В историята на марката Opel спортните модели GSi се радват на дългогодишни традиции. Първите в родословното дърво на династията, които се погрижиха за повишаване на нивото на адреналина на спортните ентусиасти, бяха моделите Мanta GSi и Kadett GSi с максимална мощност от 115 к.с. от двигател с работен обем 1,8 литра, дебютирали на пазара през 1984 г.

Само четири години по-късно Kadett 2.0 GSi 16V достигна максимална мощност 150 к.с., благодарение на 2,0-литровия 4-цилиндров 16-клапанен двигател. Този агрегат беше използван и от първата Astra GSi. През 1988 година Opel пусна първата версия на Corsa GSi на базата на Corsa A с максимална мощност 100 к.с. Този класически модел е много търсен в момента. След това се появиха Corsa B GSi 16V с мощност от 109 к.с. и Corsa C GSi със 125 к.с., а през 2007 г. на пазара излезе и Corsa D GSi, задвижвана от 1,6-литров бензинов мотор, оборудван за първи път с турбокомпресор и максимална мощност 150 к.с. От август 2012 година производството на Corsa GSi беше преустановено, за да дойде моментът Opel да се завърне към традициите с представянето на новата Corsa GSi.

Очакваният с нетърпение нов Opel Corsa GSi вече може да зарадва почитателите на спортните модели на марката. Новата Corsa GSi се задвижва от пъргавия 1,4-литров бензинов турбодвигател на Opel с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия с къси предавки, 4-цилиндровият агрегат осигурява мощна тяга на втора и трета предавка, както и

постоянен максимален въртящ момент в интервала от 3000 до 4500 об/мин. 

Благодарение на всичко това новият горещ хечбек демонстрира блестящо ускорение от място, като спринтът от 0 до 100 км/ч се извършва за 8,9 секунди и впечатлява с висока еластичност, като ускорението от 80 до 120 км/ч на 5-а предавка отнема 9,9 секунди. Максималната скорост на новия модел е 207 км/ч. Задвижващият агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър обем и реагира по-бързо на командите на водача, което се отразява положително на насладата от шофирането по изпълнени със завои извънградски пътища.

Новият Opel Corsa GSi впечатлява със своята прецизна ходова част, взета от най-спортния модел OPC, която осигурява стабилно пътно поведение и кратък спирачен път. Настройките на окачването и дисковите спирачки с червени апарати са създадени на легендарната „Северна дъга” на пистата „Нюрбургринг” с личното участие на Фолкер Стричек - директор на отдела Opel Performance Cars и Motorsport. Всички тези спортни настройки гарантират динамично пътно поведение както в бързите, така и в острите завои, и кратък спирачен път, особено в съчетание с 18-цоловите колела от лека алуминиева сплав и спортните гуми с размер 215/40 ZR18.

Високите динамични показатели на новия Opel Corsa GSi се допълват от атлетичния външен вид, в който изпъкват големите отвори за въздух, пластичните форми на предния капак, внушителният заден спойлер и прецизно оформени странични прагове. В предницата изпъква емблематичната за моделите GSi на Opel голяма решетка със структура на пчелна пита и централно разположено лого с две криловидни лайстни. Състезателният дух на модела се допълва от карбоновите корпуси на страничните огледала за обратно виждане.

Големите стилистични елементи с хромирани пръстени са свързани визуално в хоризонтална линия посредством черните напречни детайли, преминаващи по цялата широчина на предната част. Спортното излъчване на предницата се засилва допълнително с черния напречен панел на капака. Погледът към задната част разкрива не по-малко ярък дизайн. Привличащият вниманието спойлер на ръба на покрива създава допълнителен аеродинамичен натиск върху задния мост, а спортният хромиран накрайник на ауспуха е обграден от динамично оформената задна престилка в цвета на купето.

Усещането за чист спортен дух се предава и в интериора на Opel Corsa GSi и особено в комбинацията от спортния волан, облицованата с кожа топка на скоростния лост и алуминиевите педали. По желание може да се поръчат и състезателни седалки Recaro. Спортният Opel Corsa GSi може да бъде поръчан у нас на цена от 35 400 лева.

Технически характеристики

Opel Corsa GSi 1.4 Turbo

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

220 Нм максимален въртящ момент при 3000-4500 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

207 км/ч максимална скорост

6,1 л/100 км среден разход на бензин

139 г/км емисии на СО2

35 400 лева цена на модела

По темата: opel Corsa GSi
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.