От АПИ категорични: Мантинелата е за подмяна, но е била в норма
5

От АПИ категорични: Мантинелата е за подмяна, но е била в норма

Мантинелата в района на км 160 от автомагистрала Тракия, където на 12 юли при верижна катастрофа заради обърнал се в насрещното платно турски ТИР загинаха 5 души и други 6 бяха ранени е била стара и ръждясала, но е отговаряла на нормативните изисквания, заяви след оглед на място два дни по-късно Иван Досев, член на УС на агенция „Пътна инфраструктура“.

По думите му към този момент са подменени 87 на сто от заградителните съоръжения по аутобаните в страната, като за миналата година са изразходвани 24 млн лв, а през последните 6 месеца-40 млн лв. Тази част от автомагистралата Тракия е изградена през 1993 година и от тогава до сега там по-сериозни ремонти не са изпълнявани. Катастрофата с турския ТИР обаче не е свързана със състоянието на инфраструктурата, категоричен е Досев. Пак той поясни, че не се предвижда спирането на ТИР-овете през почивните дни тъй като по този начин ще влезем в противоречие с европейските изисквания заради коронавирусната пандемия.

От АПИ не смятат, че има нужда от замяна на металните мантинели с бетонови, тъй като те създавали проблеми със зимното почистване от снега.

Според Иван Досев по-късно тази есен може да се очаква да започне тотален ремонт и рехабилитация на пътното платно към Бургас в участъка между Чирпан и Стара Загора, който е компрометиран. За целта ще бъдат необходими около 60 млн лв, но тепърва ще се изготвят по-прецизните сметки. Още толкова ще бъдат нужни и за ремонта на платното в обратната посока, където от две години е въведено ограничение от 90 км /час. Участъкът от 39 км е пуснат за експлоатация през 2007 години, гаранционният срок е изтекъл отдавна.

В инспекцията участие взеха представители на ДА „Безопасност на движението по пътищата“, Института по пътища и мостове, Българската браншова асоциация „Пътна безопасност“, Европейския център за транспортни политики Българско обединение на шофьорите, Института за пътна безопасност и Българска браншова камара „Пътища“.По думите на проф. Румен Миланов през годините са настъпили нормативни изменения за мястото на мантинелата, но така или иначе тя е била изправна и няма отношение към механизма на пътното произшествие с трагични последици. Участници в инспекцията изразиха мнение, че тежащият над 30 т влекач се е движел с не повече от 89-90 км /час при ограничение от 100 км /ч в участъка за камионите. Тахографът на Мерцедеса е изгорял в пожара, но имало възможности маршрутът му да бъде проверен чрез монтираните по трасето на магистралата камери на ТОЛ-системата.

От старозагорската окръжна прокуратура , която наблюдава образуваното на 12 юли досъдебно производство за произшествието уточняват, че срокът за разследването е двумесечен, назначени са множество експертизи: тройна автотехническа, пет съдебномедицински, химическа и токсикохимическа, като последните две трябва да установят дали има данни за употреба на алкохол или наркотични вещества от страна на 53-годишния водач на турския камион. Провеждат се разпити на свидетели, иззета е част от мантинелата в участъка на катастрофата, изискана била справка от видеоконтролните камери на АПИ по маршрута на чужденеца.

Пет са загиналите на място: освен турският гражданин има британец на 38 години, който е пътувал в  БМВ и тричленно семейство от София  в автомобил „Фиат Крома“:

жена на 40 г., мъж, на 44 г., и момиче на 17 години.

Най-тежко пострадалото момиченце на 2 години е пътувало в таксиметров автомобил „Дачия Дъстър“ с родителите си. То е настанено в изключително тежко състояние и медикаментозна кома в „Пирогов“, където лекарите се борят за живота му. Останалите четирима ранени са пуснати за домашно лечение.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.