Пазарът на бизнес имоти на 6-годишно дъно

Пазарът на бизнес имоти на 6-годишно дъно

Доминират местните купувачи

2019 г. е една от най-слабите за инвестиционния пазар на бизнес имоти у нас през последните седем години. По-слабо е било представянето на пазара само през 2013 г., показват данни на консултантската компания Cushman & Wakefield Forton.

През настоящата година е отбелязан спад със 75% на сделките с бизнес имоти спрямо 2018 г. и отдръпване на чуждите капитали. Очаква се местните купувачи да останат доминиращи и през 2020 г.

По предварителни данни към декември са приключени инвестиционни продажби на офисни, търговски, индустриални площи и хотели на обща стойност 146 млн. евро. Ако се добавят и покупките на парцели за строителство на бизнес площи, пазарът доближава 200 млн. евро. Сделките за строителни терени са били около 25% от този обем, което е индикатор за продължаваща строителна активност.

„Като се има предвид стабилната икономическа перспектива пред България и благоприятните условия за финансиране, има предпоставки за добра инвестиционна активност. От друга страна пазарът на бизнес имоти продължава да страда от ниска ликвидност, слабо предлагане на добър инвестиционен продукт и нереалистични очаквания на продавачите“, коментира Михаела Лашова, управляващ партньор в Cushman & Wakefield Forton.

Данните на компанията показват, че през 2019 г. най-добре представените сегменти от гледна точка на придобивания на доходоносни активи са хотелите и офис площите. Очакванията са и през 2020 г. те да запазят потенциала си за сделки предвид завършването на нови висок клас проекти.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.