Отстъпките в моловете паднаха само до 25 на сто

Черен петък в пандемия

Отстъпките в моловете паднаха само до 25 на сто

Добрите оферти са онлайн

За втора година Черен петък в пандемия. За моловете и магазините за техника тези две думи във времето са се превърнали в синоним на хаос, безредици, счупени витрини и бой за стоки на промоция. Заради пандемията тази година ще бъде една идея по-спокойно, но въпреки това тя не спира магазините да обявяват изкушаващи оферти. Очакванията са 7 от 10 потребители да се възползват от намаленията. Най-търсени обикновено се оказват малките електроуреди, дрехите и обувките, козметиката и мобилните телефони.

Експертите съветват да следим внимателно

дали търговците не са надули изкуствено цените

седмици преди Черния петък и така да се окаже, че намалението е фалшиво.

Черният петък произхожда от САЩ и вече е много популярен и у нас. Тази година събитието се пада на 26 ноември. Въпреки това начинът, по който търговците подхождат към годишното събитие за продажби, става все по-смесен. Някои предлагат сделки от много по-рано през месеца, за това може да се говори вече и за черен ноември.

Тази година в деня на големите намаления се очаква да пазаруват над 40% от българските потребители, изчисляват от Асоциацията за защита на потребителите. Проверка на „Монитор“ показа, че в търговските центрове намаленията достигат до 25%.

От Комисията за защита на потребителите се извършват масови проверки по време на Черния петък. Те отчитат, че случаите на нелоялна търговия намаляват през последните години. В сравнение с предишни периоди нарушенията през тази година до момента са само 2 или 3.

Пред БНТ председателят на КЗП Димитър Маргаритов обясни, че

голяма част от кампаниите за намаленията

са били изтеглени в по-ранни периоди

Комисията извършва около 40 000 проверки годишно и обработва средно около 20 000-25 000 сигнала от потребители.

Маргаритов призова хората да проявят потребителско хладнокръвие и припомни, че стоките, закупени онлайн по време на тази популярна кампания, също могат да се върнат. Стоките, закупени по време на намаленията от интернет магазини, подлежат на рекламация в рамките на законовия срок.

Председателят на КЗП Димитър Маргаритов и министърът на икономиката Даниела Везиева разясниха и идеята за промени в Закона за защита на потребителите, които ще бъдат предложени за гласуване на новия парламент. Сред тях е увеличаване на санкциите за нелоялни търговци и обвързването им с оборотите на фирмите, както и мерки срещу подвеждаща информация в интернет местата за търговия и в социалните мрежи, съобщиха още от Комисията за защита на потребителите.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

НАЙ-ГЛЕДАНИ