Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.

Планира се новият модел да бъде пуснат в продажба в рамките на няколко седмици, а първите доставки на клиенти да бъдат осъществени в началото на 2020 година. Новият вариант на Opel Grandland X Hybrid4 съдържа в себе си най-съвременните хибридни технологии.

Системата на задвижването включва специално пригоден за хибридното приложение 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване на гориво, система за принудително пълнене с турбокомпресор и максимална мощност 200 к.с. Бензиновият двигател работи съвместно с електрическа задвижваща система с два електромотора с мощност 109 к.с., задвижване на всички колела и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 13,2 кВтч. Предният електромотор е свързан с електрифицирана 8-степенна автоматична трансмисия, а вторият електромотор заедно с инвертора и диференциала са вградени в задния мост с електрическо задвижване, за да осигурят подаване на въртящ момент и подобрено сцепление на всички колела при необходимост.

Двигателят с вътрешно горене ще се използва предимно при движение със средна до висока скорост, докато при движение с по-ниска скорост и в преходните режими на движение ще се използва електрическата част от силовия тракт. Новият Opel Grandland X Hybrid4 може да измине пробег до 50 км в изцяло електрически режим според цикъла на WLTP и 60 км според изискванията на NEDC. Проучванията показват, че 80% от всички ежедневни пътувания в Германия се извършват на разстояние под 50 км, така че при тези клиенти Opel Grandland X Hybrid4 потенциално би могъл да осигури пътуване с нулево ниво на локалните емисии през цялото време.

Новият Opel Grandland X Hybrid4 предлага четири режима на движение – изцяло електрически, хибриден, AWD и Sport. Изборът на хибриден режим позволява на автомобила автоматично да избере най-ефективния си начин на задвижване с възможност за преминаване към изцяло електрически режим на движение с нулеви емисии при достигане на централните части на града. Изборът на режим AWD включва колелата на електрифицирания заден мост, осигурявайки максимална тяга и стабилно сцепление на всички видове пътища и настилки.

Новият Grandland X Hybrid4 показва и желанието на Opel винаги да следи и да се съобразява с нуждите и удобството на клиента. Куплунгът за зареждане на батерията чрез вграденото зарядно устройство с 3,3 кВт е удобно разположено от противоположната страна на горивния резервоар на автомобила, докато самата акумулаторна батерия е инсталирана под задните седалки с цел оптимизиране на вътрешното пространство за пътници и багаж. Тъй като цената на електроенергията е по-ниска от тази на бензина, водачите могат да спестят средства, презареждайки редовно батерията вместо да доливат гориво в резервоара. В зависимост от цените и изминатия пробег, това може да доведе до значително намаляване на разходите.

Времето за зареждане зависи от вида на използваното зарядно устройство. В допълнение към кабела за зареждане от домакинската електрическа мрежа, който се предлага серийно с автомобила, Opel ще предлага и устройства за бързо зареждане на обществени станции и от стенни зарядни модули Wallbox в домашни условия. От модул със 7,4 кВт, акумулаторната батерия се зарежда изцяло за около 1 час и 50 минути. За да стане процеса на зареждане още по-удобен, Opel Grandland X Hybrid4 ще може да се възползва и от специалните решения и услуги за електромобили и електрифицирани превозни средства, предлагани от Free2Move Services. Офертата ще включва карта за зареждане, която дава достъп до повече от 85 000 зарядни станции на територията на Европа, както и приложение за планиране на пътуването, което предлага най-добрите маршрути, на основата на оставащия автономен пробег на автомобила и местоположението на зарядните станции по съответния маршрут. Свързаната навигация чрез мултимедийната система Navi 5.0 IntelliLink има грижата за намирането на оптималните маршрути и за напътствията към водача по пътя към избраната станция за зареждане.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.