ОТ ДРУГА ПЛАНЕТА: Признаци на живот бяха открити на Марс

Учените от НАСА представиха доказателства за присъствието на Марс на органични соли, съдържащи въглерод, който е от съществено значение за биологичния живот.

Това съобщава Daily Star, цитиран от "Блиц".

През май 2021 г. изследователите обявиха, че са открили соли, които са се образували или в резултат на геоложки процеси, или като останки от древен микробен живот.

Всъщност органичните соли са химически остатъци от органични съединения, съдържащи въглерод, на които се основава целият биологичен живот.

НАСА е откривала органична материя и преди, но това откритие дава нови улики за разбирането на обитаемостта на Червената планета.

Водещият автор на новата статия Джеймс Луис казва: „Ако установим, че органичните соли са концентрирани някъде на Марс, ще искаме да изследваме тези области по-нататък и в идеалния случай да пробием по-дълбоко под повърхността, където органичните вещества могат да се съхраняват по-добре. Опитваме се да изучаваме милиарди години органична химия и тези органични „записи“ може да донесат голяма награда: доказателство, че живот някога е съществувал на Червената планета".

За да намерят доказателства за живота на Марс, изследователите сега трябва да извлекат и анализират органичните проби.

Учените от НАСА смятат, че това все още не е окончателно доказателство за съществуването на органични соли на Марс, но със сигурност би могло да показва тяхното съществуване.