Марката Opel загатва как ще изглеждат бъдещите модели с концептуален всъдеход, наречен Opel GT X Experimental. Това е напълно електрически SUV с визия на купе, дръзка стилистика, дължина малко над 4 метра и 5 врати. Името GT X Experimental е отзвук на пионерния концептуален автомобил на Opel Experimental GT от 1965 г., който представлява достъпно купе. Това е и първият концептуален автомобил създаден някога от автомобилен производител в Европа.

Допълнението X изразява плановете на Opel да развива гамата си от SUV модели, като 40% от всички модели на Opel през 2021 г. трябва да са с повишена проходимост. През годините Opel използва множество концептуални автомобили за да покаже своето бъдеще. Повечето студии не са създавани с идеята да бъдат произвеждани някога, но формират принципите и философията за развитието на марката в бъдещето.

Компактният Opel GT X Experimental e с дължина от 4063 мм, широчина 1830 мм, височина 1528 мм и междуосие 2625 мм. Концептуалният кросоувър е конструиран на базата на лека платформа, има намалена заемана площ и използва 17-цолови колела, които визуално изглеждат доста по-големи, така че едновременно да се подобри комфорта, но и автомобилът да изглежда по впечатляващ начин.

Прототипът е напълно електрически автомобил, захранван от компактна литиево-йонна батерия от следващо поколение с капацитет от 50 кВтч и индуктивно зареждане. Засега Opel GT X Experimental няма претенцията да предлага напълно автономно шофиране. Това с което разполага обаче е функции на автономно шофиране от Ниво 3, което означава, че поема всички аспекти на шофирането, но водачът трябва да може да реагира при необходимост.

Каросерията на Opel GT X Experimental демонстрира дръзки пропорции, съчетани с красиво структурирани и обтекаеми повърхности. Мощният силует е подчертан от силна графична идентичност, отделяща горна и долна зони. Долната секция е боядисана в искрящ светлосив цвят, а горната част включва капака, стъклата и покрива, оцветени в черен цвят. Между тях е разположен впечатляващ жълт отличителен акцент, който протича през целия автомобил, осигурявайки му структурност и динамика. Тази цветова схема е отправка към традиционната за Opel цветова схема от сиво, черно и жълто, в името на едно свежо и модерно усещане.

За да се подчертае офроуд характера на автомобила, в долната част на каросерията се простират защитни облицовки, осигурявайки на GT X Experimental солидно излъчване за сила и надеждност. Уникалните 17-цолови колела изглеждат доста по-големи, благодарение на солидните гумени облицовки, които преминават над ръба на джантата и по този начин визуално увеличават размера на тъмно сините гуми.

Концептуалният Opel GT X Experimental приема гостоприемно пътниците си с просторен салон с лесен достъп, благодарение на задните врати с обратно отваряне и завъртането на всички врати на 90 градуса, с което моделът излъчва достъпна визия. Простиращата се силно назад панорамна комбинация от предно стъкло и покрив достига задните седалки, подчертавайки светлината и простора в компактния SUV. Един широк общ екран гостоприемно поема пътниците и показва, че дисплеите, бутоните и контролните елементи от днешните коли могат да бъдат елиминирани.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.