От началото на годината: Закърпиха 250 хил. кв. мeтра улици в София

От началото на годината: Закърпиха 250 хил. кв. мeтра улици в София

250 хиляди квадратни метра по пътните платна в София са ремонтирани през 2021 г. Това съобщи зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов, който провери дейността на строителните фирми по подготовката на пътната мрежа за зимния сезон и текущ ремонт на бул. „Климент Охридски“.

Общината е ремонтирала и 55 хиляди квадратни метра тротоари. "Използваме последните топли седмици и с топъл асфалт се правят кръпки, за да може през зимата да се налага по-малко да работим със студен асфалт. 55 000 кв. м тротоари сме направили през тази година, което е малко повече от изпълнените през 2020 г. и около 250 000 кв. м сме ремонтирали по пътните платна. В това число не влизат ремонтите, които се възлагат от районните кметове", обясни Джоргов.

Зам.-кметът припомни, че през настоящата година бюджетът за текущи ремонти е 50 млн. лв., като 10 млн. лв. от тях са предоставени директно на районните администрации. Не по-малко ще бъдат парите и през следващата година. "Ще направим всичко възможно средствата за текущи ремонти за 2022 г. да останат в същия размер, а ако е възможно и да се увеличат", каза Джоргов. 

Извън текущите ремонти през настоящата година бе направена реконструкцията на северното платно на столичния бул. "Тодор Каблешков" между улиците „Деян Белишки“ и „Костенски водопад“. Основен ремонт претърпя и ул. "Николай Коперник".

В началото на април започна и най-голямата реконструкция тази година, а именно на трасето на трамвай 5, която ще продължи две години. Първата година ще се реконструира участъка от площад „Македония“ до „Бъкстон“. Включен е и ремонт на платната на ул. „Алабин“ и в „Княжево“. На площад „Македония“ между бул. „Христо Ботев“ и „Руски паметник“ ще бъде изграден линеен парк с трева между релсите, с храсти, с дървета, със зони за отдих, пейки и велоалея. Догодина ремонтът ще продължи от "Бъкстон" до "Княжево". Вече са доставени и 13 нови мотриси, които ще се движат по новите релси. Новите возила са нископодови и са пригодени за хора с увреждания. Към момента, за да не стоят на склад в депото, трамваите се движат по трамвайна линия 18. Освен подмяната на релсите, ще бъде сменена контактно-кабелната мрежа и ще се изградят нови перони, спирконавеси и видеонаблюдение.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.