Opel Mokka-e се движи на ток като по релси
13

Opel Mokka-e се движи на ток като по релси

Електрическият кросоувър зарежда батерията си за 30 минути и изминава над 300 километра

Освен с бензинови и дизелови турбодвигатели, новият Opel Mokka се предлага на европейския пазар и в изцяло електрически вариант, наречен Mokka-e. Новата изцяло електрическа модификация впечатлява с пъргава динамика и вълнуващо шофиране, като в същото време се движи навсякъде с нулеви локални вредни емисии.

За радост на почитателите на марката Opel, новата Mokka запази визията на прототипа Opel GT X Experimental, представен през 2018 година. Външният вид на електрическия Opel Mokka-e не се отличава от конвенционалния вариант, но се предлага със специален зелен цвят на каросерията в контраст с черния цвят на покрива, предния капак и повърхността на предната решетка.

Интериорът на Opel Mokka-e се отличава със специфичните за електромобилите уреди, които показват оставащият пробег в километри според съществуващия заряд на батерията, както и разходът на електроенергия, нивото на рекуперация и схема на задвижването на колелата.

Електромоторът на Opel Mokka-e развива максимална мощност от 100 кВт или 136 к.с. и още при потегляне предлага максимален въртящ момент от 260 Нм. Новият електрически модел демонстрира отлични реакции, пъргавина и динамика.

Водачът може да избира между три режима на задвижване - Normal, Eco и Sport, за най-хармонични и балансирани характеристики или за максимална динамика и удоволствие от шофирането в зависимост от своите предпочитания.

Максималната скорост е електронно ограничена на 150 км/ч с цел ефективно използване на съхранената електроенергия и постигането на максимален автономен пробег. Акумулаторната батерия е с капацитет 50 кВтч и е съпроводена с 8-годишна заводска гаранция.

В режим Normal новият Opel Mokka-e е в състояние да измине с едно зареждане на батерията до 324 км изцяло на ток, според WLTP, а в режим Eco водачът получава указания и подкрепа за постигането на възможно най-голям автономен пробег.

Новият Opel Mokka-e е подготвен за всички налични на пазара възможности за зареждане с електроенергия, без значение дали токът е еднофазен или трифазен с мощност 11 кВт. Батерията може да бъде заредена на стенен модул Wallbox, на обществена зарядна станция или чрез стандартен кабел и обикновен контакт.

Системата за бързо зареждане с прав ток DC със 100 кВт дава възможност на 80% от капацитета на батерията да се зареди в рамките само на 30 минути. Освен на станция, батерията на Mokka-e се зарежда и от рекуперацията на спирачна енергия, така че когато пуснете педала на газта, веднага се усеща, че колата спира.

Още с потеглянето, тягата на електромотора предразполага водача към динамично шофиране по планинските пътища с много завои и стръмни изкачвания. В завоите веднага се забелязва, че новият Opel Mokka-e се движи като по релси - тихо и леко се ускорява напред.

Тъй като батерията е разположена под пода на колата, центърът на тежест е по-нисък, отколкото в стандартната Mokka и в завоите Mokka-e почти не се наклонява и се държи по-стабилно на пътя. Разположението на батерията под седалките не е нарушило вътрешните обеми на Opel Mokka-e, така че салонът и багажникът са се запазили като при моделите с бензинов и дизелов мотор.

Технически характеристики

Opel Mokka-e

1-фазен синхронен електромотор

Безстепенна автоматична трансмисия

136 к.с. максимална мощност

260 Нм максимален въртящ момент

9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

150 км/ч максимална скорост

17,4 кВч/100 км смесен разход на електрическа енергия

324 км максимален автономен пробег

0 г/км емисии на СО2

67 280 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.