равен на броя на избирателите в списъка.

ЦИК вече сключи договора с печатницата на БНБ. Предвидената цена за една бюлетина е 22 стотинки. Това на практика означава, че за двата вота заделената сума ще надхвърля 3,169 млн .лева, а при евентуален втори тур на 21 ноември -

ще достигне над 4,75 млн. лв.

За сравнение на изборите за НС през юли цената бе 21 стотинки, а бяха планирани за отпечатване малко над 6,71 млн. Хартията по традиция трябва да е бяла, непрозрачна, а грамажът е 120 г/м². На по-късен етап ще стане ясно колко точно е тиражът за секциите в чужбина. Това е така поради факта, че все още не се знае колко точно ще е

общият брой на секциите зад граница. Към момента е известна само бройката на т.нар. автоматични секции - 671. Междувременно ЦИК определи и кои партии и коалиции имат

право на медийни пакети

за президентския вот, както и за НС, като общата сума, която ще раздаде комисията, е около 1,650 млн. лева. За изборите за държавен глава това са всички формации, регистрирали кандидати за „Дондуков“ 2 - 9 инициативни комитета, 2 коалиции и 11 партии. Всеки от тях ще вземе по 40 бона, което се равнява на 880 000 лева. За изборите за депутати обаче право на медийни пакети имат само онези формации, които не получават партийни субсидии, както и кандидатите за независими народни избраници. Това са предимно малки партии, малки играчи за вота, които не са минали и 1%. Тук по 40 000 лева ще приберат 3 партии и 16 коалиции, а само по 5000 двама независими.

Кой с какви лозунги ни агитира?

Предизборната кампания вече тече и основните формации, които ще се борят за одобрението на избирателите, вече активно агитират, особено в социалните мрежи. Началото на кампанията бе дадено на 15 октомври, но какви са посланията и лозунгите на основните играчи на вота 2 в 1 на 14 ноември? „С вас сме“, с този лозунг ще привличат симпатизанти Румен Радев и неговото вице Илияна Йотова. Анастас Герджиков и Невяна Митева пък са заложили на лозунга 'Наистина обединени“. Лидерът на ДПС Мустафа Карадайъ и Искра Михайлова пък са избрали „За единство на нацията“. Иначе за изборите за НС слоганите са по-разнообразни. Така например ГЕРБ залагат на „По-силни от хаоса“. БСП пък на свой ред разчитат да печелят гласове с „Разумните решения“, което е в унисон с поведението им в последните два парламента и опитите да изградят имиджа на конструктивна опозиция. ИТН пък са предпочели „Държавата - това си ти“. От „Продължаваме промяната“ на Кирил Петков и Асен Василев все още няма официален слоган за кампанията, но този, който най-често се прокрадва, е „Промяната идва с 25“. „За държавата пък е този на ДПС“. На свой ред от „Демократична България“ ще привличат симпатизанти с „Време е да спечели България“. ИБГНИ пък залагат на старото си лого „Мутри вън“. От патриотичните формации ВМРО изваждат „Браним България“, „Атака“ - „Последната крепост на народа“, а от Патриотичния фронт - „Време е за патриотично обединение“.