Откриха планета, на която годината е само 8 часа

Астрономи откриха далечна екзопланета, чиято повърхност може да е от разтопено желязо. Планетата е на 31 светлинни години от Земята и има диаметър малко над 9000 километра, което я прави приблизително с размерите на Марс.

„Чрез точното определяне на нейния радиус и маса тя е класифицирана като скалиста планета“, каза Кристин Лам от Германския авиационен център. „Изглежда има прилики с Меркурий. Това я поставя сред по-малките планети като Земята и придвижва изследванията стъпка напред в търсенето на „друга Земя“, каза тя. Една година на тази планета продължава по-малко от 8 часа, което я прави част от групата планети с "ултра-къс период" (USP), които обикалят около своята звезда за по-малко от един земен ден.

Тъй като планетата е толкова близо до звездите, температурата на повърхността ѝ може да достига 1500 градуса по Целзий, повече от 500 пъти по-висока от тази на Земята. „Вече познаваме няколко от тях (планети с USP), но произходът им в момента не е известен“, каза д-р Лам. „Високата плътност показва, че планетата е с желязно ядро“, твърди представителят на Германския авиационен център.Твърди се, че нейните свойства са подобни на тези на Меркурий, с непропорционално голямото му ядро от желязо и никел, което го отличава от другите подобни на Земята тела в Слънчевата система.