Отново предлагаме на китайци да строят тунела под Шипка и АМ „Черно море“

Отново предлагаме на китайци да строят тунела под Шипка и АМ „Черно море“

Зам.-регионалният министър Николай Нанков е предложил на китайски инвеститори да построят големи инфраструктурни проекти срещу концесия. Сред възможните обекти за съвместна реализация той очерта автомагистралата „Русе – Велико Търново“, заедно с тунела под връх Шипка и автомагистралата „Черно море“, съобщиха от ресорното министерство.

„Добрият политически диалог, който наблюдаваме през последните години, между България и Китай, намира практическо приложение в конкретни споразумения, които, вярвам, ще прераснат в конкретни съвместни инициативи на публично – частно партньорство“, е казал Нанков при срещата си с представители на Китайската асоциация на международните контрактори.

„Тези проекти имат изключително висок потенциал за изпълнение на принципа на публично – частното партньорство, както и дават големи възможности за реализиране на чуждестранен бизнес интерес у нас“, е подчертал пред гостите заместник – регионалният министър.

„Целта на нашата визита е да намерим съвместно с българската страна подходящ вариант за реализирането на конкретни проекти в това число в областта на транспорта, градското планиране и градоустройство,“ е казал на срещата председателят на Китайската асоциация на международните контрактори Фанг Кючен.

Той е подчертал, че в страната ни са дошли представители на най-големите компании в областта на транспортната инфраструктура и китайски банки, които проявяват сериозен интерес за инвестиции в България.

Припомняме, че българската държава през последните години на няколко пъти предлага на китайски инвеститори да строят големи инфраструктурни проекти или да придобият държавни дружества като Холдинг БДЖ.

Автомагистралата „Русе – Велико Търново“ заедно с тунела под връх Шипка е продължение на българска територия на трансевропейския транспортен коридор номер 9, свързващ Югоизточна Европа с Близкия Изток.

Автомагистралата „Черно море“е част от транспортен коридор номер 8 и директна връзка между двете най-големи пристанища у нас – Варна и Бургас, които са „вратите“ на страната ни от Изток към Централна и Западна Европа.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.