Най-верните почитатели на марката Opel едва ли са забравили емблемата GSi, която носят спортните модели на марката. Първите автомобили с това име, които грабват сърцата на хората, са Opel Manta GSi и Kadett GSi през 1984 г. През 1993 г. се появява и Opel Astra GSi. Има няколко версии GSi и на Opel Corsa, започвайки от Corsa A от 1988 г. до Corsa D през 2012 г. Продължителят на дългата и славна традиция на спортните модели на Opel, носещи емблемата GSi, е новата Insignia GSi.

Новият спортен флагман на Opel се отличава с по-мускулести форми, по-прецизно пътно поведение и още по-висока ефективност. Новата Insignia GSi е спортна машина с върховен контрол на пътя за всички, които харесват динамичната езда. Това е автомобил за максимално удоволствие от шофирането по всякакви пътища. Ходовата част с динамична настройка и с новите спортни гуми Michelin осигуряват високо ниво на сцепление. Системата за двойно предаване с векторно разпределение на тягата допринасят за вълнуващото преживяване зад волана. За още по-динамично шофиране, новата 8-степенна автоматична трансмисия може да се управлява с помощта на пластини на волана, като при типично спортен автомобил.

Визията на Opel Insignia GSi привлича погледите на всички участници в движението и загатва спортните заложби на модела. В двата края на предната броня изпъкват вертикалните отвори за въздух с масивни хромирани рамки. В задницата е поставен ефективен спойлер, а в дифузьора има два хромирани накрайника на изпускателната система. Спортните възможности на модела проличават и в салона. Спортният волан е облицован частично с перфорирана кожа и е със скосена долна част. Алуминиевите педали и черната облицовка на тавана подчертават спортната атмосфера в салона.

Този ярък спортен автомобил е оборудван със специално разработените от Opel спортни седалки, сертифицирани от AGR, които разполагат с най-съвременните системи и приспособления. Седалките на GSi предлагат отопление, вентилация, функция за масаж и странични опори с настройка. В най-спортната версия на Insignia тези функции се съчетават с висока опора за гърба. Клиентите могат да избират между две първокласни кожени комбинации, а дискретното лого GSi е интегрирано в облегалката. Предните седалки се настройват електрически по дължина и дълбочина, освен това се регулира опората за краката и облегалката.

Регулируемата в четири посоки лумбална опора също се активира електрически. Вентилацията и отоплението са интегрирани в седалката и облегалката, а като опция водачът може да се наслади на функция масаж на гърба. Багажникът на спортната версия предлага обем от 560 до 1665 литра, а разделените и сгъваеми в съотношение 40/20/40 задни седалки дават възможност за гъвкаво конфигуриране на вътрешното пространство. За да се улесни максимално товаренето и разтоварването на багажника, капакът се отваря и затваря със сензори без необходимост от докосване, а само с движение на крака под задната броня.

Новият Opel Insignia GSi се предлага с един бензинов и един дизелов двигатели с турбо пълнене и директно впръскване. Дизеловият е 2.0 BiTurbo с мощност 210 к.с. Най-потентен в гамата е 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 260 к.с. С него Insignia GSi е истински спортист на пътя и на пистата. Огромната тяга от 400 Нм се разпределя векторно на четирите колела чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия. Трансмисията превключва предавките бързо и в същото време много плавно. Моторът отзивчиво реагира на натискането на газта, а системата за задвижване на четирите колела се задейства автоматично. Новата система 4х4 гарантира на водача и пътниците сигурно и стабилно движение както в острите завои, така и по настилка с ниско сцепление.

Водачът може да направи своя избор между режимите Standard, Tour и Sport. В режим Sport кормилното управление и реакциите при подаване на газ стават още по-директни. Режимът Competition се активира с помощта на бутона за управление на системата ESP. Двукратното натискане изключва контрола на сцеплението и позволява на водачите с по-добри умения повече поднасяне. Диференциалът на задния мост е заменен от два съединителя, което позволява подаване на по-голям въртящ момент към някое от колелата с реакция в рамките на части от секундата и в зависимост от ситуацията на пътя. Благодарение на това недозавиването на практика почти се елиминира и новата Insignia GSi запазва идеалната траектория при поредица от завои.

Окачването на Opel Insignia GSi е с по-къси пружини, които снижават каросерията с 10 мм и понижават центъра на тежестта, а специалните спортни амортисьори намаляват нежеланите колебания на каросерията до минимум. Мощната спирачна система Brembo разчита на 4-бутални спирачни апарати и дискове с диаметър 345 мм. На пътя Insignia GSi вози комфортно. Преминаването през легналите полицаи и неравностите позволяват да се усети високия комфорт на возене. Инженерите са успели да постигнат отличен баланс между комфорт и стабилност.

Новият Opel Insignia GSi се предлага като спортен седан Grand Sport и като още по-просторно комби Sports Tourer. Цените за българския пазар започват от 65 910 лева за Grand Sport и от 68 060 лева за комбито.

Технически характеристики

Opel Insignia GSi 2.0 Turbo 4x4

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

260 к.с. максимална мощност при 5300 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 2500-4000 об/мин

7,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,6 л/100 км среден разход на гориво

197 г/км емисии на СО2

65 910 лева базова цена на модела

По темата: opel Insignia GSi Grand Sport
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спортното купе получи интериор с кариран текстил и мощен 6-цилиндров двигател под капака

Vilner направи най-доброто BMW E30 M3 Evo на Балканите

Спортното купе получи интериор с кариран текстил и мощен 6-цилиндров двигател под капака

Имало едно време едно BMW M3 E30, което мечтаело да се превърне в най-доброто на Балканите. Да смайва с присъствието си, със своята бързина и най-вече с вниманието към детайла. Мечта, която се сбъдва с наближаването на Коледа. Чудото обаче не е сътворено от джуджетата на добрия белобрад старец в Лапландия, а в ателието на Атанас Вилнер и неговия екип в София, от което неведнъж са излизали приказни творения. Проектът BMW E30 M3 Evo от Vilner категорично e най-големият подарък за феновете на марката, правен от ателието през 2018 година.

Второто поколение на луксозния SUV блесна в столичния шоурум на „Мото-Пфое”

Новият Range Rover Evoque дебютира първо у нас

Второто поколение на луксозния SUV блесна в столичния шоурум на „Мото-Пфое”

На ексклузивно събитие в София, официалният представител на Land Rover за България - „Мото-Пфое”, представи изцяло новия луксозен всъдеход Range Rover Evoque. Второто поколение на компактния SUV беше разкрито в модерния столичен шоурум на Jaguar Land Rover, намиращ се на „Околовръстен път” 483. България е първият европейски пазар, на който предпремиерно Range Rover Evoque е представен на живо, по-малко от месец след световна му премиера в Лондон.

Новият модел от Чехия ще се бори с Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra

Skoda Scala се изкачи в по-висок сегмент

Новият модел от Чехия ще се бори с Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra

На специална церемония в Тел Авив чешката марка Skoda представи новия си модел Scala. Хечбекът трябва да замени Rapid Spaceback в гамата на чешката марка. Името Scala идва от латинската дума за „стълбище”. За мнозина името на колата ще изглежда странно, но самите чехи обясняват всичко много просто – новият модел ще бъде важна стъпка нагоре за завоюване на европейския пазар, където колата ще трябва да се бори с лидерите в С-сегмента Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra.