Пандемията изведе IT отделите на водещо място в компаниите

Пандемията изведе IT отделите на водещо място в компаниите

Дигиталната трансформация е жизненоважна за бизнеса след COVID-19 и според мнозина експерти ще е ключ към успеха на компаниите. Внедряването на иновации помага за по-висока ефективност и конкурентоспособност, които биха позволили на предприятията да преминат успешно през нeпрекъснато променящата се пазарна ситуация, наложена от новата реалност.

Защита на данните, гъвкавост на използваните IT решения и бърза адаптивност към условията на пазара са само част от предизвикателствата пред мениджърите. Много от фирмите обаче все още не са готови за нея. Според анкета, проведена от SoftwareONE и GR Consulting, около 30% от бизнеса не е готов за новото нормално.

„Настоящите заплахи обаче са нови бизнес възможности, от които компаниите биха могли да се възползват, а успешната стратегия за това е дигиталната трансформация“, коемeнтира Георги Ранделов, управляващ партньор в GR Consulting и гост-лектор в онлайн семинар на тема „Готови ли сте за новото нормално?“, организиран от SoftwareONE.

„Пандемията постави IT отделите на едно от първите места по значимост в организациите и доказа, че бизнесът няма да бъде адекватен на променящите се условия без тяхното активно участие и намеса“, коментира Лора Иванова, изпълнителен директор на SoftwareONE в България. По нейните думи софтуерните активи са второто по разходи перо в компаниите след разходите за човешки ресурси. 

В същото време много от организациите нямат достатъчна информация за софтуерните си ресурси, а 73% от компаниите не разполагат с автоматизирани инструменти за следене и оптимизация на разходите за софтуерни лицензи и облачни услуги. Една трета от фирмите подлежат на одит всяка година във връзка със софтуерните си ресурси, като едновременно с това много компании трудно могат да предвидят консумацията си на софтуерни услуги за една година напред. 

За различните компании дигитализацията има различни проявления, като експертите дават 3 основни препоръки. „Преди всичко ангажирайте вашите клиенти и бъдете по-иновативни в продажбите, внедрявайте нови елементи в клиентското изживяване и използвайте актуални бизнес модели на базата на данните“, посъветва Георги Ранделов. 

Въпросът, който компаниите трябва да си зададат, е защо да направят инвестиция в IT и как тя ще им помогне, а самият процес на дигитална трансформация трябва да започне там, където тя е най-ефективна за клиентите. Целта в случая е да се увеличи желанието за покупка от страна на клиента, като в същото време се намалят разходите за ресурси, благодарение на внедряването на иновативни IT решения и технологии. 

Това може да се постигне чрез трансформация в две посоки – подобрение на индустриалната верига на добавена стойност, характерна за специфичния индустриален сегмент, в който оперира компанията, и подобрение във веригата на добавена стойност в самата организация, която включва както основните дейности (доставки, логистика, операции и производство, продажби и маркетинг, сервиз и поддръжка), така и поддържащите дейности (човешки ресурси, финанси и IT).

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.