0

П рез 2012 г. се появи третото поколение на Mazda 6, което впечатли аудиторията с уникалния си дизайн, пресъздаващ концепцията Shinari. Още тогава моделът беше определен като гост от бъдещето, заради футуристичния си дизайн и напредналите технологии. Седанът и комбито вече претърпяха известна модернизация, но тази година на автосалона в Женева Mazda показа новата версия на „отличничката”, която е получила по-задълбочено усъвършенстване и увеличение на мощността.

През 2012 г. се появи третото поколение на Mazda 6, което впечатли аудиторията с уникалния си дизайн, пресъздаващ концепцията Shinari. Още тогава моделът беше определен като гост от бъдещето, заради футуристичния си дизайн и напредналите технологии. Седанът и комбито вече претърпяха известна модернизация, но тази година на автосалона в Женева Mazda показа новата версия на „отличничката”, която е получила по-задълбочено усъвършенстване и увеличение на мощността.

Най-отличителният белег на новата Mazda 6 е стремителният външен вид. Промените са направили „шестицата” не само по-елегантна, но и да прилича повече на второто поколение на кросоувъра Mazda CX-5. В новата по-голяма радиаторна решетка има частици, които приличат на диаманти, а самата решетка е оградена отдолу с масивна хромирана лайтсна, която завършва под светлините. Адаптивните фарове са по-компактни и сега са с светодиодни още в основната версия. Светлините за мъгла са качени в основните фарове, а отдолу бронята е украсена с хромирани лайтсни.

Динамичният профил се отличава с дълъг релефен преден капак, мускулести калници и висока линия на прозорците. Салонът е изтеглен леко назад, а силуетът на покрива на седана се спуска надолу. Стандартното оборудване включва 17-инчови лети джанти, а най-високата версия Takumi е оборудвана с 19-инчови колела. Рамената на седана са издути и спойлерът е интегриран в капака на багажника. Освежените задни светлини приличат на венчелистчета и са свързани с масивна хромирана лайстна.

В салона на новата Mazda 6 преобладава елегантен стил със спортни акценти. Вътре промените са по-радикални и качеството на материалите за декорация на интериора е подобрено значително. Влизайки в салона, пътниците ще се почувстват премиум атмосферата, създадена със сребристите алуминиеви вложки и черните лакови покрития. Пред водача в Mazda 6 има изцяло нов приборен панел, напомнящ формата на крило на самолет. Воланът с три спици е с по-малък диаметър, на него има бутони за дистанционно управление на почти всички функции. Циферблатите на показателите са нови, като в средата има скоростомер, отляво на него е оборотомерът, а отдясно е индикаторът за нивото на горивото и подобреният екран на бордовия компютър.

В най-луксозния вариант Takumi интериорът е обшит с кафява естествена кожа Nappa и се предлага система за проектиране на данните върху предното стъкло. На централния панел е поставен нов 8-инчов дисплей на мултимедийната система. Той е чувствителен на допир, но движението в менюто може да се извършва и с кръглия джойстик на централния тунел. Превключвателите на аудиосистемата и климатичната уредба са нови и са разположени по-рационално. Новите предни седалки са по-широки и по-меки, но в същото време имат добри странични опори. В стандартната версия има функция за отопление на седалките и волана, а във версията Takumi седалките и воланът са с електрическо регулиране, като има и вентилация на седалките, която се оказа много полезна през лятото.

Новата „шестица” е оборудвана с електромеханична спирачка за паркиране и вече няма лост. Мястото му е заето от голям централен подлакътник с вътрешно пространство. На втория ред седалки има достатъчно място за краката и над главите на пътниците, като високите от тях ще се чувстват по-добре в комбито. Широчината в областта на раменете е прилична, така че на задните седалки спокойно могат да пътуват трима възрастни. Задните седалки също могат да се поръчат с отопление. Обемът на багажника на седана е 489 литра. Ако пътувате с повече багаж, версията комби разполага с товарно пространство от цели 522 литра, а при сгъване на задните облегалки се отваря обем от 1664 литра.

Базовата версия на новата Mazda 6 е оборудвана със система за безключов достъп, електрически стъкла и огледала, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема, Bluetooth връзка, круиз контрол. За безопасността има и 6 въздушни възглавници и електронна стабилизираща система DSC. Моделът е оборудван със система за автоматично спиране, система за спазване на лентата, проследяване на слепите зони и разпознаване на пътни знаци. Най-високото ниво на оборудване Takumi глези пътниците с кафява естествена кожа Nappa от най-висок клас, черен таван, LED интериорно осветление с три нива на яркост задени от менюто, панорамен люк, елементи от естествено дърво, кристално огледало без рамка, ръчно ушит кожен волан, сензори за светлина и дъжд, камери за 360-градусов кръгов обзор, сателитна навигация, аудиосистема BOSE и още много приятни удобства.

Новата Mazda 6 се предлага с основно модернизирани бензинови и дизелови двигатели. Гамата включва 2,0-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов мотор SKYACTIVE-G 2.0 със 145 или 165 к.с. и максимален въртящ момент 213 Нм при 400 об/мин. По-големият бензинов двигател SKYACTIVE-G 2.5 вече е с мощност 194 к.с. и максимален въртящ момент от 258 Нм при 4000 об/мин. Агрегатите са основно преработени, като има промени във впръскването, в подаването на въздух, в работата на изпускателната система, като дори е променена и конструкцията на цилиндрите. В 2,5-литровия бензинов двигател два от цилиндрите се изключват при скорост до 80 км/ч, а при 2,0-литровите мотори въртящият момент на двигателя при ниска скорост е нараснал с до 6%. Всички тези промени са направени за да може новата „шестица” да се вмести в новите европейски екологични стандарти.

В бензиновите мотори SKYACTIVE-G, Mazda все още използва повишена степен на сгъстяване, вместо турбокомпресор. Благодарение на това, бензиновите двигатели са доста икономични и в същото време мощни, като носят почти всички плюсове на атмосферните мотори. Още с потеглянето се усеща, че големият бензинов двигател има мощност в порядъка на 200 коня. Моторът реагира адекватно на натискането на газта и пъргаво ускорява големия седан. Дори и без да се налага да преминете в спортен режим, моторът дава възможност да получите желаното ускорение точно в момента, в който го очаквате.

Отличните настройки на 6-степенната автоматична трансмисия се грижат тягата да се предава плавно и без тласъци към предните колела. Може би всички тези впечатления се отразяват на звука на двигателя. Първо, тонът е много приятен, а на второ място, като натискате газта, той реагира много адекватно. Не толкова динамичен е 2,0-литровият бензинов двигател, който дори с 6-степенната механична скоростна кутия не може да бъде накаран да върви пъргаво. За да се постигне желаната динамика, моторът трябва да бъде напрегнат до 6000 об/мин, а тогава звучи някак безпомощно и уморено. В същото време консумацията не е по-малка от версията с 2,5-литровия двигател.

Ако изминавате голям годишен пробег, има смисъл да заложите на Mazda 6 с турбодизеловия двигател SKYACTIVE-D с обем 2,2 литра, който сега се предлага във версии с мощност 150 и 184 к.с. По-мощният вариант не само тегли по-добре на ниските обороти, но и е по-отзивчив, развивайки максимален въртящ момент от 445 Нм при 2000 об/мин. След усъвършенстването двигателят е станал по-тих, а вибрациите са намалени до минимум. Динамиката е добра с време 8,5 секунди за спринта от място до 100 км/ч. В същото време разходът на гориво е малък – 5,5 л/100 км в градски цикъл и 4,1 л/100 км – извън града. Двигателят е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, който радва с точността на работа и краткия ход на лоста. 6-степенната автоматичната трансмисия работи адекватно и сваля до три предавки при ускорение. Дизеловите версии се предлагат и със задвижване на четирите колела, което предлага още по-добро сцепление с пътя.

Новите амортисьори и втулки на стабилизаторите са направили возията по-комфортна, въпреки че окачването остава доста еластично. Седанът е насочен към активните шофьори. Ниският център на тежестта и широката следа допринасят за отличното поведение на път със завои. Кормилното управление е много точно, има отлична обратна връзка, като при ниски скорости воланът е по-лек, но с увеличаването на скоростта става тежък и плътен. Контролът е подобрен чрез системата за векторно управление на тягата G-Vectoring Control. Отличната спирачна система дава възможност за дозиране на спирачното усилие при плавно намаляване и светкавични реакции при екстремно спиране.

Новата Mazda 6 вече може да се разгледа и изпробва в шоурума на официалния вносител „Стар Моторс” в София, като базовата цена е 48 980 лева, а най-високата версия Takumi с големия бензинов двигател и автоматична скоростна кутия е 71 980 лева.

Технически характеристики

Mazda 6 2.5 SKYACTIVE-G 194 Takumi

2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

194 к.с. максимална мощност при 5700 об/мин

258 Нм максимален въртящ момент при 4000 об/мин

8,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

223 км/ч максимална скорост

6,7 л/100 км среден разход на гориво

153 г/км емисии на СО2

71 980 лева цена на модела