0

Volkswagen Golf е един от най-успешните модели в съвременната автомобилна индустрия. От дебюта на първото поколение през 1974 г. са произведени повече от 35 милиона автомобила в седем успешни поколения. Не напразно Golf се смята за основател на модерния компактен сегмент и е дал името си на цял клас автомобили. В края на миналата година Volkswagen показа изцяло новия Golf, който дойде точно 45 години след появата на първото поколение. Предшественикът се произвеждаше цели 7 години, като през 2016 г. претърпя фейслифт и сега отстъпва място на осмата генерация на модела.

Volkswagen Golf е един от най-успешните модели в съвременната автомобилна индустрия. От дебюта на първото поколение през 1974 г. са произведени повече от 35 милиона автомобила в седем успешни поколения. Не напразно Golf се смята за основател на модерния компактен сегмент и е дал името си на цял клас автомобили. В края на миналата година Volkswagen показа изцяло новия Golf, който дойде точно 45 години след появата на първото поколение. Предшественикът се произвеждаше цели 7 години, като през 2016 г. претърпя фейслифт и сега отстъпва място на осмата генерация на модела.

Отсега нататък хечбекът ще се предлага само с 5 врати, тъй като през последните години интересът към версията с 3 врати рязко спадна. Новият Golf все използва платформата MQB и е пораснал малко в сравнение с предшественика си. Дължината достига 4284 мм, широчината е 1789 мм, височината - 1456 мм, а междуосието е 2636 мм. За сравнение, при равно междуосие, новият модел е с 26 мм по-дълъг, с 1 мм по-широк и с 36 мм по-нисък от модела от предишното поколение. Аеродинамиката е подобрена, като коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,275.

На външен вид новият Volkswagen Golf е запазил разпознаваемия си силует с дебели задни колони на покрива, като сега ъгълът им на наклон е леко увеличен. Предната част изглежда свежа и модерна. Тясната решетка се комбинира с тънки светодиодни фарове още в базовата версия, а като опция се предлагат и матрични светлини. В предната броня значително е увеличен въздухозаборникът, който достига почти до двата края на колата, а предният капак е по-релефен с четири ръба. Профилните стени също са по-релефни, а линията на прозорците е малко по-висока. В задната част покривът завършва с малък спойлер, а светлините са придобили L-образна форма. Спортната версия с пакет R-Line се различава по аеродинамичния пакет на каросерията и 18-инчовите колела с тънки гуми вместо стандартните 16-инчови.

В интериора на новия Volkswagen Golf е настъпила истинска революция, особено в най-високото ниво на оборудване. Всички материали и тапицерии са подобрени, като сега са на нивото на по-високия сегмент. Подобно на по-големия модел Passat, всички вентилационни отвори сега се простират по цялата широчина на предния панел. Воланът вече е многофункционален още в базовата версия. В салона има светодиодно осветление, което може да променя цвета си, като са налични 10 различни нюанса. Всички екрани и уреди за управление в новия модел са цифрови. Новите контролни прибори и инфотейнмънт системи с онлайн свързаност се сливат в един хомогенен панел с показания, сензорни бутони и плъзгачи, реагиращи на докосване. Точно пред погледа на водача в новия Volkswagen Golf е поставен 10,25-инчов цифров инструментален панел, наречен дигитален кокпит, като шофьорът може да променя неговата конфигурация според своите предпочитания.

При моделите с автоматична скоростна кутия DSG вместо селектор е инсталиран миниатюрен джойстик. Централният панел е значително разширен и вече е леко обърнат към водача. Отгоре е поставен сензорен екран с диагонал 8,25 или 10 инча. Благодарение на него вече има по-малко бутони и превключватели, като всички те са чувствителни на допир. Предлага се и опционален Head-up дисплей, който прожектира най-важните данни на предното стъкло и обогатява допълнително гамата от информация за водача и пътниците. Включената в допълнителното оборудване озвучителна система Harman Kardon с мощност 400 вата гарантира перфектен звук в интериора.

В салона има много отделения за малки предмети и багаж. Към голямата жабка са добавени отделения за малки предмети в предния панел и централната конзола, има джобове във вратите и чекмеджета под предните седалки. Предвидени са и два входа за USB. Кормилната колона и седалките в новия Volkswagen Golf се регулират в широки интервали, което дава възможност зад волана да седнат удобно хора с всякакъв ръст и телосложение. Предните седалки са електрически, с отопление и функция за масаж, имат странични опори и задържат добре тялото на водача. В подлакътника може да има безжично зареждане за смартфон. На втория ред седалки има достатъчно място за двама възрастни пътници, а ако е необходимо, ще се поберат и трима. Обемът на багажника е 380 литра в нормално състояние, а със сгънати задни седалки се увеличава до 1237 литра.

Базовото оборудване на Volkswagen Golf е значително обогатено и сега включва система за достъп без ключ, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, аудиосистема и Bluetooth свързаност. Има електронна стабилизираща система, технология за автоматично спиране и поддържане на лентата. В топверсията са добавени сензори за паркиране, автоматични фарове и чистачки, тризонов климатроник, сателитна навигация, адаптивен круиз контрол и 17-инчови колела. Допълнително оборудване включва панорамен покрив и полуавтономна система за движение и технология Car2X, която позволява обмен на данни с други автомобили и обекти на пътната инфраструктура. Отделните системи в новия модел са не само свързани помежду си, а благодарение на модула за онлайн връзка вече са в постоянен контакт и със света извън осмото поколение на Golf. Предлагат се също камера за обратно виждане, автопилот за паркиране, системи за следене на умората на водача и проследяване на слепите зони.

Пъргава динамика и нисък разход с бензиновия турбомотор 1.5 TSI със 150 конски сили

При старта на продажбите новият Volkswagen Golf се предлага с избор от седем двигателя, сред които има бензинови и дизелови варианти, както и задвижване с природен газ (метан). Двигателната гама включва два 3-цилиндрови бензинови турбомотора 1.0 TSI с мощност 90 и 110 к.с., както и два бензинови 1,5-литрови 4-цилиндрови турбомотора със система за спиране на два от цилиндрите с мощност 130 и 150 к.с. Предлагат се и два 4-цилиндрови турбодизелови агрегата 2.0 TDI със 115 к.с. и 150 к.с., както и мотор TGI, работещ на бензин и метан с мощност 130 к.с. Всички двигатели се комбинират серийно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител.

Безспорно един от най-динамичните двигатели за новия Golf е 4-цилиндровият бензинов турбомотор 1.5 TSI с мощност 150 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Той показва много пъргав характер още с потеглянето, като бързо набира скорост, но в същото време се държи отлично и на ниските обороти, тъй като максималният въртящ момент от 250 Нм е на разположение от още 1500 об/мин чак до 3500 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, двигателят показва отлична динамика, а предавките се сменят точно и отчетливо. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,5 секунди. Двигателят е значително по-тих от преди. По-мощната версия на същия двигател носи обозначението 1.5 e-TSI и е допълнена с 48-волтова хибридна инсталация, даваща допълнителна мощност от 16 к.с. и 25 Нм. Хибридната система спомага за намаляване на разхода на гориво до 5,0 л/100 км в смесен цикъл, 6,1 л/100 км в градски и 4,4 л/100 км на извънградско.

Новият 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел се предлага във версии със 115 и 150 к.с. Той е много еластичен и има огромен запас от тяга. Максималният въртящ момент от 360 Нм се постига в широкия интервал от 1600 до 2750 об/мин. Освен това двигателят работи изненадващо тихо и без вибрации, като само при рязко ускорение издава дизеловия си произход. Динамиката е почти същата като при бензиновия вариант със същата мощност, но разходът на гориво е по-малък, като в комбиниран цикъл е едва 3,7 л/100 км, в града е 4,4 л/100 км и на извънградско 3,4 л/100 км.

На пътя новият Volkswagen Golf е станал по-забавен за шофиране. Воланът му е по-прецизен и по-информативен, като прави малко над два оборота от край до край и има прогресивни реакции с увеличаването на скоростта. Решението е типично за модерен автомобил, който пести усилията на водача, затова воланът се върти по-малко. Каросерията почти не се наклонява в завоите, сякаш колата се движи по релси, но окачването е твърдо. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които правят пътуването доста по-комфортно, което е особено забележимо при модела с 18-инчови колела. Хечбекът е оборудван с технологията XDS, която имитира диференциал с ограничено приплъзване и неутрализира недозавиването.

Новият Volkswagen Golf вече е наличен за продажба в Европа, а преди броени дни дебютира на пазара и в България. Цената на модела с двигател 1.5 TSI със 130 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия започва от 41 693 лева. През следващите месеци ще започне и продажбата на новия Golf с двигател 1.0 TSI с мощност 110 к.с., като стартовата цена за него ще бъде още по-привлекателна.

Технически характеристики

Volkswagen Golf 1.5 TSI Life

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

224 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

124 г/км емисии на СО2

42 007 лева цена на модела