Паста от черен трюфел и родопски хляб с квас – любими на посетителите в Панаира

Паста от черен трюфел и родопски хляб с квас – любими на посетителите в Панаира

Екзотична паста от черен трюфел и родопски хляб с квас са сред избора на посетителите на панаирните изложби „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“. Българите предпочитат традиционните храни и напитки, но не отказват и да експериментират с вкуса. Това показва конкурсът „Изборът на потребителя“ тази година. В него се състезаваха 119 продукта, които са били оценени от близо 3000 посетители.

„Бизнесът е настроен  експериментално, а потребителите откликват положително на новостите“, коментира гл. ас. д-р Георги Тосков от УХТ. Като пример той посочи сиренето лабне, което сега излиза на пазара, но стана фаворит. То се нарежда сред победителите в категория „Млечни продукти“. При консервите интересът е към съчетанието от традиционни рецепти и иновативни технологии. В тази категория сред финалистите  има  три вида лютеница наред  с екзотична паста от черен трюфел.

В категорията „Хляб и сладкарски изделия“ се откроява родопският хляб с квас, който отговаря на нагласите да се търси автентичното. Старият вкус от миналото и естествен произход на суровините – това е формулата за успешните месни продукти. В този раздел най-много точки събира ябълкова пуска, деликатес от свинско месо и подправки в мехур.

В категориите „Кафе, чай, напитки“ и „Ядки и сушени плодове“  предпочитанията категорично са за биоизделия. Затова сред наградените са: био шипков нектар, био сок от червена ябълка, натурален сок от ябълка и арония, масло от черен кимион, био орехово масло. Голямата изненада е в категория „Вино“, където отличените продукти са най-много. Потребителите харесват по-интересни интерпретации с плодов вкус, отбелязва д-р Тосков. Сред победителите са: боровинково вино,  череша с мерло, купаж от сира и марселан, но има и класически варианти като: гъмза, мелнишко вино, розе и други. В раздел „Спиртни напитки“ също се акцентира на екзотичното. Там се открояват дюлевата ракия и яйчният ликьор с шоколад.

За всички продукти от конкурса са дадени изключително високи оценки от взискателното жури на потребителите, като българските марки доминират в класацията. Голямата награда – плакет, взимат 20 изделия, а с грамоти са отличени други 31, но разликата в резултатите между двете групи е много малка. Това е още едно доказателство, че производителите на храни и напитки у нас вече работят в по-висока орбита и пазарът скоро ще изглежда по различен начин, коментира д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.