Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.

Планира се новият модел да бъде пуснат в продажба в рамките на няколко седмици, а първите доставки на клиенти да бъдат осъществени в началото на 2020 година. Новият вариант на Opel Grandland X Hybrid4 съдържа в себе си най-съвременните хибридни технологии.

Системата на задвижването включва специално пригоден за хибридното приложение 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване на гориво, система за принудително пълнене с турбокомпресор и максимална мощност 200 к.с. Бензиновият двигател работи съвместно с електрическа задвижваща система с два електромотора с мощност 109 к.с., задвижване на всички колела и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 13,2 кВтч. Предният електромотор е свързан с електрифицирана 8-степенна автоматична трансмисия, а вторият електромотор заедно с инвертора и диференциала са вградени в задния мост с електрическо задвижване, за да осигурят подаване на въртящ момент и подобрено сцепление на всички колела при необходимост.

Двигателят с вътрешно горене ще се използва предимно при движение със средна до висока скорост, докато при движение с по-ниска скорост и в преходните режими на движение ще се използва електрическата част от силовия тракт. Новият Opel Grandland X Hybrid4 може да измине пробег до 50 км в изцяло електрически режим според цикъла на WLTP и 60 км според изискванията на NEDC. Проучванията показват, че 80% от всички ежедневни пътувания в Германия се извършват на разстояние под 50 км, така че при тези клиенти Opel Grandland X Hybrid4 потенциално би могъл да осигури пътуване с нулево ниво на локалните емисии през цялото време.

Новият Opel Grandland X Hybrid4 предлага четири режима на движение – изцяло електрически, хибриден, AWD и Sport. Изборът на хибриден режим позволява на автомобила автоматично да избере най-ефективния си начин на задвижване с възможност за преминаване към изцяло електрически режим на движение с нулеви емисии при достигане на централните части на града. Изборът на режим AWD включва колелата на електрифицирания заден мост, осигурявайки максимална тяга и стабилно сцепление на всички видове пътища и настилки.

Новият Grandland X Hybrid4 показва и желанието на Opel винаги да следи и да се съобразява с нуждите и удобството на клиента. Куплунгът за зареждане на батерията чрез вграденото зарядно устройство с 3,3 кВт е удобно разположено от противоположната страна на горивния резервоар на автомобила, докато самата акумулаторна батерия е инсталирана под задните седалки с цел оптимизиране на вътрешното пространство за пътници и багаж. Тъй като цената на електроенергията е по-ниска от тази на бензина, водачите могат да спестят средства, презареждайки редовно батерията вместо да доливат гориво в резервоара. В зависимост от цените и изминатия пробег, това може да доведе до значително намаляване на разходите.

Времето за зареждане зависи от вида на използваното зарядно устройство. В допълнение към кабела за зареждане от домакинската електрическа мрежа, който се предлага серийно с автомобила, Opel ще предлага и устройства за бързо зареждане на обществени станции и от стенни зарядни модули Wallbox в домашни условия. От модул със 7,4 кВт, акумулаторната батерия се зарежда изцяло за около 1 час и 50 минути. За да стане процеса на зареждане още по-удобен, Opel Grandland X Hybrid4 ще може да се възползва и от специалните решения и услуги за електромобили и електрифицирани превозни средства, предлагани от Free2Move Services. Офертата ще включва карта за зареждане, която дава достъп до повече от 85 000 зарядни станции на територията на Европа, както и приложение за планиране на пътуването, което предлага най-добрите маршрути, на основата на оставащия автономен пробег на автомобила и местоположението на зарядните станции по съответния маршрут. Свързаната навигация чрез мултимедийната система Navi 5.0 IntelliLink има грижата за намирането на оптималните маршрути и за напътствията към водача по пътя към избраната станция за зареждане.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA XCeed комбинира практичността на компактен кросоувър с усещането за хечбек

Четвърти пореден успешен ход на корейците

Новата KIA XCeed комбинира практичността на компактен кросоувър с усещането за хечбек

Третото поколение на KIA Ceed дебютира през 2018 г. на автосалона в Женева. Новият модел отвори нова глава в развитието на корейската марка, като стана още по-привлекателен, практичен и технологичен. Логично семейството на новата KIA Ceed бързо се разрасна и хечбекът беше последван от комбито Ceed SW и елегантния Shooting Brake с името ProCeed. През миналата година KIA направи още един смел ход и представи четвъртия модел от гамата, наречен XCeed, който се отличава с увеличен просвет и защитни панели, като по този начин комбинира практичността на компактен кросоувър с пътното поведение и динамично управление на спортен хечбек от С-сегмента.

Spring ще бъде най-достъпният електрически автомобил в Европа с пет врати и 4 места

Dacia подготвя електрическа революция

Spring ще бъде най-достъпният електрически автомобил в Европа с пет врати и 4 места

Само за 15 години румънската марка Dacia разклати автомобилната индустрия с революционните модели като Logan, Sandero и Duster. Сега Dacia отново променя правилата на играта и отваря нова глава от своята славна история с лансирането на автомобил, предвещаващ първия изцяло електрически модел на марката. Той ще се казва Spring и с него Dacia подготвя електрическа революция, която ще направи електромобилите достъпни за още повече потребители. За да успее с тази революция, Dacia се възползва от 10-годишния опит на Renault като пионер и лидер в електрическата мобилност.

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

BMW M135i xDrive – спринтьор и маратонец в едно

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

През 2004 година BMW навлезе за първи път в сегмента на компактните модели с първото поколение на Серия 1. Тогава това беше единственият модел в С-сегмента със задвижване на задните колела. Второто поколение на „единичката” от 2011 г. порасна значително, но запази същата схема. При третото поколение на Серия 1 ръководството на BMW се отказа от класическия подход и новата първа серия премина към задвижване на предните колела.