От първия работен ден на следващата седмица потребителите в Европа ще могат да пазаруват онлайн от всяка страна на ЕС, независимо от това къде се намират в момента. Търговците пък ще могат да предлагат техните продукти и услуги на всеки от 500-те милиона граждани на Общността.

Това ще бъде възможно благодарение на подписаните през февруари 2018 г. правила, които слагат край на блокирането на географски принцип- практиката на потребителите да бъде отказван достъп до продукти и услуги заради това откъде произхождат или къде се намират в момента. Тоест ще може да пазаруваме в сайтове в Испания, като се

възползваме в тамошните по-големи намаления.

„От понеделник (3 декември) ще имаме избор измежду по-голям брой продукти и услуги, когато пазаруваме онлайн, на по-добри цени“, каза еврокомисар Мария Габриел по време на форум за дигиталните предизвикателства пред бизнеса, организиран от БТПП и сдружение Национална бизнес мрежа. „Само 9% от малките и средните предприятия извършват онлайн търговия и сега с географското отблокиране се отваря една нова възможност за тях“, подчерта българският еврокомисар. Габриел отбеляза още, че техническите пречки за осъществяване на покупки и продажби, които досега са се определяли от вида банкова карта или адрес на доставка, също се очаква да отпаднат.

58% от големите компании са високоцифровизирани,

но процентът на малките и средни предприятие на това ниво е само 20, коментира Габриел какви са предизвикателствата пред бизнеса в цифровото бъдеще. Отговорът на ЕК на това забавяне от 2015 г. досега е Стратегията за установяване на цифров единен пазар.

България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това съобщи зам.-министърът на икономиката Александър Манолев по време на форума. „Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия“, посочи Александър Манолев.

В златната среда

сме по цифровизация

България е на 58-о място по дигитализация от 115 страни. В проучването са участвали 115 страни, оценявани по различни критерии като инфраструктура, мащаб, регулация, свързаност и знание.

Данните от изследването изнесе зам.-изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Маджиде Ахмедова по време на форума.

В топ 3 на държавите са САЩ, Германия и Холандия. „Причината ние да изоставаме са точно два фактора - знание и регулация. Липсва добро образование в IT сферата, както и електронно правителство. По внедряване на технологии в публичния сектор и използването на интернет пък сме на края на опашката от страните членки на Европейския съюз. След нас се нарежда единствено северната ни съседка Румъния“, коментира Ахмедова.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

НАП няма да запечатва магазини заради липса на информация в касовите бележки

Липсата на реквизити в касовите бележки, несъхраняването на паспорт на апаратите в търговските обекти или нарушена връзка със сървърите на приходната агенция вече няма да са причина за запечатване на търговски обект, съобщи Националната агенция приходите.

ЕК: България вече не страда от икономически дисбаланс

В България вече не се наблюдават икономически дисбаланси, отчетени през миналата година. Това се посочва в зимната оценка на Европейската комисия за икономиките и реформите в държавите от ЕС, съобщи БТА.

Кипърските инвестиции у нас са над 2 млрд. евро

Кипърските инвестиции у нас са над 2 млрд. евро през 2019 г. Това каза президентът на Кипър Никос Анастасиадес по време на бизнес форум в Българската търговско-промишлена палата (БТПП) днес. Той увери, че островът ще продължи да бъде сред големите инвеститори в България.