ОТ ПРИРОДАТА: Домашен лек за настинка у дома

ОТ ПРИРОДАТА: Домашен лек за настинка у дома

Болки в тялото, температура, втрисане и запушване на носа-сигурно на всеки са познати тези симптоми. Особено в есенно-зимния сезон. В такива ситуации трябва да вземем мерки веднага. Предлагаме ви първа помощ за да се преборим с настинката. Вижте какво да направите.

Пилешка супа

Пилешката супа може да не е лек, но е чудесен избор, когато сте болни. Изследванията сочат, че приемането на  купа гореща пилешка супа със зеленчуци, може да забави движението на неутрофилите в тялото ви. Неутрофилите са вид бели кръвни клетки. Те помагат да защитите тялото си от инфекция. Когато се движат бавно, те остават по-концентрирани в областите на тялото ви, които се нуждаят от най-много изцеление. Също така, супата с ниско съдържание на натрий също носи голяма хранителна стойност и ви помага да сте хидратирани.

Джинджифил

Ползите за здравето на джинджифиловия корен са известни от векове, но в наши дни има и научни доказателства за лечебните му свойства. Няколко резена суров корен от джинджифил във вряща вода може да помогнат за успокояване на кашлица или болки в гърлото. Изследванията показват, че джинджифилът може също така да предпази от чувството на гадене, което толкова често съпътства грипа.

Пчелен мед
Медът има разнообразни антибактериални и антимикробни свойства. Една лъжичка мед в чая може да облекчи болката в гърлото. Изследванията сочат, че медът е също ефективно средство за потискане на кашлицата. В проучване от 2017 г. изследователите установяват, че даването на 10 грама мед на деца преди лягане намалява тежестта на симптомите на кашлицата им. Съобщава се, че децата са спали по-здраво, което също помага за намаляване на симптомите на настинка. Никога не трябва да давате мед на дете, по-малко от 1 година, тъй като медът често съдържа спори на ботулин. Макар че обикновено са безобидни за по-големи деца и възрастни, имунната  система на бебетата не е в състояние да се бори с тях.

Чесън
Чесънът съдържа съединението алицин, което може да има антимикробни свойства. Добавянето на чесън към вашата диета може да намали симптомите на настинка. Според някои изследвания чесънът и редовното му консумиране може да ви помогне дори да не се разболеете.

Витамин C
Витамин С играе има много ползи за здравето. Наред с портокалите, грейпфрутите и други плодове и зеленчуци, лимоните са добър източник на витамин С. Добавянето на пресен лимонов сок към горещ чай с мед може да намали храчките, когато сте болни. Пиенето на топла или студена лимонада също може да помогне. Въпреки че тези напитки може да не изчистят напълно настинката ви, те могат да ви помогнат да си набавите витамин С, от който се нуждае вашата имунна система. Витамин С може да облекчи инфекциите на горните дихателни пътища и други заболявания на респираторната система.

Пробиотици

Пробиотиците са „приятелски“ бактерии и дрожди, които се намират в тялото ви, някои храни и добавки. Те могат да помогнат за поддържане на червата и имунната ви система здрави. Изследвания показват, че пробиотиците могат да намалят шанса ви да се разболеете от инфекция на горните дихателни пътища. За вкусен и питателен източник на полезни бактерии включете в диетата си пробиотично кисело мляко. Освен потенциалните си ползи за вашата имунна система, киселото мляко е здравословна закуска, която осигурява изобилие от протеини и калций.

Влажност

Грипът вирее и се разпространява по-лесно в суха среда. Създаването на повече влажност в дома ви може да намали излагането ви на този вирус. Повишената влажност може също да намали възпалението в носа, като улесни дишането, когато сте болни. Поставянето на овлажнител за въздух може да ви помогне да се чувствате по-комфортно. Това е особено вярно през зимата, когато сухата топлина в затворените помещения може да изостри симптомите. Добавянето на няколко капки евкалиптово масло в овлажнителя за въздух може да стимулира дишането ви.

Топли бани
Топлите вани също могат да намалят симптомите на настинка и грип. Добавянето на няколко капки етерично масло като чаено дърво, хвойна, розмарин, мащерка, портокал, лавандула или евкалипт също може да има успокояващ ефект.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.