Пазаруваме най-малко онлайн в ЕС

Пазаруваме най-малко онлайн в ЕС

През 2020 г. около 65% от всички възрастни (от 16 до 74 години) в ЕС са си купили/поръчали стоки или услуги по интернет през 12-те месеца преди проучването. Младите хора между 25 и 34 години са 2,5 пъти по-склонни да използват интернет за пазаруване (83 на сто), отколкото хората във възрастовата група 65-74 години (33 на сто), отчита Евростат.

Онлайн пазаруването доби популярност в ЕС с по-разпространеното ползване на интернет сред всички възрасти. Потребителите ценят достъпността до широка гама от продукти по всяко време и навсякъде, с допълнителното предимство на специалните цени. Събития като Черен петък, както и Кибер понеделник, са някои от случаите, при които онлайн пазаруването има предимство в календара, отбелязва статистическата служба.

От всички региони на ЕС, датският Столичен район регистрира най-висока склонност към ползване на електронна търговия (91%), следван от Средна Ютландия (също в Дания) и нидерландския Утрехт - и двата по 90%.

В дъното са четири региона в България с най-нисък дял през 2020 г.: Северен централен (25%), Южен централен и Югоизточен (по 26%) и Северозападен (27%).

Когато са анкетирани през 2020 г., 19 на сто от всички възрастни са посочили, че никога не са правили онлайн покупка. Този отговор е най-чест в 11 региона в ЕС, включително всички в България и Румъния.

Потребителите извършват по електронен път и банкови дейности. През 2020 г. 58 на сто от пълнолетното население на ЕС е използвало интернет банкиране през трите месеца преди проучването.

Датският Столичен район е с най-висок дял в електронното банкиране - 96%.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

НАЙ-ГЛЕДАНИ