Осмо поколение на „Кръстника”
13
.

Пъргава динамика и нисък разход с бензиновия турбомотор 1.5 TSI със 150 конски сили

Осмо поколение на „Кръстника”

Новият Volkswagen Golf погледна със светодиодни очи и смайва с дигитален интериор

Volkswagen Golf е един от най-успешните модели в съвременната автомобилна индустрия. От дебюта на първото поколение през 1974 г. са произведени повече от 35 милиона автомобила в седем успешни поколения. Не напразно Golf се смята за основател на модерния компактен сегмент и е дал името си на цял клас автомобили. В края на миналата година Volkswagen показа изцяло новия Golf, който дойде точно 45 години след появата на първото поколение. Предшественикът се произвеждаше цели 7 години, като през 2016 г. претърпя фейслифт и сега отстъпва място на осмата генерация на модела.

Отсега нататък хечбекът ще се предлага само с 5 врати, тъй като през последните години интересът към версията с 3 врати рязко спадна. Новият Golf все използва платформата MQB и е пораснал малко в сравнение с предшественика си. Дължината достига 4284 мм, широчината е 1789 мм, височината - 1456 мм, а междуосието е 2636 мм. За сравнение, при равно междуосие, новият модел е с 26 мм по-дълъг, с 1 мм по-широк и с 36 мм по-нисък от модела от предишното поколение. Аеродинамиката е подобрена, като коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,275.

На външен вид новият Volkswagen Golf е запазил разпознаваемия си силует с дебели задни колони на покрива, като сега ъгълът им на наклон е леко увеличен. Предната част изглежда свежа и модерна. Тясната решетка се комбинира с тънки светодиодни фарове още в базовата версия, а като опция се предлагат и матрични светлини. В предната броня значително е увеличен въздухозаборникът, който достига почти до двата края на колата, а предният капак е по-релефен с четири ръба. Профилните стени също са по-релефни, а линията на прозорците е малко по-висока. В задната част покривът завършва с малък спойлер, а светлините са придобили L-образна форма. Спортната версия с пакет R-Line се различава по аеродинамичния пакет на каросерията и 18-инчовите колела с тънки гуми вместо стандартните 16-инчови.

В интериора на новия Volkswagen Golf е настъпила истинска революция, особено в най-високото ниво на оборудване. Всички материали и тапицерии са подобрени, като сега са на нивото на по-високия сегмент. Подобно на по-големия модел Passat, всички вентилационни отвори сега се простират по цялата широчина на предния панел. Воланът вече е многофункционален още в базовата версия. В салона има светодиодно осветление, което може да променя цвета си, като са налични 10 различни нюанса. Всички екрани и уреди за управление в новия модел са цифрови. Новите контролни прибори и инфотейнмънт системи с онлайн свързаност се сливат в един хомогенен панел с показания, сензорни бутони и плъзгачи, реагиращи на докосване. Точно пред погледа на водача в новия Volkswagen Golf е поставен 10,25-инчов цифров инструментален панел, наречен дигитален кокпит, като шофьорът може да променя неговата конфигурация според своите предпочитания.

При моделите с автоматична скоростна кутия DSG вместо селектор е инсталиран миниатюрен джойстик. Централният панел е значително разширен и вече е леко обърнат към водача. Отгоре е поставен сензорен екран с диагонал 8,25 или 10 инча. Благодарение на него вече има по-малко бутони и превключватели, като всички те са чувствителни на допир. Предлага се и опционален Head-up дисплей, който прожектира най-важните данни на предното стъкло и обогатява допълнително гамата от информация за водача и пътниците. Включената в допълнителното оборудване озвучителна система Harman Kardon с мощност 400 вата гарантира перфектен звук в интериора.

В салона има много отделения за малки предмети и багаж. Към голямата жабка са добавени отделения за малки предмети в предния панел и централната конзола, има джобове във вратите и чекмеджета под предните седалки. Предвидени са и два входа за USB. Кормилната колона и седалките в новия Volkswagen Golf се регулират в широки интервали, което дава възможност зад волана да седнат удобно хора с всякакъв ръст и телосложение. Предните седалки са електрически, с отопление и функция за масаж, имат странични опори и задържат добре тялото на водача. В подлакътника може да има безжично зареждане за смартфон. На втория ред седалки има достатъчно място за двама възрастни пътници, а ако е необходимо, ще се поберат и трима. Обемът на багажника е 380 литра в нормално състояние, а със сгънати задни седалки се увеличава до 1237 литра.

Базовото оборудване на Volkswagen Golf е значително обогатено и сега включва система за достъп без ключ, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, аудиосистема и Bluetooth свързаност. Има електронна стабилизираща система, технология за автоматично спиране и поддържане на лентата. В топверсията са добавени сензори за паркиране, автоматични фарове и чистачки, тризонов климатроник, сателитна навигация, адаптивен круиз контрол и 17-инчови колела. Допълнително оборудване включва панорамен покрив и полуавтономна система за движение и технология Car2X, която позволява обмен на данни с други автомобили и обекти на пътната инфраструктура. Отделните системи в новия модел са не само свързани помежду си, а благодарение на модула за онлайн връзка вече са в постоянен контакт и със света извън осмото поколение на Golf. Предлагат се също камера за обратно виждане, автопилот за паркиране, системи за следене на умората на водача и проследяване на слепите зони.

Пъргава динамика и нисък разход с бензиновия турбомотор 1.5 TSI със 150 конски сили

При старта на продажбите новият Volkswagen Golf се предлага с избор от седем двигателя, сред които има бензинови и дизелови варианти, както и задвижване с природен газ (метан). Двигателната гама включва два 3-цилиндрови бензинови турбомотора 1.0 TSI с мощност 90 и 110 к.с., както и два бензинови 1,5-литрови 4-цилиндрови турбомотора със система за спиране на два от цилиндрите с мощност 130 и 150 к.с. Предлагат се и два 4-цилиндрови турбодизелови агрегата 2.0 TDI със 115 к.с. и 150 к.с., както и мотор TGI, работещ на бензин и метан с мощност 130 к.с. Всички двигатели се комбинират серийно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител.

Безспорно един от най-динамичните двигатели за новия Golf е 4-цилиндровият бензинов турбомотор 1.5 TSI с мощност 150 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Той показва много пъргав характер още с потеглянето, като бързо набира скорост, но в същото време се държи отлично и на ниските обороти, тъй като максималният въртящ момент от 250 Нм е на разположение от още 1500 об/мин чак до 3500 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, двигателят показва отлична динамика, а предавките се сменят точно и отчетливо. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,5 секунди. Двигателят е значително по-тих от преди. По-мощната версия на същия двигател носи обозначението 1.5 e-TSI и е допълнена с 48-волтова хибридна инсталация, даваща допълнителна мощност от 16 к.с. и 25 Нм. Хибридната система спомага за намаляване на разхода на гориво до 5,0 л/100 км в смесен цикъл, 6,1 л/100 км в градски и 4,4 л/100 км на извънградско.

Новият 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел се предлага във версии със 115 и 150 к.с. Той е много еластичен и има огромен запас от тяга. Максималният въртящ момент от 360 Нм се постига в широкия интервал от 1600 до 2750 об/мин. Освен това двигателят работи изненадващо тихо и без вибрации, като само при рязко ускорение издава дизеловия си произход. Динамиката е почти същата като при бензиновия вариант със същата мощност, но разходът на гориво е по-малък, като в комбиниран цикъл е едва 3,7 л/100 км, в града е 4,4 л/100 км и на извънградско 3,4 л/100 км.

На пътя новият Volkswagen Golf е станал по-забавен за шофиране. Воланът му е по-прецизен и по-информативен, като прави малко над два оборота от край до край и има прогресивни реакции с увеличаването на скоростта. Решението е типично за модерен автомобил, който пести усилията на водача, затова воланът се върти по-малко. Каросерията почти не се наклонява в завоите, сякаш колата се движи по релси, но окачването е твърдо. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които правят пътуването доста по-комфортно, което е особено забележимо при модела с 18-инчови колела. Хечбекът е оборудван с технологията XDS, която имитира диференциал с ограничено приплъзване и неутрализира недозавиването.

Новият Volkswagen Golf вече е наличен за продажба в Европа, а преди броени дни дебютира на пазара и в България. Цената на модела с двигател 1.5 TSI със 130 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия започва от 41 693 лева. През следващите месеци ще започне и продажбата на новия Golf с двигател 1.0 TSI с мощност 110 к.с., като стартовата цена за него ще бъде още по-привлекателна.

Технически характеристики

Volkswagen Golf 1.5 TSI Life

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

224 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

124 г/км емисии на СО2

42 007 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.