Британски диетолози съставиха списък с хранителните продукти, чиято консумация не само подобрява настроението, но и позволява да се избавим от много заболявания, включително хронични.

Първо място в списъка с полезните хранителни продукти заемат целината и ореховото масло. Целината съдържа веществото апигенин, чието въздействие върху организма е като това на антидепресант. Смята се, че апигенинът намалява стреса и чувството за тревожност и освен това има продължителен успокояващ ефект. Ореховото масло пък съдържа необходимите за нормалното функциониране на мозъка протеини и мазнини.

Списъкът включва също супа мисо, сушено манго, авокадо, яйца, кашу, ръжени крекери, задушено месо, сос къри, шоколад, зелена салата. Специалистите отбелязват, че при спазване на балансирана диета, свързана с ежедневна консумация на определени продукти, организмът възвръща способността си да се самопречиства и саморегулира, подобрява се кръвоснабдяването на мозъка и се усилва метаболизмът.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

4 донорски ситуации пропаднали от началото на годината във Варна

4 донорски ситуации, които са възникнали от началото на годината в УМБАЛ „Света Марина“ във Варна, са били осуетени. Това съобщи проф. д-р Вилиян Платиканов, ръководител на клиниката по анестезиология и реанимация в университетската болница.

При мълнии хвърлете телефона

При гръмотевични бури най-застрашени са хората, които са на открито, затова там са и най-многобройните жертви на мълнии. Човекът трябва да приклекне, да сведе главата си към тялото и с ръце да обгърне краката си на нивото на глезените. Ръцете му обаче не бива да докосват земята.