Откриха съхранени вкаменелости на динозаври във вулканична магма (СНИМКИ)
4

Откриха съхранени вкаменелости на динозаври във вулканична магма (СНИМКИ)

Перфектно съхранени вкаменелости на динозаври са открити от изследователи в следи от вулкан в североизточен Китай, пише LadBible.

По предварителни данни се предполага, че находката е на 125 милиона години.

Палеонтолози от Кралския институт за природни науки в Белгия смятат, че създанията са били погребани под вкаменените пластове след изригването на вулкан, което е съхранило в отлично състояние скелетите им. Според тях животните са били тревопасни, двуноги и са достигали дължина от едва 1.2 метра.

Този вид е описани като най-примитивния динозавър от групата на орнитоподи, обитавали Земята през периода Креда между 145 и 66 милиона години преди н.е.

Заради мощните им крака и твърда опашка са смятани за особено бързоподвижни създания.

„Вратът и предмишниците му са много къси, но много здрави, което предполага, че ги ползват за разравяне на почвата, за което свидетелства и горната част на муцуната, оформена като лопата.