0

У чилищните автобуси в София ще може да се движат в бус лентите. Това съобщи председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.

Училищните автобуси в София ще може да се движат в бус лентите. Това съобщи председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.

По бус лентите в момента се движат само превозните средства на градския транспорт. В София има над 100 училищни автобуса, които возят близо 2000 деца от и до училище всеки ден.

"Така ще се намали поне с 20% времето за пътуване на децата. Ще им дадем възможност да спят до по-късно. Да имат повече време за игра, спорт и най-важното - учене. Наред с това родителите им вместо да бъдат логистици и да отделят по няколко часа на ден, за да ги закарат и вземат от училище ще имат възможност да ползват училищните автобуси. Целта ни е колкото по-добър става училищният транспорт, толкова повече деца ще го ползват и толкова повече родители няма да пътуват с колите. Така ще намалим и трафика, и замърсяването от автомобилите", обясни Георгиев.

Първите общински училищни автобуси в град тръгнаха в началото на миналата година. Возилата  обслужат едни от най-големите училища в централата част - 18 СУ „Уилям Гладстон“ и 32 СУ „Свети Климент Охридски“, като превозват децата до 4 клас. Всеки учебен ден два автобуса тръгват от 10 ДКЦ на бул. „Александър Стамболийски“, като единият се движи по „Константин Величков“, а другият по „Христо Ботев“ и спират на съществуващи спирки на градския транспорт.

Те бяха пуснати именно с идеята да се реши въпросът със задръстванията, както и да намали замърсяването на въздуха. „Замърсяването на въздуха е проблем в цяла София, но по време на учебната година той е особено сериозен точно около училищата. Много от тях са разположени на големи натоварени улици. Практика е родителите да возят децата си с лек автомобил, паркирайки около входовете, което води до задръствания, а работещите двигатели отделят във въздуха вредни газове и твърди частици. Така на практика около училищата, където трябва да е най-чисто, се получава особено висока концентрация на отрови във въздуха“, бяха мотивите при въвеждането на новите возила.