0

Н ай-верните почитатели на марката Opel едва ли са забравили емблемата GSi, която носят спортните модели на марката. Първите автомобили с това име, които грабват сърцата на хората, са Opel Manta GSi и Kadett GSi през 1984 г. През 1993 г. се появява и Opel Astra GSi. Има няколко версии GSi и на Opel Corsa, започвайки от Corsa A от 1988 г. до Corsa D през 2012 г. Продължителят на дългата и славна традиция на спортните модели на Opel, носещи емблемата GSi, е новата Insignia GSi.

Най-верните почитатели на марката Opel едва ли са забравили емблемата GSi, която носят спортните модели на марката. Първите автомобили с това име, които грабват сърцата на хората, са Opel Manta GSi и Kadett GSi през 1984 г. През 1993 г. се появява и Opel Astra GSi. Има няколко версии GSi и на Opel Corsa, започвайки от Corsa A от 1988 г. до Corsa D през 2012 г. Продължителят на дългата и славна традиция на спортните модели на Opel, носещи емблемата GSi, е новата Insignia GSi.

Новият спортен флагман на Opel се отличава с по-мускулести форми, по-прецизно пътно поведение и още по-висока ефективност. Новата Insignia GSi е спортна машина с върховен контрол на пътя за всички, които харесват динамичната езда. Това е автомобил за максимално удоволствие от шофирането по всякакви пътища. Ходовата част с динамична настройка и с новите спортни гуми Michelin осигуряват високо ниво на сцепление. Системата за двойно предаване с векторно разпределение на тягата допринасят за вълнуващото преживяване зад волана. За още по-динамично шофиране, новата 8-степенна автоматична трансмисия може да се управлява с помощта на пластини на волана, като при типично спортен автомобил.

Визията на Opel Insignia GSi привлича погледите на всички участници в движението и загатва спортните заложби на модела. В двата края на предната броня изпъкват вертикалните отвори за въздух с масивни хромирани рамки. В задницата е поставен ефективен спойлер, а в дифузьора има два хромирани накрайника на изпускателната система. Спортните възможности на модела проличават и в салона. Спортният волан е облицован частично с перфорирана кожа и е със скосена долна част. Алуминиевите педали и черната облицовка на тавана подчертават спортната атмосфера в салона.

Този ярък спортен автомобил е оборудван със специално разработените от Opel спортни седалки, сертифицирани от AGR, които разполагат с най-съвременните системи и приспособления. Седалките на GSi предлагат отопление, вентилация, функция за масаж и странични опори с настройка. В най-спортната версия на Insignia тези функции се съчетават с висока опора за гърба. Клиентите могат да избират между две първокласни кожени комбинации, а дискретното лого GSi е интегрирано в облегалката. Предните седалки се настройват електрически по дължина и дълбочина, освен това се регулира опората за краката и облегалката.

Регулируемата в четири посоки лумбална опора също се активира електрически. Вентилацията и отоплението са интегрирани в седалката и облегалката, а като опция водачът може да се наслади на функция масаж на гърба. Багажникът на спортната версия предлага обем от 560 до 1665 литра, а разделените и сгъваеми в съотношение 40/20/40 задни седалки дават възможност за гъвкаво конфигуриране на вътрешното пространство. За да се улесни максимално товаренето и разтоварването на багажника, капакът се отваря и затваря със сензори без необходимост от докосване, а само с движение на крака под задната броня.

Новият Opel Insignia GSi се предлага с един бензинов и един дизелов двигатели с турбо пълнене и директно впръскване. Дизеловият е 2.0 BiTurbo с мощност 210 к.с. Най-потентен в гамата е 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 260 к.с. С него Insignia GSi е истински спортист на пътя и на пистата. Огромната тяга от 400 Нм се разпределя векторно на четирите колела чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия. Трансмисията превключва предавките бързо и в същото време много плавно. Моторът отзивчиво реагира на натискането на газта, а системата за задвижване на четирите колела се задейства автоматично. Новата система 4х4 гарантира на водача и пътниците сигурно и стабилно движение както в острите завои, така и по настилка с ниско сцепление.

Водачът може да направи своя избор между режимите Standard, Tour и Sport. В режим Sport кормилното управление и реакциите при подаване на газ стават още по-директни. Режимът Competition се активира с помощта на бутона за управление на системата ESP. Двукратното натискане изключва контрола на сцеплението и позволява на водачите с по-добри умения повече поднасяне. Диференциалът на задния мост е заменен от два съединителя, което позволява подаване на по-голям въртящ момент към някое от колелата с реакция в рамките на части от секундата и в зависимост от ситуацията на пътя. Благодарение на това недозавиването на практика почти се елиминира и новата Insignia GSi запазва идеалната траектория при поредица от завои.

Окачването на Opel Insignia GSi е с по-къси пружини, които снижават каросерията с 10 мм и понижават центъра на тежестта, а специалните спортни амортисьори намаляват нежеланите колебания на каросерията до минимум. Мощната спирачна система Brembo разчита на 4-бутални спирачни апарати и дискове с диаметър 345 мм. На пътя Insignia GSi вози комфортно. Преминаването през легналите полицаи и неравностите позволяват да се усети високия комфорт на возене. Инженерите са успели да постигнат отличен баланс между комфорт и стабилност.

Новият Opel Insignia GSi се предлага като спортен седан Grand Sport и като още по-просторно комби Sports Tourer. Цените за българския пазар започват от 65 910 лева за Grand Sport и от 68 060 лева за комбито.

Технически характеристики

Opel Insignia GSi 2.0 Turbo 4x4

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

260 к.с. максимална мощност при 5300 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 2500-4000 об/мин

7,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,6 л/100 км среден разход на гориво

197 г/км емисии на СО2

65 910 лева базова цена на модела