Пакет „Мобилност“ може да е по-лек за България (ОБЗОР)

Пакет „Мобилност“ може да е по-лек за България (ОБЗОР)

Одобрените неокончателно промени в правилата за международните пътни превози са били спрени от Европейската комисия (ЕК) на заседанието й във вторник. Решението все още не е представено официално.

Новите правила, както бяха договорени преди седмица в среднощно закрито заседание, не помагат, а биха попречили за опазването на околната среда, смятат комисарите. ЕК си постави като основна цел в следващите пет години да защити природата, а новите правила предвиждат допълнително излишно движение на дизеловите камиони по европейските пътища.

ЕК ще успее да спре въвеждането на промените с приемането на ново решение навреме, е казал зам.-председателят на ЕК Валдис Домбровскис, цитиран от изданието „Политико“. Полза в случая имат противниците на промените - България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва. Решението на комисията би било крачка назад от "триалозите", на които пакетът бе обсъден с Европарламента и Европейския съвет.

Eврокомисията може да предложи нови законодателни предложения по отношение на промените в правилата за международните пътни превози, заяви премиерът Бойко Борисов в профила си във Фейсубк по темата. Оценка на въздействието на предвидените промени ще направи европейската комисия, свързани с връщането на камионите и техните водачи редовно в държавата на регистрация, съобщи пред журналисти транспортният министър Росен Желязков. От Брюксел ще излязат със специална декларация на 20 декември.

Желязков съобщи, че в Брюксел е проведено заседание, на което са информирани страните членки за проведените триалози на 12 декември. „Еврокомисията чрез своя представител ясно изрази своето разочарование по отношение на връщането на превозното средство в държавата по установяване“, отбеляза министърът и посочи, че връщането не е сред мерките, заложени в зеления пакт на ЕК.

Предстои пактът за мобилност отново да се гласува на 21 април в Комисията по транспорт на ЕП, а през май текстовете да влязат за гласуване на второ четене в пленарна зала.

Одобреният законопроект се очаква да влезе в сила не по-рано от юни 2020 година. От този период ще започне да тече срок от 18 месеца за оценка доколко е ефективна мярката за връщането на превозните средства, посочи Желязков. 

От лятото на следващата година за България ще тече 18-месечният срок за предявяване на иск срещу разпоредбите.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.