Най-верните почитатели на марката Opel едва ли са забравили емблемата GSi, която носят спортните модели на марката. Първите автомобили с това име, които грабват сърцата на хората, са Opel Manta GSi и Kadett GSi през 1984 г. През 1993 г. се появява и Opel Astra GSi. Има няколко версии GSi и на Opel Corsa, започвайки от Corsa A от 1988 г. до Corsa D през 2012 г. Продължителят на дългата и славна традиция на спортните модели на Opel, носещи емблемата GSi, е новата Insignia GSi.

Новият спортен флагман на Opel се отличава с по-мускулести форми, по-прецизно пътно поведение и още по-висока ефективност. Новата Insignia GSi е спортна машина с върховен контрол на пътя за всички, които харесват динамичната езда. Това е автомобил за максимално удоволствие от шофирането по всякакви пътища. Ходовата част с динамична настройка и с новите спортни гуми Michelin осигуряват високо ниво на сцепление. Системата за двойно предаване с векторно разпределение на тягата допринасят за вълнуващото преживяване зад волана. За още по-динамично шофиране, новата 8-степенна автоматична трансмисия може да се управлява с помощта на пластини на волана, като при типично спортен автомобил.

Визията на Opel Insignia GSi привлича погледите на всички участници в движението и загатва спортните заложби на модела. В двата края на предната броня изпъкват вертикалните отвори за въздух с масивни хромирани рамки. В задницата е поставен ефективен спойлер, а в дифузьора има два хромирани накрайника на изпускателната система. Спортните възможности на модела проличават и в салона. Спортният волан е облицован частично с перфорирана кожа и е със скосена долна част. Алуминиевите педали и черната облицовка на тавана подчертават спортната атмосфера в салона.

Този ярък спортен автомобил е оборудван със специално разработените от Opel спортни седалки, сертифицирани от AGR, които разполагат с най-съвременните системи и приспособления. Седалките на GSi предлагат отопление, вентилация, функция за масаж и странични опори с настройка. В най-спортната версия на Insignia тези функции се съчетават с висока опора за гърба. Клиентите могат да избират между две първокласни кожени комбинации, а дискретното лого GSi е интегрирано в облегалката. Предните седалки се настройват електрически по дължина и дълбочина, освен това се регулира опората за краката и облегалката.

Регулируемата в четири посоки лумбална опора също се активира електрически. Вентилацията и отоплението са интегрирани в седалката и облегалката, а като опция водачът може да се наслади на функция масаж на гърба. Багажникът на спортната версия предлага обем от 560 до 1665 литра, а разделените и сгъваеми в съотношение 40/20/40 задни седалки дават възможност за гъвкаво конфигуриране на вътрешното пространство. За да се улесни максимално товаренето и разтоварването на багажника, капакът се отваря и затваря със сензори без необходимост от докосване, а само с движение на крака под задната броня.

Новият Opel Insignia GSi се предлага с един бензинов и един дизелов двигатели с турбо пълнене и директно впръскване. Дизеловият е 2.0 BiTurbo с мощност 210 к.с. Най-потентен в гамата е 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 260 к.с. С него Insignia GSi е истински спортист на пътя и на пистата. Огромната тяга от 400 Нм се разпределя векторно на четирите колела чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия. Трансмисията превключва предавките бързо и в същото време много плавно. Моторът отзивчиво реагира на натискането на газта, а системата за задвижване на четирите колела се задейства автоматично. Новата система 4х4 гарантира на водача и пътниците сигурно и стабилно движение както в острите завои, така и по настилка с ниско сцепление.

Водачът може да направи своя избор между режимите Standard, Tour и Sport. В режим Sport кормилното управление и реакциите при подаване на газ стават още по-директни. Режимът Competition се активира с помощта на бутона за управление на системата ESP. Двукратното натискане изключва контрола на сцеплението и позволява на водачите с по-добри умения повече поднасяне. Диференциалът на задния мост е заменен от два съединителя, което позволява подаване на по-голям въртящ момент към някое от колелата с реакция в рамките на части от секундата и в зависимост от ситуацията на пътя. Благодарение на това недозавиването на практика почти се елиминира и новата Insignia GSi запазва идеалната траектория при поредица от завои.

Окачването на Opel Insignia GSi е с по-къси пружини, които снижават каросерията с 10 мм и понижават центъра на тежестта, а специалните спортни амортисьори намаляват нежеланите колебания на каросерията до минимум. Мощната спирачна система Brembo разчита на 4-бутални спирачни апарати и дискове с диаметър 345 мм. На пътя Insignia GSi вози комфортно. Преминаването през легналите полицаи и неравностите позволяват да се усети високия комфорт на возене. Инженерите са успели да постигнат отличен баланс между комфорт и стабилност.

Новият Opel Insignia GSi се предлага като спортен седан Grand Sport и като още по-просторно комби Sports Tourer. Цените за българския пазар започват от 65 910 лева за Grand Sport и от 68 060 лева за комбито.

Технически характеристики

Opel Insignia GSi 2.0 Turbo 4x4

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

260 к.с. максимална мощност при 5300 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 2500-4000 об/мин

7,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,6 л/100 км среден разход на гориво

197 г/км емисии на СО2

65 910 лева базова цена на модела

По темата: opel Insignia GSi Grand Sport
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.