Най-верните почитатели на марката Opel едва ли са забравили емблемата GSi, която носят спортните модели на марката. Първите автомобили с това име, които грабват сърцата на хората, са Opel Manta GSi и Kadett GSi през 1984 г. През 1993 г. се появява и Opel Astra GSi. Има няколко версии GSi и на Opel Corsa, започвайки от Corsa A от 1988 г. до Corsa D през 2012 г. Продължителят на дългата и славна традиция на спортните модели на Opel, носещи емблемата GSi, е новата Insignia GSi.

Новият спортен флагман на Opel се отличава с по-мускулести форми, по-прецизно пътно поведение и още по-висока ефективност. Новата Insignia GSi е спортна машина с върховен контрол на пътя за всички, които харесват динамичната езда. Това е автомобил за максимално удоволствие от шофирането по всякакви пътища. Ходовата част с динамична настройка и с новите спортни гуми Michelin осигуряват високо ниво на сцепление. Системата за двойно предаване с векторно разпределение на тягата допринасят за вълнуващото преживяване зад волана. За още по-динамично шофиране, новата 8-степенна автоматична трансмисия може да се управлява с помощта на пластини на волана, като при типично спортен автомобил.

Визията на Opel Insignia GSi привлича погледите на всички участници в движението и загатва спортните заложби на модела. В двата края на предната броня изпъкват вертикалните отвори за въздух с масивни хромирани рамки. В задницата е поставен ефективен спойлер, а в дифузьора има два хромирани накрайника на изпускателната система. Спортните възможности на модела проличават и в салона. Спортният волан е облицован частично с перфорирана кожа и е със скосена долна част. Алуминиевите педали и черната облицовка на тавана подчертават спортната атмосфера в салона.

Този ярък спортен автомобил е оборудван със специално разработените от Opel спортни седалки, сертифицирани от AGR, които разполагат с най-съвременните системи и приспособления. Седалките на GSi предлагат отопление, вентилация, функция за масаж и странични опори с настройка. В най-спортната версия на Insignia тези функции се съчетават с висока опора за гърба. Клиентите могат да избират между две първокласни кожени комбинации, а дискретното лого GSi е интегрирано в облегалката. Предните седалки се настройват електрически по дължина и дълбочина, освен това се регулира опората за краката и облегалката.

Регулируемата в четири посоки лумбална опора също се активира електрически. Вентилацията и отоплението са интегрирани в седалката и облегалката, а като опция водачът може да се наслади на функция масаж на гърба. Багажникът на спортната версия предлага обем от 560 до 1665 литра, а разделените и сгъваеми в съотношение 40/20/40 задни седалки дават възможност за гъвкаво конфигуриране на вътрешното пространство. За да се улесни максимално товаренето и разтоварването на багажника, капакът се отваря и затваря със сензори без необходимост от докосване, а само с движение на крака под задната броня.

Новият Opel Insignia GSi се предлага с един бензинов и един дизелов двигатели с турбо пълнене и директно впръскване. Дизеловият е 2.0 BiTurbo с мощност 210 к.с. Най-потентен в гамата е 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 260 к.с. С него Insignia GSi е истински спортист на пътя и на пистата. Огромната тяга от 400 Нм се разпределя векторно на четирите колела чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия. Трансмисията превключва предавките бързо и в същото време много плавно. Моторът отзивчиво реагира на натискането на газта, а системата за задвижване на четирите колела се задейства автоматично. Новата система 4х4 гарантира на водача и пътниците сигурно и стабилно движение както в острите завои, така и по настилка с ниско сцепление.

Водачът може да направи своя избор между режимите Standard, Tour и Sport. В режим Sport кормилното управление и реакциите при подаване на газ стават още по-директни. Режимът Competition се активира с помощта на бутона за управление на системата ESP. Двукратното натискане изключва контрола на сцеплението и позволява на водачите с по-добри умения повече поднасяне. Диференциалът на задния мост е заменен от два съединителя, което позволява подаване на по-голям въртящ момент към някое от колелата с реакция в рамките на части от секундата и в зависимост от ситуацията на пътя. Благодарение на това недозавиването на практика почти се елиминира и новата Insignia GSi запазва идеалната траектория при поредица от завои.

Окачването на Opel Insignia GSi е с по-къси пружини, които снижават каросерията с 10 мм и понижават центъра на тежестта, а специалните спортни амортисьори намаляват нежеланите колебания на каросерията до минимум. Мощната спирачна система Brembo разчита на 4-бутални спирачни апарати и дискове с диаметър 345 мм. На пътя Insignia GSi вози комфортно. Преминаването през легналите полицаи и неравностите позволяват да се усети високия комфорт на возене. Инженерите са успели да постигнат отличен баланс между комфорт и стабилност.

Новият Opel Insignia GSi се предлага като спортен седан Grand Sport и като още по-просторно комби Sports Tourer. Цените за българския пазар започват от 65 910 лева за Grand Sport и от 68 060 лева за комбито.

Технически характеристики

Opel Insignia GSi 2.0 Turbo 4x4

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

260 к.с. максимална мощност при 5300 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 2500-4000 об/мин

7,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,6 л/100 км среден разход на гориво

197 г/км емисии на СО2

65 910 лева базова цена на модела

По темата: opel Insignia GSi Grand Sport
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият френски модел изглежда зашеметяващо и се движи с динамиката на спортист

Peugeot 508 прави лъвски скок в премиум сегмента

Новият френски модел изглежда зашеметяващо и се движи с динамиката на спортист

През март тази година на автосалона в Женева Peugeot представи новия си флагман, който също носи индекса 508. Предишното поколение на Peugeot 508 беше много добър автомобил, но не успя да се доближи до лидера в сегмента Volkswagen Passat. Новото Peugeot 508 прави лъвски скок напред и нагоре към премиум сегмента. Амбициите на французите са доста смели, но на първия тест-драйв на 508 се убедих, че наистина са направили страхотен автомобил, който до голяма степен превъзхожда конкурентите.

Двукратният световен шампион от Формула 1 допринесе за създаването на Nokian Wetproof

Мика Хакинен тества гуми срещу аквапланинг

Двукратният световен шампион от Формула 1 допринесе за създаването на Nokian Wetproof

Двукратният световен шампион от Формула 1 Мика Хакинен има сериозен принос за разработването на новите летни гуми Nokian Wetproof. Пилотът, който през 1998 и 1999 г. спечели най-престижното отличие в света на моторните спортове, беше от голяма полза с консултациите си по време на тестовете на този първокласен продукт с отлични характеристики. Според Мика Хакинен, новият модел на Nokian, наречен Wetproof, са безопасни и надеждни летни гуми за леки автомобили.

Модификацията i3s спринтира от място до 60 км/ч само за 3,7 секунди

BMW пусна електрически спортист за града

Модификацията i3s спринтира от място до 60 км/ч само за 3,7 секунди

През миналата година BMW представи у нас уникалния си сериен електромобил i3. Този електрически модел постави началото на една нова ера на мобилност без емисии на въглеродни и азотни оксиди. Моделът е символ на радостта от шофирането, устойчивото развитие и интелигентната свързаност в градския трафик, поради което се превърна в най-продаваният електромобил в сегмента си. Новото BMW i3 намери почитатели и в България и вече все по-често се среща по родните улици.