От 5 до 10 бона на км ще плащат общините за пътища без винетки

От 5 до 10 бона на км ще плащат общините за пътища без винетки

Прозрачни и еднакви правила, при които част от републиканската пътна мрежа ще бъде освобождавана от винетни такси, е поискал  председателят на УС на НСОРБ и кмет на Велико Търново Даниел Панов в писмо до министър Петя Аврамова и ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура". 

На своето последно заседание членовете на УС и КС на НСОРБ обсъдиха проблема с ползването на платените пътни участъци и създаденото по места напрежение.

Въпрос на преценка на общините и общинските съвети е  дали ще се възползват от предложените условия. Въпреки факта, че обхватът на пътищата, за които се изисква винетна такса, не е променян от 2004 г., въведеният режим на строг контрол предизвика сериозно нагнетяване на обстановката, споделиха кметовете.

От НСОРБ отбелязват, че разнопосочната информация, която през последните дни се подава от МРРБ и Агенция „Пътна инфраструктура“ създава благоприятен фон за разпространяване на слухове и брожения сред гражданите.

„Въпросът за платените пътни участъци е специфичен за отделните общини, тъй като се касае за връзка с различни обекти от обществено значение“ – сподели кметът на Димитровград и заместник-председател на УС на НСОРБ Иво Димов и подчерта необходимостта от провеждане на консултации от страна на отговорните централни институции, преди анонсирането на решения. Допълнителен хаос в ситуацията внася и добила публичност информация за вече проведени срещи с отделни общини и анонсираните различни условия за премахване на винетната такса.

До момента условията, при които АПИ ще сключва споразумения с общини, са обявявани само в устни разговори и цената за поддръжка на километър варира от 5 до 10 000 лв. за година – обърна внимание кметът на община Троян Донка Михайлова, която е и заместник председател на досегашния УС.

Кметът на община Елин Пелин Ивайло Симеонов, обърна внимание на факта, че информацията за „намирането на решение“ на проблема в София значително допринася за негативните нагласи по места срещу двойните стандарти в отношението на властта към хората от Столицата и страната.

Георги Георгиев - кмет на община Тунджа, приведе пример със съседна Гърция, в която поддържането на пътната мрежа е само държавен ангажимент и обърна внимание, че различната собственост на пътищата у нас е една от предпоставките за неприятната за всички страни ситуация.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.