От декември върху етикетите на всички концентрати, като водка, уиски, джин, ракия ще трябва да бъдат изписани калориите за 100 мл. Правилото е в съответствие с призива на ЕК към производителите на алкохол да въведат собствени правила за подобряване на здравословните навици на потребителите на продуктите, които предлагат на пазара.

Изискването не важи за бирата, но родните пивовари са го изпълнили доброволно още от 2016 г. Изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова обясни за „Монитор“, че с най-голяма енергийна стойност е черната бира, като в различните й марки калориите в 100 мл достигат до 52, но тя е по-богата на антиоксиданти и витамини заради различните видове малц, използвани при нея.

По думите й върху етикетите на 95-97% от бирата, произвеждана у нас, е посочена и калорийната стойност.

В произвежданото у нас

светло пиво калориите са от 38 до 45 на 100 мл

като енергийната стойност зависи от съдържанието на алкохол и на сухото вещество. При безалкохолната бира калориите на 100 мл са от 20 до 27. На червената бира енергийната стойност е близка до тази на тъмното пиво - около 47 калории на 100 мл.

Според диетоложката Донка Байкова изписването на калориите върху етикета на алкохолните напитки е добра практика. Изпълнителният директор на ИА по лозата и виното Красимир Коев също смята идеята за удачна. „Колкото повече информация има върху един етикет, толкова

по-добре ще бъдат информирани консуматорите

Всеки ще си прави сметката, ако трябва да прави диета, например. По подобен начин бе въведено и изискването за консервантите във вината и така всеки преценява“, каза той за „Монитор“. На въпрос има ли страни, където изнасяме български алкохол със специални изисквания за етикетирането, Коев отговори, че в САЩ предварително трябва да се одобрили етикетът за съответния продукт, който ще се продава на тяхна територия. „Етикетът се одобрява как ще изглежда и каква информация трябва да съдържа. Засега нямаме информация там да изискват изписване и на калориите на алкохолните напитки“, добави той и припомни, че в Щатите първи са въвели изискването за изписването на съдържанието на консервантите във виното.

Сергей Иванов от Центъра за изследване на храните, обясни, че колкото е по-висок градусът на питието, то е толкова по-калорично. „При ликьорите и другите подобни напитки с различни добавки на захар калоричността е още по-висока, освен ако не е добавен изкуствен подсладител.

По информация на Нова тв

в едно питие на бара калориите могат да достигнат до 500

118 са те в малка водка или колкото в половин килограм шопска салата. В същото количество уиски има 120 калории, колкото половин бутилка вино или 500 мл бира. В една чаша коктейл - калориите минават 500, а на ден са ни необходими общо 2000. В бутилка вино има калории колкото в 5 понички или 2 мазни бургера. 5 бири се равняват на 3 основни ястия, а чаша уиски - на 2 парчета торта.

Калориите от една малка бира можем да изгорим с 10 минути тичане, 33 минути ходене или 12 минути каране на велосипед.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

А1 със смарт устройства на специални цени в месеца на Black Friday

В месеца на Black Friday А1 стартира кампания с намаления за 14 избрани устройства от висок, среден и нисък клас, която ще продължи до края на ноември. Смартфоните, които потребителите ще имат възможност да закупят с до 50% отстъпка, са Nokia 2.2, A1 Alpha, Samsung Galaxy A30s, Huawei P30 Lite, Samsung Galaxy A70, LG K50s, iPhone 7, Huawei P30 Pro, Samsung Galaxy S10+, iPhone 11 и iPhone 11 Pro. Клиентите на А1 могат да закупят на преференциални цени и 3 смарт часовника – Samsung Galaxy Watch BT 46mm, Samsung Galaxy Watch BT 42mm и Huawei Watch GT.

Всяка шеста бучка сирене с палма

Почти всяка шеста бучка сирене, произведена у нас за първите 9 месеца на годината, е с добавка на хидрогенирани растителни мазнини. Това сочат данни на земеделското министерство. В България 30 фирми официално са декларирали използването в производството си на въпросната добавка. От цеховете им в периода от януари до края на септември са излезли 9265 т такива продукти или средно на производител се падат по 308 т.

Смартфонът HONOR 20 Pro вече е наличен в А1

А1 стартира продажбите на смартфона HONOR 20 Pro. Клиентите на компанията ще имат възможност да закупят смартфона за 35,99 лева на месец или 719,99 лева в брой с абонаментен план A1 One Unlimited 5XL.