Осем храни заздравяват костите
3

Осем храни заздравяват костите

Осем храни заздравяват костите и ги предпазват от остеопороза.  Разковничето в тях са определени природни вещества.  Витамин К е важен за производството на протеин, наречен остеокалцин, който помага на костите да съхраняват минералите правилно. Храните, които го съдържат са обикновеното са зеле, броколите и марулята.

Особено силно се препоръчват рибите сардини, риба тон и морските дарове миди и скариди.

Бобът и другите бобови растения са богати на калций и могат също да осигурят достатъчни количества фибри.

Най-полезните зеленчуци за предотвратяване на остеопорозата са спанак, броколи и тученица.

Всички видове ядки са богати на калций, но бадемите бият останалите с най-големи количества калций. Въпреки това бъдете внимателни с консумацията на ядки, защото те са и с високо съдържание на калории.

Витамин С е съществен елемент от ежедневната диета за предотвратяването на остеопороза, защото помага за образуването, поддържането и възстановяването на здрава костна структура. Храни, богати на този важен витамин, са цитрусовите плодове, зелените чушки и кивито.

Витамин D е от съществено значение за усвояването на калция – би било безполезно да се ядат храни, които са богати на калций, без да доставят на организма достатъчно витамин D. Този витамин се съдържа в рибата тон, скумрията, мазната риба, сьомгата, както и някои зърнени закуски.

Витамин А помага да поддържате здрави и силни кости. Той може да се открие в големи количества в морковите, жълтата тиква, както и всички оранжеви и жълти плодове и зеленчуци.

 

 

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.